حرف شمال

کد خبر: 1246
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران:
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارمازندران از تمهیدات ویژه شهرداران برای فراهم کردن امکانات مناسب ویژه مسافران نوروزی پس از وقفه‌ای حدود دو ساله به علت بیماری کرونا خبر داد.

حرف شمال | رضا علیخانی معاون عمرانی استاندار مازندران در حاشیه بازدید از جاده‌های بین شهری و محیط شهری آم گفت: پس از لغو دوساله سفرهای نوروزی به علت بیماری کرونا در کشور، و فراهم شدن سفرها در نوروز ۱۴۰۱، مازندران با همه توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان برای میزبانی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی آماده خواهد شد.

وی افزود: برآورد مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان نیز، حجم بالای مسافرت‌ها از سوی مردم از مناطق مختلف کشور در تعطیلات نیمه اول و دوم نوروز سال آینده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، با تاکید بر اینکه انتظار هست که همه شهرهای غرب تا شرق استان آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را داشته باشند، تصریح کرد، این آمادگی‌ها باید در ابعاد مختلف فرهنگی، اسکان، حمل و نقل و ترافیک، خدمات تفریحی و رفاهی در شهرها از سوی همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با امر خدمات تسهیلات سفر فراهم شود.

ایجاد حس نشاط و شادابی شهرهای استان برای نوروز ۱۴۰۱

علیخانی، تصریح کرد: درخواستی که از شهرداران و دیگر مدیران مرتبط با ارائه خدمات سفر به مسافران داریم، ایجاد حس نشاط و شادابی و آرامش و همچنین القای ورود بهار در ظاهر و سیمای شهرها به مسافران و نیز شهروندان این شهر نیز منتقل شود.

وی با بیان اینکه به منظور آمادگی بیشتر شهرداری‌های استان، دستورالعمل کاری ویژه نوروز ۱۴۰۱ برای شهرداری‌ها تهیه و ابلاغ شد، اضافه کرد: در همین راستا در سه همایش توجیهی برای سفرهای نوروزی از شهرداران استان خواسته شده، تا نسبت به نصف المان‌های ویژه و خاطره انگیز در حوزه شهری، توجه جدی به فضای سبز شهری با کاشت گل و گیاهان فصلی وزینتی که حس بهاری رو به مسافران ونیزشهروان القا کند.

اختصاص مکان‌های ویژه شهرداری‌ها برای اسکان مسافران نوروزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، موضوع اسکان مسافران نوروزی را یکی از موارد مهم در تعطیلات دهه هفته نخست ونیز دوم در بهار ۱۴۰۱ عنوان کرد و ادامه داد: از شهرداری خواسته شده تا مکان‌های مناسبی را برای اسکان موقت مسافران نوروزی ایجاد کنند تا در زمان حضورشان در شهرهای استان، بدون دغدغه باشند.

علیخانی همچنین به فراهم کردن پارکینگ‌های موقت و ایجاد امنیت لازم در این مکان‌ها در تعطیلات نوروز امسال را یکی دیگر از الزام‌های مهم به شهرداری‌های استان بیان کرد و گفت: از شهرداران خواسته شده تا از زمین‌های بلاتکلیفی که کاربری خاصی در حال حاضر ندارند و برای جلوگیری از ترافیک و برطرف کردن مشکلات شهروندان، به این امر اختصاص دهند.

وی افزود: همچنین سرویس‌های حمل ونقل درون شهری نیز در تعطیلات نوروزی برای ارائه خدمات نوروزی هم به مسافران و گردشگران وهم شهروندان عادی باید به صورت فعالانه پای کار باشند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین