حرف شمال

کد خبر: 943
آقای استاندار دقیقا کجایی؟!
عملکرد مسئولان شهری مرزن آباد در حالی موجب فرار و بی رغبتی سرمایه گذاران از شهر می شود که این منطقه به عنوان دروازه شهرهای شمالی و مازندران معروف شده است! سنگ اندازی و مانع تراشی، فراروی سرمایه گذاران در شهر مرزن آباد، نه تنها انگیزه سرمایه گذاران جدید را در این شهر از بین برده، بلکه مایه بی رغبتی سرمایه گذاران موجود نیز شده است!

حرف شمال: عملکرد مسئولان شهری مرزن آباد در حالی موجب فرار و بی رغبتی سرمایه گذاران از شهر می شود که این منطقه به عنوان دروازه شهرهای شمالی و مازندران معروف شده است.
سنگ اندازی و مانع تراشی، فراروی سرمایه گذاران در شهر مرزن آباد، نه تنها انگیزه سرمایه گذاران جدید را در این شهر از بین برده، بلکه مایه بی رغبتی سرمایه گذاران موجود نیز شده است!
دو سال قبل، یک سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی و اشتغال ۱۰ نفر در این شهر کرد، اما عملکرد مسئولان شهری، شورا و شهرداری و بی توجهی مسئولان بالادستی نظیر فرمانداری و استانداری سبب شده تا این سرمایه گذار از ادامه کار سرخورده شود.
سال های سال، جاده چالوس و مرزن آباد از نبود جایگاه مناسب سوخت در رنج بود و هنوز خاطره صف های طولانی، ترافیک و تبعات ناشی از سوختگیری در این شهر پُر تردد از یادها نرفته است. مرزن آباد یک جایگاه قدیمی داشت که قدمت آن به بیش از ۵۰ سال می رسید و جاده پُر تردد چالوس و کندوان همواره از نبود یک جایگاه مناسب سوخت در رنج بود و این مسئله مسافران و شهروندان را با مشکل مواجه می کرد.
نبود جابگاه سوخت مناسب برای مردم شهر و روستاییان منطقه نیز مشکلاتی را در پی داشت و باید مدتها در صف طولانی سوخت و در یک جایگاه قدیمی با تجهیزات فرسوده و قدیمی معطل بودند؛ تا اینکه با دعوت شورا و شهرداری وقت مرزن آباد قرار بر آن شد در این شهر که به عنوان دروازه شمال و مازندران معروف است، جایگاه سوخت و پمپ بنزین ساخته شود و مشایخی یک سرمایه گذار بخش خصوصی پس از خرید زمین و حمایت های شهردار وقت مرزن آباد و دریافت مجوز، پس از دو سال اقدام به ساخت جایگاه سوخت در مرزن آباد کرد که از نظر زیبایی و طراحی به عنوان یکی از هشت جایگاه های برتر کشور معروف شده است!
بهره گیری از تکنولوژی خاص روز و طراحی زیبا، سقف منحصربفرد، نورپردازی ها و غیره ، خیلی زود جایگاه سوخت مشایخی در مرزن آباد را به جایگاه مدرن و نمونه در کشور تبدیل کرد و با بهره برداری از آن و همچنین بهسازی جایگاه سوخت قدیمی در این شهر، مشکل سوخت خودروها برای مسافران و شهروندان حل شد و دیگر نیاز به صف های طویل و طولانی برای سوخت نیست.
داشتن چهار سکوی آماده در جایگاه سوخت سبب شده تا خودروها بدون هیچ ترافیکی اقدام به سوخت گیری کنند و شهر را از گره ترافیکی ناشی از صف های طولانی پمپ بنزین نجات داد.
سرمایه گذار بخش خصوصی که از مانع تراشی های مسئولان شهری مرزن آباد به ستوه آمده می گوید: پس از بهره برداری جایگاه سوخت برای توسعه بنا، مقرر شد نسبت به توسعه تجاری بنا اقدام شود و در این راستا، فیش اعلام عوارض توسط شهرداری صادر شد و نسبت به پرداخت آن اقدام کردیم و سند تسویه نقدی آن بابت اضافه بنا وجود دارد.
وی ادامه می دهد: طبق نقشه ای که به امضای مسئولان فنی شرکت ملی پخش فرآورده های  نفتی منطقه غرب مازندران _ چالوس و شهردار وقت مرزن آباد رسیده، نسبت به توسعه بنا اقدام کردیم و اکنون یکسال پس از بهره برداری جایگاه برای اخذ پایان کار، شهرداری ابتدا منکر دریافت هرگونه وجهی بابت توسعه و اضافه بنا و پرداخت آن از سوی سرمایه گذار شده است و متاسفانه سوابق و اسناد نیز در شهرداری مفقود شده است! اما کپی این مدارک که نزدم موجود بود ارائه شده است.
این سرمایه گذار بخش خصوصی که راهی جز انعکاس مشکلات از طریق رسانه برایش نمانده است، می گوید: در حال حاضر شهرداری معتقد است میزان ساخت بنا بیش از پروانه موجود است در حالی که ۱۳۰۰ متر پروانه ساخت و توسعه بنا اخذ شد ولی بنای موجود احداثی ۹۰۰ مترمربع و کمتر از مجوز صادره شده است. وی با اظهار اینکه پرونده ام بدون آنکه وجود فیزیکی خارجی داشته باشد به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد! و اعلام کردند که برای حل مسئله به این کمیسیون مراجعه کنیم؛ افزود: این در حالی است که پرونده جایگاه سوخت در شهرداری مفقود شده و وجود خارجی ندارد و از سوی دیگر انجام امور در شهرداری سیستمی نشده است! پس آقایان طبق کدام مستندات عنوان می کنند که خلاف پروانه ساخت و ساز صورت گرفته است؟! وی با اظهار اینکه نسبت به ساخت و ساز طبق پروانه اقدام شده و خلافی صورت نگرفته است؛ گفت : متاسفانه شهرداری و شورای شهر کارها را به یکدیگر ارجاع می دهند و طبق پروانه هنوز نسبت به ساخت ۴۰۰ متر دیگر اقدام نکرده ام.
این سرمایه گذار با اظهار اینکه چهار میلیارد تومان دو سال قبل با دلار چهار هزار تومانی برای ساخت جایگاه سوخت و با دعوت مسئولان شهرستان سرمایه گذاری کرده ام؛ گفت: اکنون نیز برای ساخت جایگاه پمپ بنزین در شهر چالوس دعوت شده ام! اما فرایند مشکلات به گونه ای است که دیگر رمق کار و سرمایه گذاری نداریم.
وی ادامه داد: عملکرد مسئولان و ایجاد مشکل و مانع فراروی سرمایه گذاران سبب می شود تا بخش خصوصی رغبتی برای اشتغال زایی و سرمایه گذاری نداشته باشد و باید مسئولان مسائل فراروی را حل کنند.

درحالی مسئولان شهرداری مرزن آباد از پاسخگویی به پیگیری مشکلات این سرمایه گذار بخش خصوصی خودداری کرده اند که مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار، همواره بر گره گشایی از سرمایه گذاری ها در استان تاکید کرده اند و رونق سرمایه گذاری را برای توسعه اشتغال و رونق تولید ملی ضروری عنوان می کنند! حال این پرسش از مسئولان استانی مطرح است که مسئولان شهری مرزن آباد و شهرستان چالوس بر اساس کدامین رویه نسبت به مانع تراشی و سنگ اندازی از سرمایه گذاران در منطقه اقدام می کنند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین