حرف شمال

کد خبر: 608
هشدار ؛
مازندران رتبه نخست بیماری سرطان معده و مری در کشور را دارد. این نوع از سرطان بیشتر در میان مردان دیده می شود و در ایران و چین ، زنان سهم بیشتری از مردان را در ابتلا به این بیماری دارند.

حرف شمال: دکتر ملک زاده معاون وزارت بهداشت در همایش بررسی مشکلات بیماری سرطان معده و مری که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان آیت روحانی بابل برگزار شد گفت : مازندران رتبه نخست بیماری سرطان معده و مری در کشور را دارد. این نوع از سرطان بیشتر در میان مردان دیده می شود و در ایران و چین ، زنان سهم بیشتری از مردان را در ابتلا به این بیماری دارند.
وی مصرف چای داغ ، دخانیات ، سیگار ، تریاک ، قلیان ، موادمخدر ، عدم مصرف سبزیجات و میوجات به اندازه کافی ، مصرف آب آشامیدنی ناسالم ، عدم تحرک بدنی و چاقی 10 عامل مهم در ابتلا به سرطان مری برشمرد.
معاون وزارت بهداشت از دیگر عوامل ابتلا به سرطان مری را ، نداشتن یخچال، استفاده نکردن از غذای مناسب ، آب بهداشتی و استفاده از غذاهای داغ برشمرد و گفت: استفاده از مواد مخدر مانند تریاک می تواند خطر ابتلا به این بیماری سرطان را تا دو برابر افزایش دهد.
دکتر ملک زاده افزود: ۳۳۵ هزار نفر هرسال به سبب ابتلا به بیماری سرطان مری در جهان جان خود را از دست می دهند.
به نظر می رسد در حوزه بهداشت و درمان استان ، شاهد ضعف اطلاع رسانی بوده و در خصوص پیشگیری از بیمارها آموزش لازم و کافی صورت نمی گیرد که لازم است مسئولان علوم پزشکی در استان در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند .
 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین