حرف شمال

کد خبر: 342
قدمت این جام به قرن هشتم پیش از میلاد برمی‌گردد و قطر دهانه آن ۱۱.۵ سانتیمتر، ارتفاع آن ۹ سانتیمتر و وزن آن ۲۳۵ گرم است.

نمایشگاه جام زرین کلاردشت با نمایش گنجینه سه‌هزارساله در موزه کلبادی ساری برپا شد.
به گزارش حرف شمال، نمایشگاه جام زرین کلاردشت شامگاه دوشنبه با حضور معاون استاندار مازندران برپا شد و در این نمایشگاه جام زرین که در منطقه کلاردشت مازندران کشف‌شده، نمایش داده‌شده است.
قدمت این جام به قرن هشتم پیش از میلاد برمی‌گردد و قطر دهانه آن ۱۱.۵ سانتیمتر، ارتفاع آن ۹ سانتیمتر و وزن آن ۲۳۵ گرم است.
علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جام زرین کلاردشت اظهار داشت: در تاریخ جهان سه کشور مصر، یونان و ایران قدمت و عظمت تاریخی دارند ولی عظمت تاریخی ایران بسیار پربارتر از دیگر کشورها است.
وی عنوان کرد: تاریخ ایران بیانگر این حقیقت است که هیچ کشوری به‌اندازه آن قدمت، غنای فرهنگی و تاریخی ندارد و در بین چهار شهر بزرگ جهان دو شهر مانند شهر سوخته در ایران قرار دارد.

جام زرين" كلاردشت" در "ساري" رونمائي شد

یونسی تصریح کرد: عظمت فرهنگی، تاریخی، ادبی، جغرافیایی و هنر و همه زیبایی‌ها در عرصه‌های مختلف در خاک ایران نهفته است، درحالی‌که بسیاری از کشورها قدمت تاریخی‌شان به بیش از ۵۰۰ سال نمی‌رسد قدمت تاریخی جام کلاردشت به بیش از سه هزار سال می‌رسد.

معاون استاندار مازندران، قدمت تاریخی غارهوتو بهشهر با بیش از هفت هزار سال اعلام کرد و گفت: اولین انسان‌هایی که در ایران ظهور و بروز داشتند در حاشیه دریای مازندران زیست می‌کردند.

وی بابیان اینکه به فرهنگ خود می‌بالیم اظهار داشت: تاریخ مازندران نشان می‌دهد که مردمان این دیار جزو اولین موحدان بوده‌اند و اراضی حرم شریف علی بن موسی‌الرضا (ع) با کمک‌ها و وجوهات مردم مازندران خریداری‌شده است.

معاون استاندار مازندران از دولت تدبیر و امید به دولت فرهنگ یادکرد و گفت: باید نسل جدید ما به عظمت، دانایی و عقلانیت نیاکانش پی ببرد و بدانند تاریخ مازندران به گستردگی تاریخ بشریت است.

یونسی یادآور شد: مازندران در همه عرصه‌های دانایی، فضیلت، اخلاق و فرهنگی در تاریخ بی‌بدیل است.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین