حرف شمال

کد خبر: 341
انتخاب شهردار، از سوی شورای شهر ، حق قانونی شورا است ، موجب اقناع افکار عمومی و شهروندان نمی‎شود! چراکه مردم، اعضای شورای شهر را به عنوان منتخبان خود بر منصب قدرت و تصمیم‎گیری نشانده‎اند تا بهترین گزینه را برای شهرداری انتخاب و در راستای توسعه شهر حرکت کنند؛

حرف شمال_ محمدصفرلفوتی: گویی همین دیروز بود... ! عمر همچون باد می گذرد فرصتها یک به یک می سوزند؛ وای به حال کسانی که مدیر بودند و از این فرصتها برای خدمت به مردم بهره نبردند! انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، همه ، خود را مکلف به خدمتگزاری مردم و برتر از دیگران می دانستند! شعارها و وعده های رنگارنگ و بعضا فارغ از حیطه اختیارات آنها و... بالاخره انتخابات در بیست و چهارم خرداد ماه 1392 همزمان با یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ،  با حضور پر شور و حداکثری مردم در سراسر کشور برگزار شد و 9 نفر از داوطلبان ، بعنوان نمایندگان مردم وارد پارلمان محلی شدند؛ هرچند معضل انتخاب طایفه ای و قوم گرایی ، بر عدم راهیابی اکثر افراد متخصص و کارآمد سایه افکند ، اما مردم از منتخبین خود انتظار داشتند که عملکردشان پایانی باشد بر یک جانبه نگری و قوم گرایی ... 

از همان ابتدا ، برخی که همیشه فکر می کنند ، درهمه امور این شهر می توانند دخالت داشته باشند و خود را بدون رای مردم ، وکیل و وصی آنها می دانند و خارج از شرح وظایفشان عمل می نمایند، زد و بندها و فشار بر اعضای جدید شورا را آغاز نمودند  و فقط بعد ازگذشت ده روز از انتخابات و درحالیکه هنوز اعضای جدید ، شورا و شهرداری را تحویل نگرفته بودند ، رایزنی ها برای انتخاب رئیس شورا آغاز و به دلیل پاسخی تند و البته احترام آمیز نفر نهم سابق و علی البدل اول فعلی ،  به تماس تلفنی ای که یکی از مسوولان معمم شهر! برای سفارش فردی خاص برقرار کرده بود، نتیجه انتخابات عوض و به بهانه شمارش مجدد برخی صندوق ها ، جای نفر نهم و دهم تعویض شد و در نهایت فرد خاص هم بر مسند ریاست نشست! 

پس از آن ، دخالت های بسیار زیاد خیلی ها ، باعث شد تا روند انتخاب شهردار ، در چهارمین دوره شورای شهرچالوس ، عوض شود و با وجود اعتراض های بی شمار کارشناسان و متخصصین شهری و حقوقی به عملکرد آقای شهردارسابق، ولی بازهم تحت فشارهای زیاد، او را ابقاء نمودند که بررسی عملکرد وی و نحوه رفتنش، داستانی بلند بالا با اتفاقات گوناگونی است که ذکر آنها از حوصله این مطلب خارج می باشد.

اما حال که در سال پایانی عمر شورای چهارم هستیم، در اولین روزهای سال نو و نوروز باستانی 95 ، شهردار جدید شروع به کار کرد و تا کنون هیچگونه  برنامه ای از وی اعلام نشده است!   
نگارنده از اعضای محترم شورای شهرچالوس ، این سوال را دارد که براساس چه معیارها و شاخص هایی شهردارفعلی را برگزیده اند؟! ایشان دارای چه برتری هایی نسبت به دیگر کاندیداهای شهرداری بوده اند که موفق به جلب اعتماد اعضای شورا شد؟! آیا خدایی ناکرده و زبانم لال اینبارهم دلیل انتخابتان  ، فشارهای افراد و یا آقای خاص بود؟! آیا  حکایتی که از اصولگرا بودن آقای شهردار جدید و زد و بند های پشت پرده تیم انتخاباتی  آقای احمدی نژاد برای کسب این کرسی در شهرستان چالوس ، شنیده می شود، صحت دارد؟! آیا دست سیاسیون وارد نهادی مردمی و اجرایی مانند شورای شهر و شهرداری شده است و قراراست چالوسیان و چالوس نشینان همچون گذشته تاوان سیاست بازی های مسوولان را بدهند؟! لطفا اعضای محترم چهارمین دوره شورای شهر توریستی و گردشگری چالوس ( بخوانید روستای بزرگ و محروم چالوس!!!) این دغدغه ها و سوال های شهروندان را پاسخ دهند!
صرف اینکه بگوییم انتخاب شهردار، از سوی شورای شهر ، حق قانونی شورا است ، موجب اقناع افکار عمومی و شهروندان نمی‎شود! چراکه مردم، اعضای شورای شهر را به عنوان منتخبان خود بر منصب قدرت و تصمیم‎گیری نشانده‎اند تا بهترین گزینه را برای شهرداری انتخاب و در راستای توسعه شهر حرکت کنند؛ امری که در سال‎های اخیر صورت نگرفته است!

از جناب شهردار جدید نیز این انتظار می رود که اعم برنامه های خود را برای اداره ، آبادانی و توسعه چالوس ، به شهروندان اعلام کند، تا بدانیم چه شاخص هایی باعث انتخاب ایشان بعنوان شهردار شده است و از طرفی دل خوش گردیم که قرار است اتفاقاتی بیافتد!! 

دانستن حق مردم است/ شهردار جدید چالوس اولویت های برنامه خود را اعلام کند!

 

آقای شهردار ، لطفا اولویت های خود را اعلام بفرمایید و بگویید چه طرح و نقشه ای برای حل مشکلاتی  که به صورت موروثی در شهرداری و شهر چالوس متولد و ریشه دوانده اند، دارید؟! لطفا بفرمایید چگونه می توانید معضلات شهری این دیار را ،  طی یک سال ، مرتفع کنید؟!
دغدغه‎های بسیاری در دل این شهر نهفته است که نیازمند مدیریتی کارآمد است ، پس  مشاوران شهری و شهرسازی و معماری ،فرهنگی،رسانه ای ، محیط زیست ووو... خود را به مردم معرفی بفرمایید تا بدانیم کدام یک از کارشناسان خبره و متخصص قرار است دراین راه پر فراز و نشیب، شما را همراهی کنند و دارای چه توانمندی ای در راستای مشاوره دادن هایشان می باشند؟! آقای شهردار لطفا واضح و آشکار اعلام بفرمایید آیا این که نقل مجالس و محافل شده است  و می گویند انتخاب شما، یک انتخاب سیاسی و با هدف دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و به عنوان یک پایگاه مهم در شهر بسیارسیاسی چالوس برای طیف موصوف به احمدی نژادی است ، صحیح می باشد یاخیر؟! آیا شنیده هایی که حکایت از برگزاری چندین جلسه محرمانه ، قبل از شهردارشدنتان ، با این طیف ، در تهران ، دارد، را تایید می فرمایید یا خیر؟! جناب شهردار لطفا با مردم صادق باشید و با آنها سخن بگویید!   

 نکته دل‎ نگران کننده شهروندان چالوسی این است که مبادا در پس این مباحث و مشکلات و معضلات شهری، فردی با تفکراتی خاص و یا جناحی مشخص بر منصب شهرداری تکیه زده و به جای حل مشکلات و تسهیل امور، باری بر دوش مردم و شهرداری اضافه کند! همچنین شهروندان چالوسی این نگرانی را از مجموعه اعضای شورا که با رأی‎های آنها به قدرت رسیده‎اند را دارند که مبادا شهردار جدید  با وجود ژست برنامه محوری ، بازهم روند قبل را در پیش گرفته و در راستای شفاف سازی حرکت نکند!

 نکته پایانی و کلیدی اینکه، اعضای شورای شهر در نظر داشته باشند که با رای و خرد مردم  فهیم چالوس،  به عنوان تصمیم گیرنده در شورای شهر قرار گرفته‎اند و اگر شهردار فعلی  نیز با شائبه‎های کنونی همراه باشد و یا چند ماه آینده ، بازهم طرح سوال از شهردار را به عنوان پتکی بر سر شهروندان و شهرداری فرود آوردند، یقیناً استیضاح مردمی خواهند شد و در انتخابات آینده ، جایگاهی در میان مردم نخواهند داشت.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین