حرف شمال

کد خبر: 602
آنچه امروزه هشداری برای متوليان و نخبگان جامعه شهری است و بايد پيگر امور باشيم آن است كه با يك حساب و كتاب اجمالی از بودجه های چند سال اخير شهر و تطبيق آن با ساير شهرهای همجوار می بينيم هيچ افزايش بودجه ای در امور شهرسازی و عمرانی پيدا نشده و نتوانسته ايم توليد ثروت نماييم.

حرف شمال/ بقلم محمودرضا محسنی بندپی*:در يك نگاه اجمالی و قابل تأمل، شهر  نوشهر به جهت سواحل مناسب و عميق و نزديكی به پايتخت محل تردد بازرگانان و تجار خارجی بوده شرايط جغرافيايی ، نتيجه اش داد و ستد و مناسبات دائمی اقتصادی در زمانهای گذشته را تداعی کرد.
اكنون با وجود اين ميراث گرانبها، نوشهر پتانسيل ها و زمينه های گونا گونی دارد كه ميتواند به راه توسعه قدم بردارد.
نوشهرمان با وجود مناظر زيبا وچشم نواز طبيعی ، وجود بندر و فرودگاه، استقرار چندين ادارات كل، زمينه های لازم را دارد تا بتوانيم در چشم اندازی چهار ساله ( كمتر يا بيشتر) با همدلی های همه ی كنشكران اجتماعی، سياسی - اقتصادی (علی رغم سلايق متفاوت و حتی مخالف ) به راهی برويم كه در آن رونق اقتصادی، رفاه مطلوب برای شهروندان فراهم آيد.
وجود اين زيرساختهای لازم به همراه ملاحظات محيط زيست مطلوب و صنعت گردشگری، نشانه های قابل دسترس هستند كه با استناد به اين عوامل ميتوانيم سند توسعه ی راهبری پايدار را، با چشم انداز نوشهر هزار و چهارصد تبين نماييم.
با همين داشته های مناسب و قابل اتكاء ؛ و صدالبته برنامه های اجرايی و هدفمند ميتوان با مطالعه و تدوين و اجرای نقشه راه، به توليد سرمايه و ثروت همت گمارد.
پرواضح است رونق كسب و كار و درآمد پايدار نتيجه اقدامات برنامه محور و كارشناسانه  است.
اكنون همزمان با انتخابات شورای شهر، فرض راه است برای دوستان  پر دغدغه ی شهرمان كه قصد حضور در انتخابات را دارند، بسراغ برنامه هاو اهداف كارشناسانه و سرمايه محور برويم؛ تا بتوانيم در سالهای پيش رو هرساله بودجه ی سالانه ی شهرمان را صرف توسعه امور عمرانی برای اشتغال شهروندان، بهبود وضعيت شهرسازی برای رفاه شهروندان، پيگيری برنامه های سلامت محور برای بهداشت روح و جسم شهروندان ، تقويت ورزشهای پايه برای بوجود آوردن نشاط و انرژی درشهروندان، همچنين توجه ويژه به ورزش قهرمانی ( براي ارتقاء ورزش شهرمان در سطوح ليگهای كشوری ) متمركز نماييم.
آنچه امروزه هشداری براي متوليان و نخبگان جامعه شهری است و بايد پيگر امور باشيم آن است كه با يك حساب و كتاب اجمالی از بودجه های چند سال اخير شهر و تطبيق آن با ساير شهرهای همجوار مي بينيم هيچ افزايش بودجه ای در امور شهرسازی و عمرانی پيدا نشده و نتوانسته ايم توليد ثروت نماييم.
اكنون شوربختانه هزينه جاری شهر با افزايش چشمگير،ميتواند فرصتها را از ما بگيرد و اين خود زنگ خطری براي نخبگان و دست اندركاران امور و بايد دراين راه پرزحمت با انرژی بسيار و برنامه های مدون و چشم اندازی روشن به نوشهر هزار و چهارصد هجری شمسی بيانديشيم.
با آرزوی تندرستی و بهروزی
*عضو هيئت مديره ادوار كانون مهندسين ساختمان نوشهر و كارشناس رسمی دادگستری


8 اردیبهشت 1403 04:25
نقل قول
میهمان
امتیاز مثبت 0
بارأی اکثریت موافقم

نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین