حرف شمال

کد خبر: 470
109 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان مازندران پرداخت‌شده که از این میزان، 80 میلیارد از اعتبارات طبق ماده 123 برنامه پنجم توسعه به شهرهای صنعتی مانند آمل و بابل اختصاص داده شد.

 مدیرکل برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور، مدیریت زباله 24 هزار و 500 روستا توسط خود دهیاری‌ها را یک نعمت برای دولت دانست و گفت: اداره این امور توسط خود مردم و دهیاری‌ها موجب لاغر ماندن بدنه دولت می‌شود.
حرف شمال، مدیرکل برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور، گفت: 109 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان مازندران پرداخت‌شده که از این میزان، 80 میلیارد از اعتبارات طبق ماده 123 برنامه پنجم توسعه به شهرهای صنعتی مانند آمل و بابل اختصاص داده شد.
به گزارش حرف شمال به نقل از تنکابن24، اسماعیل زیارتی نصرآبادی در نشست با دهیاران تنکابن در فرمانداری ویژه این شهرستان، اظهار کرد: از ابتدای تأسیس دهیاری‌ها تا پایان سال 94، 8 هزار و 200 میلیارد به دهیاری‌ها توزیع‌شده است که 63 درصد آن، در دولت تدبیر و امید انجام شد.
 

توزیع ناعادلانه بودجه در مازندران/ اختصاص 75 درصد اعتبار دهیاری های استان به بابل و آمل!

 


وی با اعلام اینکه 330 پایگاه آتش‌نشانی تاکنون در روستاها ایجادشده، افزود: در طی سه سال گذشته، 295 ماشین آتش‌نشانی که 80 درصد کل سال‌های قبل است، در اختیار دهیاری‌های قرار گرفت و تعداد 200 ماشین نیز برای امسال قرارداد بسته‌ایم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور، مدیریت زباله 24 هزار و 500 روستا توسط خود دهیاری‌ها را یک نعمت برای دولت دانست و گفت: اداره این امور توسط خود مردم و دهیاری‌ها موجب لاغر ماندن بدنه دولت می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به پروژه‌های بهره‌برداری شده در دهیاری‌ها، خاطرنشان کرد: 11 هزار و 500 پروژه عمرانی علی‌رغم تمام محدودیت‌های مالی دولت، تنها در یک سال گذشته در دهیاری‌ها به بهره‌برداری رسید و 4 هزار و 250 دهیاری نیز راه‌اندازی شد.

زیارتی در بخش دیگر سخنان خود به تخصیص اعتبار 109 میلیاردی به دهیاری‌های مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: از این میزان، 80 میلیارد از اعتبارات طبق ماده 123 برنامه پنجم توسعه به‌صورت ناعادلانه به شهرهای صنعتی مانند آمل، بابل و ... توزیع شد و شهرهای غرب مازندران از جمله تنکابن و رامسر با محدودیت منابع روبه‌رو هستند.

وی در ادامه بابیان اینکه ما موظف به اجرای قانون هستیم ولی قوانین نیازمند اصلاح هستند، تأکید کرد: باید همتی در نمایندگان شهرهای غیرصنعتی یا کم صنعتی ایجاد شود تا بتوانند این قوانین ناعادلانه را اصلاح کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور با اشاره به طرح هادی، متذکر شد: این طرح میثاقی برای توسعه کاربری روستاها است و مسیر توسعه‌ی 10 ساله یک روستا را تبیین می‌کند که اگر این طرح نباشد، تمامی باغدارها، سرایدار افراد غیربومی می‌شوند.

این مسئول در پایان گفت: با توجه به اینکه اکنون بیش از 33 هزار نهاد مردمی شکل‌گرفته است، نباید هریک از دستگاه‌های دولتی ساز خود را بزنند، بلکه باید تقسیم وظایف بین دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین