حرف شمال

کد خبر: 586
کیفیت پایین مرکبات شمال به دلیل بحران برف پاییزی در سال جاری و گرم شدن تنور قیمت بازار مرکبات جنوب و واردات پرتقال های مصری برای تأمین نیازمصرفی شب عید، باعث شد تا تمهیدات ویژه برای تعادل بخشی بازار و کنترل قیمت ها و پیشگیری از افزایش انفجاری آن در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

حرف شمال: فعالان بازار میوه سرمازدگی میوه‌ها و خصوصاً مرکبات را از یک‌ سو و فعالیت بی‌ امان دلالان را از سوی دیگر مهم‌ترین دلیل وجود این وضعیت می‌دانند چرا که در این دوره زمانی همواره دلالان تلاش دارند از نمد بازار میوه کلاهی برای خود بدوزند و جیب‌ هایشان را مملو از پول نمایند.

کیفیت پایین مرکبات شمال به دلیل بحران برف پاییزی در سال جاری نیز دلیل دیگری بود که تنور قیمت بازار مرکبات جنوب را گرم کرد به‌ طوری‌ که قیمت پرتقال جنوب و نارنگی حتی روز 10 تا 12 هزار تومان را نیز دید.

در روزهای گذشته پرتقال‌های مصری برای تأمین نیاز مصرفی شب عید راهی ایران شد تا اقدامات لازم برای کنترل قیمت‌ها و پیشگیری از افزایش انفجاری ان در دستور کار قرار گیرد.

مقامات وزارت جهاد کشاورزی بر این اعتقادند که سدمقاومتی قیمت میوه باعرضه میوه در میادین میوه و تره‌بار خواهد شکست و همین امر موجب می‌شود در روزهای منتهی به نوروز قیمت‌ها با کاهش روبرو شوند.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد میوه ازجمله اقلامی است که افزایش قیمت آن در مقایسه با سال گذشته چشمگیر بوده است.

قیمت میوه در اولین هفته بهمن‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی 26.8 درصدی و نسبت به هفته مشابه ماه قبل افزایشی در حدود 12.8 درصدی را نشان می‌دهد.
 گذشته از مرکبات به نظر می‌رسد کمبودی در خصوص سایرمیوه‌ها اعم از سیب، موز، کیوی، خیار و دیگر اقلام خوراکی که زینت‌ بخش سفره‌های نوروزی هستند، وجود ندارد.

پیش‌ از این وزیر دادگستری افزایش قیمت‌ها در آستانه سال نو را طبیعی خوانده و گفته بود در این مقطع زمانی همواره قیمت‌ها رشدی را نسبت به ماه‌ های قبل تجربه می‌کند.



نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین