حرف شمال

کد خبر: 576
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ورود سه هزار تن پسماند به جنگل و دریا سبب آسیب پذیری محیط زیست شده است.

حرف شمال: علی محمد شاعری عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به وجود یک بی‌توجهی تاریخی در سه استان شمالی کشور، افزود: در دهه ۶۰ به بهانه تعادل بین محیط زیست و کشاورزی ما را از صنعتی شدن منع کردند و سرمایه‌گذاری‌ها در این استان‌ها اتفاق نیافتاد و یکی از نتایج آن بیکاری ۱۲۰ هزار نفری در استان مازندران است.

نماینده کمیسیون کشاورزی در خانه ملت با مقایسه ظرفیت‌های توسعه سه استان شمالی کشور و شاخص‌های برخورداری گفت: میانگین شاخص‌های برخورداری استان مازندران در رتبه پانزدهم اما ظرفیت توسعه ما بین استان‌های اول تا سوم است.

وی در زمینه گردشگری گفت: جاذبه های گردشگری مازندران بسیار است اما یک هتل درجه یک به نسبت استان‌هایی مانند فارس و اصفهان وجود ندارد و ۳۰ میلیون مسافر استان، نقش چندانی در افزایش سرانه مردم ندارند و مردم تنها شاهد ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی هستند.

شاعری افزود: در سرمای آذر ماه امسال، تقریبا مرکبات از میان رفت و ۳۰ میلیارد تومان در حال تخصیص است اما این میزان به نسبت هزار میلیارد تومان خسارت کم است و مردم مازندران نیز با همه این اتفاقات بخاطر نجابت خویش در بیرون استانداری معترض نشدند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار تن پسماند وارد جنگل، رودخانه و دریا می‌شود و جنگل و دریا به شدت آسیب دیده‌اند، افزود: در گذشته ۱۰۰ هزارتن صید دریا داشته‌ایم اما اکنون سه هزار تن، چرا که دریا دیگر صیدی ندارد و محیط‌زیست آن صدمه دیده است./مهر

 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین