حرف شمال

کد خبر: 346
در گفتگو با رئیس شورای شهر کلاردشت عنوان شد؛
گرگپس حسنکیف که یکی از جاذبه های طبیعی کلاردشت است که متاسفانه چند سالی است توسط شخص غیر بومی اقدام به احداث جاده ای در قلب این طبیعت بکر نموده و همانند زخم بزرگی در مرکز کلاردشت خودنمایی میکند.

حرف شمال_ رئیس شورای شهر کلاردشت در گفتگوی کانال" دیدگاه" حضور یافت و از عملکرد این شورا و نحوه انتخاب شهردار و زوایای پرونده"گرگ پس حسنکیف" با شهروندان منطقه نوشهر،چالوس و کلاردشت گفتگو کرد.

پرونده" گرگپس حسنکیف" در پرده ابهام/ انتخاب شهردار کلاردشت یکی از سخت ترین کار شورا

 

 رئیس شورای شهر کلاردشت در این گفتگو با اشاره به عملکرد این شورا در سال گذشته گفت: سال ۹۴ با تمامی فراز و نشیب هایی که داشت به هر حال سپری شد اما در این سال شاید رضایت شهروندان را نتوانستیم بصورت ایده آل برآورده کنیم اما با توجه به استعفای شهردار و انتخاب شهردار که یکی از سخت ترین کار برای اعضا می باشد ،و تمامی ذهن ما معطوف به انتخاب یک شهردار بود که بتواند شهرداری را و امور شهری را اداری کند. با همه وضعیت انتخاب شهردار و بررسی شهردار هیچگاه امورات عمرانی و شهری کلاردشت تعطیل نشد خوشبختانه در زمان سرپرستی جناب دلفان نیز در اینمدت هم کارهای بسیار خوبی صورت گرفت. 
شهریار غفاری با اشاره به سنگ فرش کردن پیاده روهای بازارکلاردشت، تغییر ساره بلوار به نماهای سنگی سازگار با طبیعت کلاردشت گفت: لکه گیری و روکش آسفالت، احداث پل خیابان شهید دلفان آذری در مقابل بازارچه شهرداری بخشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.
رییس شورای شهر کلاردشت با توضیح علل تاخیر در تدوام پروژه آسفالت و عذرخواهی از شهروندان کلاردشتی عنوان داشت: اما متاسفانه یک مشکلی که در سال ۹۴ با یکی از پیمانکاران پیدا کرده بودیم در خصوص آسفالت بود که با توجه به اینکه یک مصوبه ایی و یک مناقصه ایی در خصوص آسفالت به مبلغ 2 میلیارد تومان برگزار شده بود که بدلیل عدم توانایی پیمانکار برنده بعد ازعقد قرار داد  و فسخ قرارداد با این پیمانکار تا برگزاری مناقصه بعدی ۶ ماه طول میکشد تا با یک پیمانکار دیگری وارد عقد قرارداد شده و نتوانستیم آسفالت کنیم و از این بابت ازهمه شهروندان عذرخواهی میکنیم.
 غفاری در ادامه با قدردانی از تلاش گذشتگان عنوان داشت: در هر شورا تعامل و همکاری بین اعضا حرف اول را میزند به این منزله نیست که در دوره های گذشته که زمان ریاست بنده نبوده تعامل وجود نداشته بلکه تعامل در هر دو دوره قبلی وجود داشت در این دوره هم وجود دارد و کارهای عمرانی که انجام می شود فقط توسط رییس شورا این کار انجام نمی شود رییس شورا یک نوع هماهنگ کننده است؛ مصوبات و طرح هایی که در شورا میگذرد به هر حال پیگیری های آن در شهرداری و ادارات دیگر صورت می پذیرد و همه اعضای شورای شهر تلاش و پیگیری میکنند و این رییس شورا هست که پیگیر کارهاست.
وی افزود: در زمان های گذشته هم در زمان ریاست آقای مسلمی هم آقای علی دراسایی که جادارد از این بزرگواران تشکر کنیم در زمان این عزیزان نیزهم خیلی کارها انجام شد منتهی مراتب کارهایی که انجام شده بیشتر کارهای زیر ساختی بوده است.
وی در بخش دیگر با بیان آنکه رودخانه کلاردشت یا سردآبرود یکی از رودخانه های حفاظت شده در کشور هست و این رودخانه خودش متولی دارد و اداره آبخیزداری باید تمامی کارهای این رودخانه را انجام بدهد و متاسفانه سیلاب آن خسارت فراوانی وارد کرده اظهار داشت: هرچند این مسئولیت با شهرداری نیست اما در جهت رضایت شهروندان و رفع مشکلات و مخاطرات سیلاب بخش عمده ای از بودجه شهرداری دراجرای دیواره های حائل و فونداسیون هزینه می شود و شاید به چشم دیده نشود اما بدون شک  بیشترین بدهکاری و هزینه  در این بخش به خود اختصاص یافته است. 
وی افوزد: امسال در کلاردشت به عنوان سال شکوفایی شهر کلاردشت از سوی شورا و شهرداری قلمداد شده؛ خصوصا در زمینه آسفالت که نهضت آسفالت را راه اندازی کردیم که به همت همه عزیزان بود که هم اعضای شورای شهر هم شهردار عزیز که تشکر میکنیم از پیگیری های شهردار و تمامی پرسنل شهرداری که واقعا زحمت میکشند تا رضایتمندی شهروندان عزیزمان را تامین کنیم.
رئیس شورای شهر کلاردشت در بخش دیگر با اشاره به پرونده" گرگپس حسنکیف" گفت: گرگپس حسنکیف که یکی از جاذبه های طبیعی کلاردشت میباشد و هزاران سال است بشکل بکرو دست نخورده بعنوان نگین کلاردشت میدرخشد، متاسفانه چند سالی است توسط شخص غیر بومی که در ارتفاعات آن زمین خریداری نموده برای مقاصد شخصی اقدام به احداث جاده ای در قلب این طبیعت بکر نموده و همانند زخم بزرگی  در مرکز کلاردشت خودنمایی میکند. 
وی افزود: در خصوص تپه "گرگپس حسنکیف" قسمتی از این زمین در دوره های گذشته از طریق مراجع ذی صلاح به فرهنگیان کلاردشتی جهت ساخت مسکن واگذار شده بود با توجه به اینکه این زمین مناسب نبود در دوره گذشته توسط شهرداری و شوراهای وقت بصورت یک جابجایی زمینی صورت گرفت؛ به اینصورت که شهرداری کلاردشت در پایین دست محوطه کاخ ،زمینی به مساحت ۵۲ هزار متر زمین داشت که این زمین در بهترین نقطه کلاردشت قرار دارد واگذار نماید.
غفاری افزود: اگر همان زمین امروز در اختیار شهرداری  بود صد در صد میتوانست خیلی از مشکلات شهر را با این زمین برآورده کند اما متاسفانه این زمین الان در اختیار فرهنگیان عزیز هست برای ساخت مسکن این بزرگواران قرار دارد که انشالله مشکل شان هم حل بشود.
 

پرونده" گرگپس حسنکیف" در پرده ابهام/ انتخاب شهردار کلاردشت یکی از سخت ترین کار شورا

 


وی اضافه کرد: در قبال این جابجایی نیزشهرداری، تپه گرگپس حسنکیف را معاوضه کرد و در هر حال شهرداری که این زمین رو گرفت به هر حال باید روی این زمین با توجه به زمینی که گرفته و زمینی از طرف مسکن شهرسازی استان بقیه تپه گرگپس هم به شهرداری واگذار کردن این بود که باید شهرداری که اون زمین رو با آن عظمت را از دست داد روی این زمین بیاید  کارهایی انجام بدهد.
وی تاکید کرد: هرچند این زمین بعنوان زمین است ولی به هر حال شهرداری میتواند بیاید توی این تپه بکر، یک پارک هایی احداث کند و مثل تپه سنگی و کوه سنگی که از مشهد مقدس و خیلی از جاهای دیگر هست میتوانند بعنوان شهر بازی و کارهای دیگری انجام بدهند.
غفاری تاکید کرد: متاسفانه یک شخصی به هر حال در بالای تپه زمینی خریداری کرده که در دوره گذشته یک قراردادی با شهرداری دارد که مبنی بر این که این فرد بیاید جاده را از روی این تپه ها احداث و تا نسبت به زمین خودش دسترسی پیدا کند و در عوض هم این جاده  بعنوان جاده مشترک بین شهرداری و این شخص پیمانکار شود.
رئبس شورای شهر کلاردشت افزود: متاسفانه کارها خیلی به کندی پیش میرفت که ما تقریبا  یک ماه پیش پیمانکار دوباره به ما مراجعه کرد و ما جلوی کارشان را گرفتیم و از ادامه کار و فعالیتش فعلا جلوگیری کردیم.
وی در خصوص هتل نیمه کاره گرگپس گفت: هتل نیمه کاره گرگپس بیشتر کارهایش بصورت حقوقی و قضایی پیش برود و یک نامه ایی تقریبا در یکی دو سال گذشته از طرف بازرسی کل نهاد ریاست جمهوری اارسال شده که هر گونه ساخت و ساز در مجاورت این هتل رو ممنوع شده است؛ اما این هتل به هر حال در دست یکسری اشخاص و یک اداره ایی تقریبا بیشتر پافشاری میکنند که من هم از اسم شخص و هم اسم اداره فعلا صرف نظر میکنم فقط این را بگویم که ما بعنوان مسئولین شهری نمیتوانیم اجازه بدهیم حق شهروندی در اینجا ضایع بشود و این بصورت بیت المال هست وما محافظتش را انجام میدهیم و اگر نیاز باشد به اطلاع رسانی بیشتر در زمانی که میبینیم نیاز هست صد در صد به اطلاع مردم عزیزمون خواهیم رساند.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین