حرف شمال

کد خبر: 594
هم زمان با سراسر کشور زنگ نیکوکاری در مازندران و چالوس نواخته شد

حرف شمال: محمدناصر زندی فرماندار چالوس صبح چهارشنبه در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ نیکوکاری در مدرسه شهیده رقیه عاملی چالوس اظهار کرد: نیکوکاری فرهنگی غنی است و همه باید بتوانیم در این فرهنگ عمومی سهمی داشته باشیم.
وی افزود: در ایام نوروز که طبیعت لباس نو می‌پوشد، همه ما می‌خواهیم نو باشیم و در این میان عده‌ای از لحاظ مالی این توانایی را ندارند.
فرماندار چالوس با بیان اینکه هرکس به هر اندازه که می تواند در این کار خداپسندانه سهیم باشد، یادآور شد: همیشه برای این کار پول لازم نیست، گاهی فقط و فقط با یک لبخند می‌توان حس انساندوستی را منتقل کرد.
زندی در پایان گفت: نیکوکاری هم در آموزه‌های دینی و هم در فرهنگ اصیل کشور ما وجود دارد و از سویی دیگر نشاط و رضایتمندی را برای هر دو طرف به همراه دارد.
حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نیز در این مراسم با بیان اینکه باید کاری کنیم در آستانه سال نو همه خانواده‌ها از نعمت شادی برخوردار باشند، اظهار کرد: هم دین اسلام و هم انسانیت دستور داده است که شادی را باید بین همه تقسیم کرد.
وی با تأکید بر لزوم انفاق و دستگیری از محرومان افزود: فرهنگ صدقه بین مردم ما رواج خوبی دارد و بسیاری از افراد روز خود را با صدقه آغاز می‌کنند و همین موجب نشاط روزانه آنها می‌شود.
امام جمعه چالوس خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری موجب برکت زندگی افراد می‌شود و از سوی دیگر وظیفه انسانی ما است.
راشدی در پایان ضمن تشکر از کمیته امداد امام خمینی (ره) برای برپایی این برنامه گفت: چنین مراسمی باید زمینه‌ای باشد برای تمام خانواده‌ها تا در ایام‌ پایان سال سنت انفاق را رونق دهند./مهر


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین