حرف شمال

کد خبر: 497
مسیح مهاجری در آئین بزرگداشت آیت الله هاشمی در مسجد جامع ساری:
می گفتند هاشمی وسط کوه کلاردشت برج ساخته و کشتی چند ده میلیاردی دارد/ سپاه نورچشم هاشمی بود/ گفتند هاشمی شیخ انگلیسی است و ۱۲ سال بایکوت رسانه ای شد

حرف شمال/ مرگ ناگهانی آیت الله هاشمی نه تنها ملت ایران و جهان اسلام بلکه تمام دنیا را تکان داد.
 

می گفتند هاشمی وسط کوه کلاردشت برج ساخته و کشتی چند ده میلیاردی دارد!

 


حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری؛ مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی و یار و رفیق قدیمی مرحوم هاشمی رفسنجانی  عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع ساری که به همت اصللاح طلبان این شهرستان برگزار شد،از هاشمی رفسنجانی و خاطراتش گفت. بخشی از مهمترین اظهارات وی در این سخنرانی را از نظر می گذرانید:

*می گفتند هاشمی رفسنجانی در وسط کلاردشت آنهم درست بالای کوه یک ویلای چندطبقه ساخته است. بعد که تحقیق کردیم و به صاحب ویلا رسیدیم گفت برای اینکه کارم زودتر راه بیافتد گفتم این ویلای آقای هاشمی است.

*روزی در دانشگاه یکی از دانشجویان گفت: آقای هاشمی یک کشتی چند ده میلیاردی وسط آب های آزاد دنیا دارد( آنوقت ها میلیارد خیلی زیاد بود مثل حالا نبود که برخی میلیارد پول خردشان شده) من پرسیدم اگر توانستی ثابت کنی من جلوی همه شاگردان از تو عذر می خواهم خودم آن کشتی را از آقای رفسنجانی می گیرم و به شما می دهم. بعد گفت چطور ثابت کنم؟ گفتم: همانطور که به تو ثابت شده است! گفت: من شنیده ام خودم که ندیدم.

*هوشیاری و صبوری آیت الله هاشمی توطئه خنساسان و دشمنانشان را به خودشان برگرداند ، اما صدمه روحی و جسمی زیادی به این مرد بزرگ وارد شد و تا آخر عمر از این بی مهری ها رنجیده بودند  اما دشمنانشان را بخشیدند.

*هاشمی حتی در خانه اش یک کلفت یا نوکر نداشت و همسرشان می گفتند ظرف ها را خودم و بچه ها می شوییم، این بود هاشمی واقعی ولی ببینید از او چه چهره ای ساختند.

* مرگ ناگهانی آیت الله هاشمی نه تنها ملت ایران و جهان اسلام بلکه تمام دنیا را تکان داد.

* ما در تشییع او به یاد تشییع پیکر پاک امام افتادیم، هاشمی شاگرد امام و نظرکرده امام بود و مردم در تمام شهرها و روستاها مراسم گرامیداشت برگزار می‌کنند.

*یکی از مظلومیت آیت الله هاشمی به عنوان شخصیتی که در مجلس خبرگان رهبری بالاترین رای را از مردم شریف ایران کسب کرد ، این بود که حدود 12 سال از سوی رادیو و تلویزیون بایکوت شده بود و حتی ایشان را به انگلیسی بودن متهم کردند. با اینکه در تاریخ انقلاب چنین رایی در تهران آنهم در خبرگان سابقه نداشته است.

*صداوسیما بعد از آن رفتارها از چشم مردم افتاد و دیگر آن وجاهتش را از دست داد.رادیو و تلویزیون خود را از اعتبار انداخت و مردم هم دیگر کاری نداشتند و قدرشناسی خود را اثبات کردند.
* ادعای زاویه داشتن هاشمی  با رهبری ، بسیج و سپاه بود یکی از بدعت ها و دروغ های بزرگی بود که به ایشان نسبت دادند. در حالی که اگر از ایشان سوال می شد می گفتند: رهبری جان من، بسیج دست راستم و سپاه نور چشم من است.
*مقام معظم رهبری نیز ایشان را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نطام انتخاب کردند و این نشانه درایت رهبری و پایبندی آیت الله هاشمی به نظام بوده است.

*در یک جلسه خصوصی بود که من به اشان گفتم ای کاش رهبری مثلا فلان کار را نمی کرد،بعد ایشان گفتند: آقای مهاجری در باره آقای خامنه ای اینطور حرف نزنید ایشان صاحب این کشور هستند.
مراسم بزرگداشت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع ساری را ستاد مردمی بزرگداشت یار دیرین امام و رهبری برنامه ریزی و برگزار کرد.
صبح امروز هم مراسم گرامیداشتی از سوی نماینده ولی فقیه در مازندرن و استاندار این استان در مصلای جمعه ساری برگزار شد.

حواشی:

اگرچه نام این مراسم «ترحیم مردمی» بود اما بانی اصلی آن اصلاح طلبان بودند.

مسجد جامع بعد از حضور روحانی در جریان مبارزات انتخاباتی ۹۲ چنین جمعیتی را به خود ندیده بود.

همه چهره های سیاسی و فرهنگی ساری مخصوصا اصلاح طلبان حضور گسترده ای در مراسم داشتند.

در حواشی این مراسم بحث های انتخابات شورا بسیار داغ بود و کاندیداهای بالقوه سعی می کردند با حضور خود جلوی لنز عکاسان قرار گیرند.
از استانداری مازندران یونسی؛ معاون سیاسی، هاشم زاده مدیرکل دفتر استاندار، قمی؛ مدیرکل سیاسی و انتخابات، مظفزی رئیس روابط عمومی، جان الله عبدی؛ مدیرکل امور روستایی حضور داشتند.
احمدی فولادی، زراعتی جویباری و روحی قبل از مهاجری سخنرانی کوتاهی داشتند.
منبع: عبارت ـ گروه سیاسی
 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین