حرف شمال

کد خبر: 567
رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی مازندران:
در گمرگ امرآباد ۵۰ درصد کاهش ارزی صادرات، در گمرک آمل هفت درصد کاهش، در ساری ۱۱ درصد کاهش، در نوشهر ۱۸ درصد کاهش، و تنها در فریدون کنار ۴۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

حرف شمال: محمد جعفری عصر چهارشنبه در کمیسیون تخصصی بازرگانی استان گفت: صادرات موتور توسعه اقتصادی هر کشوری است و دولت ها برای اینکه بتوانند ارز واردکشور کنند نگاه ویژه ای به صادرات دارند و طبیعتاً صادرات باید به سمت مثبت دگرگون شود.

جعفری با ابراز ناخرسندی از کاهش شدید صادرات امسال به نسبت سال گذشته گفت: در گمرگ امرآباد ۵۰ درصد کاهش ارزی صادرات، در گمرک آمل هفت درصد کاهش، در ساری ۱۱ درصد کاهش، در نوشهر ۱۸ درصد کاهش، و تنها در فریدون کنار ۴۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی همچنین افزود: از نظر نوع مصالح صادراتی مانند سیمان، فرآورده‌های لبنی و مواد معدنی نیز چه از لحاظ وزنی و چه از نظر ارزش دلاری کاهش داشته‌ایم.

جعفری با تأکید بر نقش بانک‌ها در افزایش صادرات، افزود: مصداق این امر را می وان در صادرات کیوی مشاهده کرد که بانک کشاورزی تسهیلات خوبی را به فعالان واقعی این حوزه تخصیص داد و ما توانستیم در این بخش افزایش صادرات داشته باشیم.
 
وی بر شناسایی تولیدکننده، صادرکننده و فعالین واقعی بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: فعالین واقعی از طریق اتاق بازرگانی به بانک‌ها معرفی شوند تا بانک‌ها در مسیر کمک به آنها قدم بگذارند.

جعفری با اشاره به اینکه تصمیمات آنی، هیجانی و دستوری اقتصاد ما را دچار مشکل می‌کند، بر نقش دولت در ایجاد ثبات تأکید کرد و افزود:در حال حاضر ما در مسیر مثبت حرکت نمی‌کنیم و بانک‌ها هم حق دارند از حمایت‌های غیرمنطقی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط خاص باید تصمیمات خاص اتخاذ شود، افزود: قوانین پرداخت تسهیلات نیز باید با شرایط روز هماهنگ شود.

وی افزود: نگاه بانک‌ها به فعالان بخش خصوصی باید نگاه توام با اعتماد باشد، چرا که این افراد هم سربازان اقتصادی کشور هستند و با کمک بانک‌ها می‌توانند در رقابت‌های بین‌المللی موفق باشند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین