حرف شمال

کد خبر: 87

میثم کاوه : 20 مهر 1394 مانند 19 خرداد 1392 به روز ماندگاری در تاریخ سیاسی مازندران و حتی کشور تبدیل شد.

همچون 19 خرداد 92  که مردم مازندران به گرمی از دکتر حسن روحانی استقبال کردند و امید را در دل وی به وجود آوردند که می تواند روی صندلی ریاست جمهوری بنشیند ، 20 مهر 1394 نیز همین مردم با حضور حماسی و  کم نظیر ضمن تجدید بیعت با شیخ اعتدال ، ثابت کردند که از عملکرد دولت منتخب خود رضایت دارند.

از سوی دیگر وقتی تیر دلواپسان با حضور پرشکوه مردم در مراسم سخنرانی رئیس جمهور ، به سنگ خورد ، رسانه هایشان دستپاچه و نگران با گاف های عجیب نشان دادند که با شکست سنگینی رو به رو شده اند.

انتشار تصاویری که چند ساعت قبل از حضور رئیس جمهور در استادیوم شهید متقی گرفته شده بود و نسبت دادن آن به عدم استقبال مردم مازندران از دکتر روحانی یکی از آن گاف های قابل پیش بینی بود که رسانه های دلواپس را سرخورده تر از همیشه نشان داد.

از سوی دیگر بعضی چهره هایی که بزرگترین افتخار زندگی شان ، حضور در ستاد استقبال مردمی از رئیس جمهور بود (که البته افتخار بزرگی است) با نظرات و بیانیه هائی که ریشه در عقده های آنها به دلایلی دارد ، هم نتوانست آب در آسیاب مخالفان دولت بریزد چون حضور مردم آنقدر پرشور و بی سابقه بود که به نقل از رسانه های منصف کشوری ، مردم مازندران برای رئیس جمهور سنگ تمام گذاشتند.

به هر حال در فرصتی مناسب حتما به استحضار مردم مازندران خواهیم رساند که چه سودجویانی به اسم ستاد استقبال مردمی از رئیس جمهور به دنبال دریافت وجوهاتی از بعضی شهرداری ها رفتند که البته با تیزهوشی شهرداران نتوانستند از بودجه بیت المال بهره مند شوند ، ولی نباید از کم لطفی های مسئولان دعوت کننده مراسم دیدار رئیس جمهور با نخبگان مازنی هم به سادگی گذشت.

از یک سو ، بعضی شخصیت هایی که از سال 92 تا به امروز از دکتر حسن روحانی چه در روزهای انتخابات و چه روزهای بعد از آن ، تمام قد دفاع کردند ، به مراسم دیدار با رئیس جمهور دعوت نشدند و از سوی دیگر شخصی که در دو سفر استانی رئیس جمهور دولت قبل با 2 بار سخنرانی ، ارادتش را به رئیس دولت های نهم و دهم ثابت کرده بود ، مجدداً به عنوان یک نخبه روبروی رئیس دولت یازدهم ایستاد و حرف زد ، از جمله انتقاداتی می باشد که به بانیان مراسم دیدار رئیس جمهور با نخبگان مازندرانی وارد است.

نباید از این اتفاقات به سادگی گذشت و باید ریشه یابی کرد که چرا غیرنخبگان احمدی نژادی ! در دیدار نخبگان مازندرانی با دکتر حسن روحانی دعوت شدند و حتی تریبون در اختیار آنها قرار داده شد ولی نباید این اتفاق ، حضور بی نظیر مردم و خلق حماسه 20 مهر 94 را زیر سایه قرار دهد.

حضور مردم مازندران جای تقدیر و سپاس دارد . آنها ثابت کردند که قدرشناس هستند .

حضور مردم مازندران این بار از جنس تقدیر بود. مازنی ها ، 19 خرداد 92 ، ندای همراهی با دکتر روحانی را به بهترین شکل سر دادند و 20 مهر 94 به پاس خدمات ارزشمند دولت منتخب خود ، فریاد تشکر سر دادند.

فقط کافسست فلش بکی بزنیم به سخنرانی رئیس جمهور قبل در میدان شهدا ساری، که ساعت ها سخنرانی اش را به عقب انداختند تا دانش آموزان و کارگران را از مدارس و کارخانه ها بیاورند که سخنرانی رئیس جمهور را شلوغ جلوه دهند .  آن حضور اجباری را با حضور مردم مازندران در روز دوشنبه مقایسه کنیم که بدون تعطیلی مدارس و کارخانه ها به حماسه ای کم نظیر تبدیل شد.

اینجاست که می فهمیم مردم مازندران قدر شناس هستند ؛ آنهم نه در شعار بلکه در عمل ....

ولی انگار خیلی ها چشم دیدن این قدرشناسی را ندارند...


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین