حرف شمال

کد خبر: 1255
شهردار هچیرود با اشاره به برنامه های فرهنگی و ورزشی با نام هچسا در شهر گفت: این برنامه در قالب جشنواره تفریحات ساحلی و آبی در شهر برگزار می شود.

به گزارش حرف شمال ، جعفر ردایی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به برپایی جشنواره تفریحات ساحلی و آبی با عنوان هچسا در شهر اظهار داشت: اولین کار این جشنواره، پیوست عمرانی و تملک پنج واحد تجاری در شهر است که روز اول تیرماه تملک و برای تعریض شهری تخریب می‌شود.

 

وی با عنوان اینکه سه هزار تن آسفالت در محور اصلی انجام می‌شود، تعویض تیرهای روشنایی بلوار مرکز اصلی شهر دیگر اقدامات برشمرد و گفت: برای خرد تملک پنج واحد تجاری، ۲۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

 

وی با اظهار اینکه جشنواره تفریحات ساحلی با رویکرد ورزشی - فرهنگی انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود از برنامه‌های فرهنگی ۱۰ هزار نفر و از برنامه‌های ورزشی ۱۰ هزار نفر در قالب جشنواره بازدید کنند کنند.

 

شهردار هچیرود محدوده کنونی شهر را ۶۱۰ هکتار بیان کرد و افزود: پیگیری‌هایی برای تصویب طرح جامع هادی روستایی صورت گرفته است و برای آنکه مشکلات رفع شود، نیازمند ۸۷۰ هکتار محدوده هستیم و اکنون طرح در کارگروه معماری شهرسازی مصوب شده و برای تصویب به شورای برنامه ریزی رفته است.

 

ردایی با اشاره به اینکه در شهر هچیرود ساختمان‌های غیراستاندارد بلندمرتبه ای که وضعیت نگران کننده اس داشته باشد، نداریم، گفت: کل ساختمان‌هایی که دارای مقاومت نامناسب هستنئ در حال شناسایی می‌شود و امیدواریم با رعایت ایمنی شاهد بروز حوادثی نظیر رامیلا و متروپل نباشیم.

 

شهردار هچیرود با اظهار اینکه در سال جاری تاکنون ۲۱ میلیارد تومان ازبودجه شهری محقق و جذب شده است، افزود: این میزان معادل ۲۴ درصد بودجه شهری است و ۲۰ میلیارد تومان برای تملک پنج واحد مغازه تجاری هزینه و صرف شده است.

 

طالبی رئیس شورای شهر هچیرود نیز بودجه سال جاری شهر را ۹۶ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: متأسفانه هچیرود از سرانه دولتی بهره مند نیست و بیشتر هزینه‌ها وبودجه ها در شرق استان صرف می‌شود.

 

وی شمار محلات شهری را ۱۳ محله ذکر کرد و با اشاره به تهیه طرح جامع روستایی افزود: در طرح جامع فقط ساخت وسازهای موجود دیده شد که با آن مخالفت کردیم و خواستار بازنگری در این طرح شدیم./





 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین