حرف شمال

کد خبر: 373
مدیرعامل شرکت آبفا مازندران عنوان كرد:
با شروع فصل مسافرت در ایام تعطیل سال ، مازندران با مشکل کمبود آب شرب روبه رو می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران عنوان كرد: در صورت صرفه جوئی در مصرف ، مازندران مشکل آب نخواهد داشت اما با شروع فصل مسافرت در ایام تعطیل سال ، مازندران با مشکل کمبود آب شرب روبه رو می شود.
حرف شمال_ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت : مدیریت مصرف هم از سوی شرکت آب و فاضلاب و هم از سوی مردم باید انجام شود.
ذبیح الله ذاکری در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جوئی آب برگزار شد ، افزود : اگر شرکت آب و فاضلاب از هدر رفتن آب در شبکه ها جلوگیری کند و از سوی دیگر مردم نیز در مصرف آب صرفه جوئی نمایند آنوقت مدیریت مصرف به وجود می آید.
 

بدهی یک میلیاردی نیروهای مسلح به آبفا مازندران

 

وی با اشاره به هفته صرفه جوئی آب از یکم تا هفتم تیر ، اظهار داشت : با شروع فصل مسافرت در ایام تعطیل سال ، مازندران با مشکل کمبود آب شرب روبه رو می شود.
ذاکری با تاکید بر اینکه اگر مردم 10 درصد در مصرف آب شرب صرفه جوئی کنند دیگر مازندران مشکل آب نخواهد داشت ، تصریح کرد : آب شرب تمامی مناطق شهری و 314 روستا در مازندران توسط آب و فاضلاب شهری تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آبفا مازندران ادامه داد :  در سال گذشته 251 میلیون متر مکعب آب توسط شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران تهیه شد ولی تنها 177 میلیون متر مکعب آن در اختیار مشترکین قرار گرفت .
ذاکری با تاکید بر اینکه هدر رفت آب شرب به دلیل فرسودگی شبکه ها در مازندران بسیار زیاد است ، اظهار داشت : 29.5 درصد از آب شرب تهیه شده در سال گذشته یعنی معادل 74 میلیون متر مکعب هدر رفت.
وی با بیان اینکه طرح فاضلاب شهری در 11 شهر استان مازندران اجرا می شود ، تصریح کرد : کمتر از 10 درصد مردم مازندران از فاضلاب شهری بهره مند هستند در صورتیکه میانگین کشوری آن 42% است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در مورد اعتبارات این دستگاه در سال گذشته نیز گفت : کل اعتبارات ملی و استانی آبفای مازندران در سال گذشته حدود 88 میلیارد تومان بود که تنها 30 درصد آن تخصیص یافت.
ذاکری با تاکید بر اینکه حفر چاه های غیرمجاز در مازندران یکی از چالش های جدی در تامین آب شرب می باشد ، افزود : 20 درصد شبکه های آب رسانی مازندران فرسوده است.
وی ادامه داد : روستانشینان مازندرانی به دلیل ارزان بودن آب ، از آن در آبیاری باغ ها استفاده می کنند که این یک مشکل جدی محسوب می شود.
ذاکری با بیان اینکه بحران آب اهالی ساحل نشین شهرستان جویبار تا 15 روز آینده برطرف خواهد شد ، تصریح کرد : تمامی آب شرب در دسترس مردم مازندران از لحاظ بهداشتی سالم می باشد.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با رد شایعه بدهی 20 میلیارد تومانی این شرکت به شهرداری ساری نیز گفت : تنها 350 میلیون تومان به شهرداری ساری بدهکار هستیم.
ذاکری در انتها افزود : از مردم مازندران می خواهم موضوع بحران آب را جدی بگیرند و تا جائیکه می توانند در مصرف آب صرفه جوئی نمایند.
همچنین معاون آب و فاضلاب مازندران نیز با اشاره به 18 میلیارد تومان طلبکاری شرکت آب و فاضلاب مازندران از مشترکین ، اظهار داشت : از این مبلغ ، دستگاه های دولتی 200 میلیون تومان و نیروهای مسلح 1 میلیارد و 100 میلیون تومان به آب و فاضلاب مازندران بدهکار هستند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین