حرف شمال

کد خبر: 511
دانشگاه محل کسب علم و دانش است و اجازه نخواهم داد عده ای به خاطر منافع سیاسی و جناحی، جو روانی و علمی موجود دانشگاه را بر هم بزنند.

حرف شمال : میرخلاق میرنیا دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: وظیفه اصلی مدیریت دانشگاه حفظ آرامش و جلوگیری از هرگونه تنش احتمالی است ؛ و هرگونه تصمیمی درباره برگزاری نشست ها و سخنرانی افراد در دانشگاه نیز بر همین مبنا اتخاذ می شود.

 
وی درباره مخالفت با برگزاری سخنرانی وزیر ارتباطات دولت نهم در دانشگاه مازندران از سوی یک تشکل دانشجویی گفت: مسئولان دانشگاه به وظیفه خود که فراهم کردن فضایی آرام و بی دغدغه برای دانشجویانی است که با هدف علم آموزی و کسب دانش و معرفت در دانشگاه حضور یافتند، عمل می کنند.
میرنیا افزود: اینکه به گروه های سیاسی اجازه ندهیم با حضور خود در دانشگاه،‌ جو روانی و علمی موجود را بر هم بزنند، از منویات مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و همچنین مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و چیز جدیدی نیست.
 
وی گفت: یک تشکل دانشجویی برای سخنرانی آقای سلیمانی درخواست داد و موضوع در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح و پس از بحث و بررسی مقرر شد موضوع در جلسه هیات نظارت دانشگاه مورد بررسی مجدد قرار گیرد، چرا که متاسفانه شائبه بهره برداری سیاسی و جناحی از این موضوع وجود داشت.
 
 

هشدار رئیس دانشگاه مازندران نسبت به بهره برداری جناحی از فضای دانشگاه!

 

 
میرنیا افزود: در مراجعات غیر رسمی و حضوری اعضای این تشکل دانشجویی هم با اینجانب، مخالفت اولیه خود را با این سخنرانی، ابتدا به دلیل شائبه سیاسی موجود و در ثانی
به دلیل طرح عنوان پدر ماهواره ای بودن ایشان اعلام کردم، اما از سوی بنده تاکید شد که این موضوع، تنها در حیطه مسئولیت من نبوده و بنده موظفم آن را در هیات نظارت دانشگاه که مرکب از مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و نماینده مقام عالی وزارت علوم است مطرح کنم و تصمیم نهایی در آنجا گرفته خواهد شد.
 
وی ادامه داد: به همین منظور روز یکشنبه جلسه ای در دفتر اینجانب برگزار شد و پس از بحث و بررسی لازم و اخذ تعهد از مسئول تشکل دانشجویی دعوت کننده مبنی بر اینکه این سخنرانی تنها باید جنبه علمی داشته باشد، مجوز داده شد.
 
رئیس دانشگاه مازندران گفت: در تعهدی که گرفته شد تاکید شد که سخنران و مستمعان اجازه ورود به هیچ موضوع غیر علمی، خارج از مجوز را ندارند و تخلف از آن به معنای بر هم زدن نظم دانشگاه تلقی خواهد شد.همچنین مسئول تشکل دانشجویی متعهد شد که عنوان سخنرانی نیز ماهواره و اقتدار فضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
میرنیا اظهار داشت: دانشگاه به طور دقیق بر اساس قانون و مقررات موجود عمل می کند ولی متاسفانه برخی گروه ها از تشکل های مختلف سیاسی و فرهنگی دانشگاه به نفع امیال ناصحیح خود و خارج از قانون و چارچوب نظام بهره برداری ناعادلانه می کنند.
رئیس دانشگاه مازندران گفت: درخواست ما از همه تشکل های دانشجویی فعال در دانشگاه این است که به قوانین و مقررات دانشگاه تمکین کنند و این بهترین روش برای تحکیم و تقویت نظام اسلامی است.
وی افزود: در شرایطی که امروز از سوی استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار تحت فشار هستیم، تمام گروه های سیاسی و فرهنگی و به خصوص دانشگاهیان می بایست تمام همت خود را در استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های والای شهیدان و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و تحت منویات مقام معظم رهبری به کار گیرند و بنده هم اطمینان می دهم که تا آخرین توان از این همت و حمیت در برابر هر گونه قانون شکنی ایستادگی خواهم کرد.
دانشگاه مازندران با داشتن بیش از 12 هزار و 500 دانشجو ، یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور است. این دانشگاه با 750 دانشجو در مقطع دکتری و 2 هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی، حدود 350 عضو هیات علمی، 300 استاد مدعو و 500 کارمند دارد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین