حرف شمال

کد خبر: 566
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:
دستور خرید توافقی پرتقال به میزان ۵۰ میلیارد تومان توسط دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ و کار خرید پرتقال شروع شد.

حرف شمال: دلاور حیدرپور شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با موضوع خسارت برف به باغات استان اظهار داشت: بیش از ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت تاکنون به حدود ۵۰ هزار نفر بابت خسارت ناشی برف کمک بلاعوض شده شده است.

وی با بیان اینکه لیست خسارت ۵۱ هزار باغدار براثر بارش برف تهیه شده است، اظهار داشت: تاکنون ۱۳۱ هزار تن پرتقال های یخ زده و زیردرختی را صورتجلسه کردیم و قرار بود ۳۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم مساعد داشته باشیم که وجه آن ۳۶ میلیارد تومان می شود و تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حیدرپور میزان خسارات ناشی از برف به بخش کشاورزی را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دستور خرید توافقی پرتقال به میزان ۵۰ میلیارد تومان توسط دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ و کار خرید پرتقال از امروز شروع شد.


 

 حیدرپور با بیان اینکه روزانه تا سقف ۵۰۰ تن پرتقال برای آبگیری خریداری خواهد شد. گفت: ۳۸ هزار تن خرید تضمینی پرتقال انجام و ۲۰ درصد مبالغ آن پرداخت شد و تا پایان هفته بعد پول کامل آن پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گردش مالی مرکبات را در اقتصاد استان سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین پول کیوی های خسارت دیده خریداری شده پرداخت و بخش اندک باقیمانده تا چندروز آینده پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار تن مرکبات شب عید در مازندران خریداری شده است گفت: تا زمانی که پرتقال داخلی در بازار موجود باشد پرتقال های وارداتی توزیع نخواهد شد./مهر


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین