حرف شمال

کد خبر: 675
باید با پرهیز از هیجان زدگی سعی کرد با هوشمندی توجه بیشتری به برنامه‌ها و کارنامه تخصصی نامزدها داشته باشیم

حرف شمال: هر چه به انتخابات شورای شهر نزدیک تر می شویم آرایش گروه های سیاسی در این انتخابات روشن تر می شود. به این انتخابات می توان خوش بین بود، زیرا در میان سیل شرکت کنندگان هستند کسانی که سابقه مدیریت اجرایی و فنی را در کارنامه خود دارند و در صورت رأی آوردن می توانند به آبادانی شهر کمک کنند. اما تحقق این آرزو جز عبور از مرز شعار زدگی، عوام گرایی و هیجان زدگی ممکن نیست. "حمید شهبازی" در یادداشت ذیل به این مهم پرداخته که با هم میخوانیم:

شورای چهارم با همه فراز و نشیب هایش روزهای پایانی خود را سپری می کند، و در حالی که شورای پنجم تا یکی دو ماه آینده آغاز به کار خواهد کرد، داوطلبان حضور در آن  در حال ارائه برنامه ها و ایده های انتخاباتی خود هستند که انتظار می رود مردم نیز با توجه به ایده ها و گاها با محک زدن کارنامه قبلی کاندیداها، انتخابشان را انجام دهند.

در میان اما آنچه که امکان دارد تاثیراتی مخرب بر نحوه انتخاب مردم بگذارد، اعمال نفوذ جریان های سیاسی یا همان سیاسی بازی هاست؛

در حالی که شورا به افرادی متخصص ،کاردان و خبره نیاز دارد تا این که بتوانند با جلب اعتماد شهروندان در پای صندوق های رأی بر مشکلات فائق آیند، نباید فعالیت ‌های اجتماعی،فرهنگی و... را پوششی برای ورود انگیزه‌ ها و اهداف  سیاسی  به پارلمان شهری قرار داد. که اگر اینگونه شود سایه درگیری های سیاسی و جناحی بر فعالیت شورای پنجم نیز سنگینی خواهد کرد.

 بنابراین لازم است تا از یک سو نامزدها در زمین تفکرات قومی،قبیله ای،طایفه ای و سیاسی کاری ها بازی نکنند، و از سوی دیگر مردم نیز باید با پرهیز از هیجان زدگی سعی کنند با هوشمندی توجه بیشتری به برنامه‌ها و کارنامه تخصصی نامزدها داشته باشند، تا بلکه بتوانند شرایطی را فراهم کنند که شورای شهر جایگاهی برای نمایندگان واقعی شهر گردد.

 شهر ما امروز گرفتار انواع مشکلات و بیماری های اجتماعی است که با نسخه های سیاسی درمان نمیشود.



نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین