حرف شمال

کد خبر: 384
دادستان نوشهر:
دادستان نوشهر بابیان اینکه سرقت ۳۰ درصد پرونده‌های دادستانی را شامل می‌شوند گفت: همچنین هفت پرونده جرائم شبکه مجازی طی یک ماه اخیر در شهرستان تشکیل‌شده است.

 دادستان نوشهر بابیان اینکه سرقت ۳۰ درصد پرونده‌های دادستانی را شامل می‌شوند گفت: همچنین هفت پرونده جرائم شبکه مجازی طی یک ماه اخیر در شهرستان تشکیل‌شده است.
به گزارش حرف شمال، علی‌اکبر علیزاده صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در جامعه گفت: بدون رسانه بخش اعظمی از تلاش و فعالیت‌های دستگاه قضائی در حوزه پیشگیری عقیم می‌ماند.
 

هفت پرونده جرایم شبکه های مجازی در نوشهر تشکیل شده است

 



 علیزاده با اشاره به اقدامات خوب دستگاه قضا در کاهش سردرگمی ثبت پرونده در دادسراها گفت: آمار پرونده وارده در سال ۹۴ با چهار هزار و ۹۶۰ همراه بوده که در رده‌های نخست کل شهرستان‌های استان قرار داشته است.

وی افزود: خوشبختانه همه پرونده‌ها ثبت‌شده است و در ماه‌های پایانی سال ۹۴ اوج پرونده وارده داشته‌ایم که تقریباً روزانه ۵۰ تا ۶۰ پرونده وارد دادسرا شده است.

دادستان نوشهر افزود: هم‌اکنون پرونده وارده‌ها به کمتر از ۱۵ پرونده در روز رسیده است که با تلاش و همت کارکنان و قضات دادگستری و همچنین شورای حل اختلاف صورت گرفته است و با تدابیر صورت گرفته پرونده‌های ثبتی رو به کاهش است.

وی در بخش دیگر با اشاره به دلایل تشکیل پرونده‌ها عنوان داشت: هجمه زیاد پرونده‌ها در شهرهای غرب استان با جمعیت خوش‌نشین‌ها مواجه هستیم بشدت پرونده‌های سرقت افزایش‌یافته وتقریباً ۳۰ درصد پرونده‌های وارده دادستانی نوشهر مرتبط به پرونده‌های سرقت است.

علیزاده خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه خوبی در شهرستان نوشهر صورت گرفته که نصب دوربین مداربسته در ورودی شهر و روستاها و تقویت نیروهای بسیج بخشی از این اقدامات بوده که نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرائم داشته است.

وی اضافه کرد: فروش مال غیر و تصرف، ضرب‌وجرح بعد از پرونده‌های سرقت بیشتر موضوع پرونده‌ها را شامل می‌شود.

دادستان نوشهر با اشاره به عملکرد این حوزه قضائی گفت: کل پرونده‌های ورودی در طی یک سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۱۹ پرونده بوده که ۲۳ هزار و ۳۴۷ خروجی پرونده از دادستانی بوده است و هم‌اکنون در حال حاضر در شعب دادسرا شش هزار و ۵۷۸ پرونده در حال رسیدگی است.

دادستان نوشهر در بخش پایانی در خصوص استفاده از شبکه‌های مجازی گفت: فرهنگ استفاده از فضای مجازی هنوز وارد نشده و این تهدید بزرگی است و در این خصوص ۷ پرونده جرائم شبکه مجازی در نوشهر تشکیل‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک مورد از پرونده شبکه‌های مجازی در نوشهر منتهی به روابط نامشروع و توطئه‌چینی علیه همسر منجر شده بود.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین