حرف شمال

کد خبر: 395
در پرونده آدم‌ربایی که به ما محول شده بود با تلاش شبانه‌روزی، متهمان دریکی از شهرهای سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیر شدند و در این عملیات فرمانده انتظامی منطقه نیز به شهادت می رسد

 لهراسبی قاضی خوشنامی است که حقوق را دقیقا رعایت می‌کند و برای رفع مشکل قضایی مردم تلاش کرده و با انصاف و بر اساس قانون قضاوت می‌کند؛ به او قاضی پرونده های سخت و پیچیده هم می گویند.
به گزارش حرف شمال، شهاب لهراسبی را بسیاری از وکلا و موکلان قاضی پرونده‌های سخت و پیچیده می‌نامند و تاکنون گره‌ و معماهای زیادی را حل کرده و برای مجرمان با عیار عدالت و انصاف، کیفرخواست صادر کرده و حق ذینفعان را گرفته است.
 

گفتگو با قاضی پرونده‌های پیچیده/ گره حقوقی «خزرخز» باز شد

 


وقتی همزمان با هفته قوه قضاییه، به دفتر قاضی جوان و رئیس حوزه قضایی نشتا می‌رویم در حال رسیدگی به پرونده طلاق است و تمام سعی‌اش را به کار می‌بندد تا زوج جوان را به مصالحه بکشاند و سرانجام فرصت یک‌ماهه می‌دهد تا طرفین، زندگی دوباره را از سر گیرند.

امروز گویا روز دعاوی خانوادگی است و زوج میان‌سالی نیز وارد می‌شود و زن تقاضای مهریه می‌کند و سرانجام با دستور قاضی، درخواست بررسی صادر می‌شود.

قاضی جوان که تاکنون در دادگاه‌های فارسان، کرج، چالوس و تنکابن قضاوت کرده، اکنون به‌عنوان رئیس حوزه قضایی بخش نشتا تنکابن مشغول فعالیت است. همانگونه که با روی باز به ارباب رجوع پاسخ می دهد، با ما همسخن می شود، از وی درباره پیچیده‌ترین پرونده‌ای که در دوران کار قضاوتش بررسی کرده می پرسم و می‌گوید: در حوزه قضایی فارسان پرونده‌ای درباره آدم‌ربایی داشتیم که در آن متهمان دستگیر و به سزای عملشان رسیدند.
 
در پرونده آدم‌ربایی که به ما محول شده بود با تلاش شبانه‌روزی، متهمان دریکی از شهرهای سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیر شدند و در این عملیات فرمانده انتظامی منطقه نیز به شهادت می رسد اما سرانجام موفق شدیم گروگان را پس از ۱۵ روز از چنگال گروگانگیران آزاد کنیم.

همچنین زمانی که در دادگاه کرج بودم معمولاً پرونده‌های ویژه و مهم برای رسیدگی به شعبه ما ارجاع می‌شد و پرونده‌های متعددی را رسیدگی کردیم.
به سؤالم درباره رشوه و زیرمیزی در کار قضاوت این‌گونه پاسخ می‌دهد: همواره قاضی در دوران کاریش با روش‌های متعددی از رشوه روبر می‌شود و تاکنون با برخی از این شیوه‌ها روبرو بوده‌ام.

توقف تصرفات در مازیچال

شهاب لهراسبی به پرونده مازیچال اشاره می‌کند و می‌گوید: مازیچال ازنظر جغرافیایی در حوزه کلاردشت و ازنظر قضایی زیر نظر حوزه نشتارود تنکابن است و از قبل با پرونده‌های تصرف به مراتع ملی مازیچال روبرو بوده‌ایم و در این راستا حکم تصرف عدوانی و تخریب برای برخی پرونده‌ها صادرشده است.

ادامه می‌دهد: همچنین بخش اعظمی از سندهای دریافتی در مراتع مازیچال ابطال و اراضی ملی آزادسازی و به منابع طبیعی بازگشت داده‌شد و در این خصوص با توجه به صعب‌العبور بودن و مسیر کوهستانی، رئیس‌کل محترم دادگستری استان از منطقه مازیچال بازدید و رفع تصرفات صورت گرفته را مشاهده کرد.

رئیس حوزه قضایی بخش نشتا به کددارشدن منطقه مازیچال از سوی وزارت کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: هم‌اکنون بحث تصرفات در مراتع مازیچال متوقف‌شده است.

مشکل حقوقی خزرخز رفع شد

قاضی جوان، پرونده شرکت خزر خز را از پرونده‌های مهم دوران کاریش مطرح می‌کند و می‌گوید: شرکت خزر خز از شرکت‌های معتبر مازندران است که سالها تعطیل‌بوده است و بنا به دلایلی بانک صنعت و معدن شرکت را به شخص واگذار کرده بود و شخصی که آن خریداری کرده بود، اقدامی انجام نداده بود.

وی ادامه می‌دهد: دعوی از سوی صنعت و معدنی مطرح شد و خوشبختانه با تلاش دستگاه قضایی، مشکل حقوقی شرکت خزر برطرف شد.

گفتنی است ماهانه حدود ۳۰۰ پرونده به شعبه قضایی بخش نشتا وارد می‌شود که در دو شعبه مستقل و یک شعبه دادرسی رسیدگی می‌شود./ مهر


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین