حرف شمال

کد خبر: 1250
فرماندار چالوس با بیان اینکه رانش جنگل در منطقه للجار مرزن‌آباد ناشی از فعالیت معدنی بوده است، گفت: هیچ مجوز جدید معادن در مرزن‌آباد نباید صادر شود.

به گزارش حرف شمال، به دنبال انتشار تصاویر از رانش جنگل در منطقه «للجار مرزن‌آباد» و طی بازدید میدانی مسؤولان مربوطه، علی قاسمی فرماندار چالوس علت حادثه رانش را احداث پله استخراجی و فعالیت معدنی اعلام و اظهار کرد: این رانش حدود چهار ماه قبل در ضلع شرقی جاده روستایی سنار رخ داده است.
 
وی گفت: فعالیت معدنی در منطقه رانشی للجار که حسب گزارش احتمال ریزش مجدد هم دارد، تا اطلاع ثانوی تعطیل و باید مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.
قاسمی با بیان اینکه منطقه للجار حالت لغزش و ریزش را دارد، عنوان کرد: مجوزهای که صادره باید کارشناسی و ارزیابی شود تا منطقه‌ای که طبیعتا دارای ماهیت لغزش و ریزش است، را تحریک نکند و کمتر دچار تخریب منابع طبیعی و مشکلات زیست محیطی باشیم.
قاسمی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق مرزن‌آباد با این مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: دستگاه‌های صادرکننده مجوز به دلیل شرایط منطقه باید دقیق‌تر بررسی و حتما گزارش ارزیابی داشته باشند.
فرماندار چالوس ضمن بیان اینکه حمایت ما از بخش خصوصی فعالیت معدنی تابع شرایطی است، خاطر نشان کرد: شرط حمایت از این بخش، حفظ محیط زیست و عدم تخریب منابع طبیعی است.
فرماندار چالوس تصریح کرد: همه مجوزهایی معدنی در بخش مرزن‌آباد که در چند ماه اخیر صادر و یا تمدید شدند اجازه فعالیت ندارند تا بازنگری و ارزیابی مجدد به عمل آید.
قاسمی در ادامه با بیان اینکه درخواست بازدید میدانی مسؤولان استانی سازمان صمت طی دو روز آینده داده شد، افزود: متولیان باید بررسی‌های لازم را انجام و متعهد شوند که در آینده هیچ مشکلی برای محیط زیست و منابع طبیعی پیش نخواهد آمد.
 وی با بیان اینکه از این تاریخ صدور هر گونه مجوز فعالیت معدنی در شهرستان چالوس با اطلاع فرمانداری شهرستان باید انجام شود؛ تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی بدون اطلاع فرمانداری مجوزی را حتی در مسیر قانونی صادر کنند، بنده آن را به رسمیت نمی‌شناسم.
فرماندار چالوس در پایان تاکید کرد: هیچ مجوز جدید معادن در مرزن‌آباد نباید صادر شود.
 به گزارش حرف شمال؛ فرماندار چالوس پیرو گزارش‌های ارسالی، مسؤولان مربوطه را برای بازدید میدانی اعزام و جلسه اضطراری ساعت ۹ شب در فرمانداری برای تعیین و تکلیف رانش و معادن برگزار کرد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین