حرف شمال

کد خبر: 293
رشد فزاینده ی شهرنشینی و عدم اطلاع مردم از شهرگرایی باعث معضلات اجتماعی پذیرش توریست هایی با فرهنگ های متفاوت در منطقه نوشهر شده است.

رشد فزاینده ی شهرنشینی و عدم اطلاع مردم از شهرگرایی باعث معضلات اجتماعی پذیرش توریست هایی با فرهنگ های متفاوت در منطقه نوشهر شده است.
حرف شمال_ یادداشتی از وحید حاتمی: گسترش رو به افزایش شهرها و جمعیت شهری در دوران معاصر که برنامه ریزی ساختاری برای مقابله با بحران های اجتماعی ناشی از این روند را با چالش جدی رو به رو ساخته است ،پاسخگویی به نیازهای مبرم در این زمینه و یافتن راهکارهای مناسب برای حل معضلات اجتماعی را ضرورتی محتوم پیش روی مسئولان برنامه ریزی شهری قرار داده و آنان را به چاره اندیشی برای سامان دهی امور اجتماعی ،توازن و حفظ انتظام نهادهای شهری وروستایی در تقابل با پدیده هایی که سیاست های کلان مدیریت شهری و روستایی را متاثر ساخته و طرح های پیش رو را با دغدغه ی دگرگونی های بنیادی در کاربری های مصوب شهری و توریستی رو به رو می سازد.
این نگرانی که می تواند بعنوان راهکار اصلی حل معضلات اجتماعی در دستور کار برنامه ریزی قرار گیرد مستلزم شناخت هدف های مورد نظر در نظام شهری و روستایی و فراهم ساختن زمینه های مناسب قانونی،برای نیل به اهداف کلان است که در این مورد تعامل نهادهای مدنی شهرستانی با یکدیگر و هماهنگ سازی برنامه های مورد نظر را می توان عامل اصلی پیشبرد هدف های برنامه ای محسوب نمود.هدف هایی که تحقق آن به حصول آرمان های ملی راه می برد و دامنه بروز تنش های اجتماعی را محدود می سازد و دایره ی بحران هایی که استمرار حیات مدنی جامعه شهری و روستایی نوشهر را به مخاطره می افکند،کم فروغ می نماید.
شهرستان نوشهر به لحاظ داشتن اقلیم مناسب و معتدل همچون هوای این روزهای کشور ما در این روزها میزبان میهمانان شریف نوروزی است . شهرستان نوشهر به جهت مدل خطی خود دارای فاصله کمی از رشته کوههای البرز و روستا های همجوار خود است و این حوزه نفوذ مستقیم بودن به جهت داشتن روستاها از جاذبه های توریستی و گردشگری دارای اهمیت است .حال سوال اینجاست آیا اماکن اسکان مناسب و مکفی در شهرستان به جهت کیفیت ملی مهیا است؟
چرایی معضلات اجتماعی پیش روی شهرستان و جنبه های اقتصادی آن چرا فقط در ایام منتج به تعطیلات می بایست در دستور کار قرار گیرد؟
رشد فزاینده ی شهرنشینی و عدم اطلاع مردم از شهرگرایی باعث معضلات اجتماعی پذیرش توریست هایی با فرهنگ های متفاوت در منطقه ما خواهد شد این امر باعث شده تا اهداف کلان برنامه ریزی شهری و روستایی دچار مخاطره بیافتد و در زمره ی هدف های بسیار مهم برای حل مسائل اجتماعی بشمار آید که مستلزم نگاه ژرف نگر از سوی مسئولین شهرستانی است که می بایست با حکمرانی خوب شهری معضلات پیرامونی مرتفع گردد و این مهم در عرصه توریستی بودن شهرستان مهیا و انجام نخواهد شد مگر با همدلی و همفکری کلیه مسئولین شهرستان نوشهری با مشی اعتدال.
* وحید حاتمی/ کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری
 

برنامه ریزی ریزی شهری نسخه علاج گردشگری نوشهر

 

 
 
 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین