حرف شمال

کد خبر: 531
بدون شک برپایی رویداد های اختصاصی در کشور های مختلف فرصتی برای بازرگانان ما است تا مردمانی متفاوت را با محصولات و دستاوردهای خود آشنا کنند

حرف شمال: سایت بین المللی کراچی ، میزبان بیش از ۶۰ غرفه دار ایرانی در قالب نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران بوده است.
احمد محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی ، منوچهر طاهایی سخنگو و مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت ، محمدرضا فیاض معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های وزیر صنعت معدن و تجارت و حمید رضا آملی نماینده شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و مدیر این رویداد از جمله شخصیت های حاضر در آیین گشایش این رویداد بودند.
مقامات ارشد کراچی نیز در این مراسم حضور داشتند که از آن جمله می‌توان به حضور وسیم اختر شهردار کراچی، زبیر طفیل رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و شمیم حمد فیرو رئیس اتاق بازرگانی کراچی اشاره کرد.


رویدادی با حمایت دولت پس از یک دهه

منوچهر طاهایی مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت و ریاست شورای اطلاع رسانی این وزارتخانه اظهار کرد :
بدون شک برپایی رویداد های اختصاصی در کشور های مختلف فرصتی برای بازرگانان ما است تا مردمانی متفاوت را با محصولات و دستاوردهای خود آشنا کنند
چند سالی بود حضور نمایشگاهی ما در پاکستان بسیار محدود شده بود و بخش خصوصی فقط چند رویداد مستقل را در این کشور برگزار کرد.
در ۱۰،۱۵ سال اخیر این نخستین باری است که یک رویداد با حمایت کامل دولت کلید می‌خورد.
این رویداد فرصت بسیار خوبی است که با عنایت به اقتصاد مقاومتی ، ما بتوانیم صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.
به لطف خداوند اکنون موفق به برپایی یک رویداد مستقل و آبرومند در کراچی که بعنوان یکی از مراکز مهم تجاری در منطقه است شده ایم و امیدواریم مردم این شهر بتوانند از طریق این رویداد بیشتر و بهتر با توانمندی های کشورمان آشنا شوند.
شاید این سوال پیش بیاید که چرا باید پاکستان را بعنوان یک بازار جدی در نظر گرفت و در آن فعال بود. با توجه به اینکه بازارهای پاکستان بسیار بکر و قابل بررسی است بنابراین حضور همه جانبه و با برنامه ریزی در این سرزمین می‌تواند موفقیت های تجاری بسیاری را به همراه داشته باشد.
ما بطور تقریبی در تمام گروه های کالایی امکان حضور و فعالیت داریم . پاکستان یک کشور یک کشور فعال در عرصه کشاورزی است که در حوزه های مختلف صنعتی نیاز به زیرساخت های مختلف دارد.
از طرف دیگر اشتراکات متعدد فرهنگی و جمعیت بالای این کشور ، همگی از عواملی است که باعث می‌شود بتوانیم به دنبال بازارهای خوبی در این کشور باشیم.
در نمایشگاه این دوره البته دو استان یزد و سیستان و بلوچستان فعالیت های تجاری داشتند و نمی‌توان برنامه های آنرا به کل کشور معطوف کرد ، اما می‌توان گفت که باید با برپایی این رویدادها به فکر فعال سازی ظرفیت های مختلف تجاری در سراسر ایران بود.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین