حرف شمال

کد خبر: 285
در پاسخ به يك يادداشت منتشر شد/
سر مایه ها را با نقد های سخیف و شایعات و رد صلاحیت ها در معرض تند باد ها قرار ندهیم و حرمت شان را نشکنیم و بدانیم آنچه از این جهالت بدستمان می آید فقط خسی در میقات خود پرستی های مان خواهد بود!!!

در پي انتشار يادداشتي با عنوان" عاليجناب؛ از سياست كنار رويد و از مردم عذر خواهي كنيد!" درخصوص "يدالله طاهرنژاد" از چهره هاي جبهه اصلاح طلبان در نوشهر، چالوس و كلاردشت، يكي از روزنامه نگاران و فعالان سياسي با انتشار  يادداشتي به اين ديدگاه اعتراض كرد.
حرف شمال_ در يادداشت علی مافی، روزنامه نگار و فعال سياسي خطاب به نويسنده يادداشت" عاليجناب؛ از سياست كنار رويد و از مردم عذر خواهي كنيد!"  آمده است:
با عرض سلام و احترام خدمت آقای عادلی فر 
مطلب جنابعالی را درباب مرور آنچه که در فضای انتخاباتی حوزه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت ، گذشت و اینگونه در آن حکم قطعی صادر نموده اید را مطالعه کردم؛ اما متاسفانه آنطور که در سطور اولیه ، قول بر عدم خروج از دایره انصاف داده بودید ،گویی در سطرهای بعدی به فراموشی سپرده شده است!!! 

لذا بر آن شدم تا برای شاید ثبت درتاریخ و همچنین روشن شدن ذهن جنابعالی و افکار عمومی ، بعنوان یک ژورنالیست مطالبی رو بعرض برسانم ؛

برادر گرامی ؛ پازل انتخابات در چالوس و نوشهر بسیار پیچیده تراز اینی بود که بتوان اینگونه تحلیل نمود که حضرتعالی تحلیل کردید و اینکه ناشیانه توپ را در زمین کسی دیگر بیندازیم و بعد هم با قیافه حق به جانبی بگوییم خب خدا را شکر با این مطلب من همه روشن شدن افکار عمومی هم متوجه شد و مقصر هم شناسایی گردید..؟ 

اما نه برادر ...این داستان اینگونه شروع شد : در هنگامه شرکت در انتخابات در همان اوائل با حضور مهندس طاهر نژاد بسیاری از افراد به احترام ایشان حضور پیدا نکردند که البته این امر بسیار طبیعی جلوه گر میشد و حتی بارها با شما در این باب گفتگو می کردیم و معتقد بودیم اگر مهندس بیاید مثل گریدر تمامی آرا را مال خود میکند وحتی تمامی کاندیداهای محترم هم این موضوع را میدانستند.

 جهت کمک به حافظه حضرتعالی و برای یاد آوری عرض میکنم، ،ایشان بنا بر وظیفه ای که در شورای اصلاح طلبان کشور بر دوششان گذاشته بود ، ماها قبل از مهلت ثبت نام با تمام دوستان توانمند منطقه از جمله پروفسور انوشیروان محسنی بندپی ، چندین بار مذاکره و دوستان زیادی را ترغیب به حضور درصحنه نمود و این در حالی است که تمام شرایط و برنامه ریزی ایشان برای ثبت نام در حوزه تهران انجام گرفته بود و در چندین لیست مشترک استان تهران نام ایشان وجود داشت به دلایلی که بارها در جلسات عمومی و شورای اصلاح طلبان بیان نمودند؛ و حتی در یک جلسه خصوصی سه نفره ، من به اتفاق آقای لفوتی روزنامه نگار و تئوریسین سرشناس اصلاح طلب کشور ، صراحتا از آقای مهندس طاهرنژاد خواستیم که کاندیداتور منطقه ما شوند! و با کمک از تجربه گران بهای دودهه انتخاباتی خودمان ، دلیل آوردیم که حضور ایشان ، پیروزی صد در صد برای جبهه اصلاحات رابه ارمغان می آورد و برخلاف تصورذهنی شما ، ایشان بنابر درخواست مکرر نخبگان منطقه در یک روز قبل از پایان مهلت ثبت نام مجبور به ادای تکلیف شدند ولاغیر؛ 

اینکه فرمودید آقایان محسنی و رمضانی مجبور به حضور درکنار ایشان در روز ثبت نام شدند را اولین بار است شنیده ام که آنهم در مطلب جنابعالی نقل شده !!! و نمی دانم که آیا نظر این دو بزرگوار هم همین است که می فرمایید یاخیر ؟!!! ولی تا آنجا که بنده مطلع هستم در آخرین جلسه شورای اصلاح طلبان قبل از ثبت نام ، جناب مهندس طاهر نژاد به صراحت در جمع شورا بیان داشتند که بنده کاندیدای شما نیستم و هر شخصی که معرفی کنید حمایت خواهم کرد ،که از قضا اتفاقا فردی که از شورای اصلاح طلبان نوشهر به صراحت از مهندس طاهر نژاد دعوت به حضور نمودند جناب مهندس محمود محسنی بندپی بودند!

فرمودین به دلیل سابقه رد صلاحیت شایعه شده بود که.......

در این باره از شما که خود را فعال سیاسی مطرح میکنید بعید است که ندانید رد صلاحیت افراد از طرف شورای نگهبان امری مطلق نبوده ونیست ! چه بسا بسیاری از بزرگان این کشور در دوره ای رد و در دوره دیگر تایید شده اند والبته اگر همان صحبتی که در کلاردشت مستند فرمودید را مجدد مرور کنیم متوجه میشویم که ایشان قبل از تصمیم برای ورود به صحنه ، نه تنها با آقای ابراهیمیان بلکه با ۴ تن از حقوقدانان و دو فقیه و با نیز با نماینده آیت الله جنتی ، گفتگو و رایزنی های لازم را انجام داده بودند و همه این بزرگواران به اتفاق از تایید ایشان اطمینان داده بودند و حتی نماینده محترم آیت الله جنتی مقرر نمودند تحت هر شرایطی اگر غیر از این تصمیم بود ،قبل از پایان مهلت ثبت نام ایشان را مطلع نمایندو چنین اتفاقی رخ نداد . 

حال اینکه حد اقل همه فعالین سیاسی به این امر واقف شدند که در این دوره از انتخابات ، اصولا شورای محترم نگهبان ، مرجع تشخیص صلاحیت ها نبوده !!! و این در بیانات سخنگوی محترم این شورا هم کاملا مشهود بود و مشخص است که چه اتفاقی افتاده ؛ و اما در مورد شایعه هم فقط میتوان کلمه ( متاسفم ) را برای یک فردی که خود را فعال سیاسی مینامد به زبان راند!!!
اما جان کلام؛ در مطلب تصمیم هیات اجرایی است ، که سوال بنده و بسیاری از هواداران اصلاحات این است که اصولا شورای اصلاح طلبان نوشهر آیا نباید در مورد ترکیب و فرایند تشکیل هیات اجرایی اقدامی میکردند...؟ که حداقل اگر افراد همسو با دولت نبودند لا اقل افراد معتمد منطقه را معرفی کنند؟!
اینکه برخی از اعضای محترم شورای اصلاح طلبان نوشهر،چالوس و کلاردشت ، بجای پرداختن به مسایل اصلی از جمله در این مقوله، صبحانه را با یک کاندیدا ،نهار را با یک کاندیدا و عصرانه و شام را هم با کاندیداهای دیگری سپری میکردند و البته شایعاتی که در مورد رایزنی بعضی از اعضای این شورا با اعضای هیات اجرایی در جهت رد صلاحیت مهندس طاهر نژاد را هم تقویت می نماید و متاسفانه بنده از برخی شنیدم که عنوان میشد اگر مهندس تایید بشود او ریشه میگیرد و دوره بعد دیگر نمیتوانیم کرسی نمایندگی را از او پس بگیریم و این شایعه هم بصورت جدی در منطقه پیچید ! بگذریم از این استخوان لای زخم !!! که گفتنش جان را میخراشد! 

 و اما آخرین پازل تکمیل کننده صحبت های حضرت عالی جلسه خداحافظی کلاردشت و اینکه ایشان بعد از این نشست اقدام به وقت کشی نمود ! 
عزیز دل برادر ، اول اینکه یکبار دیگر شما رو ارجاع میدهم به گوش کردن همان سخنرانی که شخصا در آن جمع حضورداشتم؛
ایشان به صراحت در آن سخنرانی گفتند که با توجه به قلع و قمعی که در مورد کاندیداهای حوزه ما صورت گرفته و اهدافی که از قبل تبیین شده، بنده در این شرایط دستی را نمی بینم که بالا ببرم! همینجا عرض شود وقتی یک سیاستمدار این جمله را میگوید از دریچه علوم سیاسی نگاه کنید منطور ایشان این بود که دستی را فعلا نمیبینم که در راستای شعائر اصلاح طلبی باشد و لا اقل در مرتبه آلتر ناتیو نماینده فعلی باشد 

برادر ، در انتخابات ، ما اصلاح طلبان ادعا میکنیم که از دانش و شعور سیاسی مان مدد میگیریم نه اینکه مثل اصول گرایان که با انتخاب آقای هاشمی خودکشی سیاسی بنماییم ! انتخاب و حمایت از دکتر ریاحی فر ، یک انتحار سیاسی محسوب میشد و باز در ادامه سخنان ، ایشان ابراز داشتنتد که در مسیر تهران به محل برگزاری همایش وسخنرانی / کلاردشت / یکی از بزرگان نظام تماس تلفنی برقرار کردند که حاصل آن مکالمه تلفنی این شد که حتما اتفاق مطلوب صورت میپدیرد و در میان هلهله مردمان منتظر ، این برداشت شد که انشالله بتوانیم و امیدواریم که به نتیجه دلخواه برسیم.همه ما امیدوار شدیم 

 اما از ۲۷ بهمن تا ۷سفند، فاصله۱۰روزه زمانی برای شورای اصلاح طلبان وجود داشت که بتوانند به جمع بندی برای اجماع بر روی گزینه بعدی برسند. سوال بنده مشخصا از جنابعالی این است که آیا این شورا به جمع بندی برروی فرد دیگری رسیدند یا خیر؟! و اگرنرسیدند این خلاف اخلاق سیاسیست که ایشان از تصمیم اقلیت شورا که شنیدم از ابتدا ساز ناکوک زدند حمایت می نمود. بنده در یک جلسه با مهندس طاهر نژاد صراحتا از ایشان درخواست نمودم که اگر سرانجام شما تایید نشوید بهتر است هرگز از کسی حمایت نکنید چون در همین جبهه اصلاح طلب هستند کسانی که فورا بگویند که این توافق بر اساس امورات مالی و معاملات سیاسی صورت گرفته است !!! دشمن ، دشمن است .دوست را باید پرسید که چرا لباس دشمن یتن میکند 
 ایمان آوردم اینکه مهندس طاهر نژاد عنوان کردند دستی نمیبینم ، دقیقا درست گقتند ، برادر،توجه کنید که آلترناتیو آقای احمدی ، آقای فاطمی اصول گرا بودند ، نه آقای دکتر ریاحی فر و اینکه چه اتفاقی افتاد ظرف چند حرکت تبلیغاتی دکتر ریاحی آلترناتیو آقای احمدی شدند باید رجوع کنید به نحوه مدیریت تبلیغاتی در صفحات مجازی و فضای حقیقی و اینکه استخوان خرد کرده های دو دهه انتخابات منطقه که از نخبگان برتر تبلیغات سیاسی کشور هستند بصورت کاملا حرفه ایی و متعهدانه و البته در پشت پرده ، قیامتی بپا کردند که بعد از شب سخنرانی در کلاردشت جانمایی ها عوض شد و این تیم مجرب بود که توانست انتخابات این دوره را تبدیل به دوقطبی بین آقای احمدی لاشکی و دکترریاحی فر کند! و در این زمان مدام برخی نخبگان از مهندس در خواست میکردند که اگر تایید نشدند هرگز حمایتی صورت نگیرد که نگارنده نیزبارها این درخاست را از ایشان نمودم ...مهندس دقیقا بر اساس تصمیمات رفقا عمل میکردند و زیبنده نیست که نخبگان و بزرگان منطقه خودمان را با الفاظی مورد خطاب قرار بدهیم که بیشتر بخود مان توهین کرده ایم ...مهندس طاهر نزاد و دکتر محسنی برای جامعه ما و نسل های بعدی یک الگو نماد میباشند
برادرم، اینگونه نبود و نیست که مهندس طاهر نژاد و یا دکتر محسنی کافی بود از دکتر ریاحی فر حمایت میکردندایشان حتما رای می اوردند ...خیر ...ایمان داشته باشید اگر چنین حمایت هایی هم میشد ، در منطقه ما همین اتفاقی که رخ داد ، حتما باز هم رخ میداد و این برگشت ناپذیر بود ، البته این جمله آخری من بر اساس شنیده ها و اطلاعاتی میباشد که در اختیار دارم!!!

اما در مورد حمایت از دکتر ریاحی هم دیدیم که دکتر محسنی عزیز نیز حمایت رسمی نکردند، و بسیار کار درست و اصولی انجام دادند و حالا آقای احمدی فقط میتواند بگوید اصلاح طلب های نوشهری را بزمین زدم آیا این برای شما مطلوب است؟ 
 و بسیار مهم است که بدانیم و باید بدانیم آقای احمدی لاشکی دشمن ما نیست و باز مهمتر اینکه احمدی لاشکی ضد اصلاحات هم نیست و با این حرکت عملا آقای احمدی را از جبهه اصلاحات کاملا دور میکردیم ! برادرم فرق نخبگانی چون مهندس طاهر نژاد و پرفسور محسنی در این است که تصمیماتشان فراتر از جامعه و احساسات حاکم بر مردم میباشد 
 
حال با توجه به نتیجه انتخابات ، آیا بهتر نیست نمره عالی به مهندس طاهر نژاد و دکتر محسنی بخاطر این رصد دقیق شان بدهیم...؟ و در ثانی این نظر شخصی من است که با تو جه به رد صلاحیت ها نتیجه انتخابات کاملا مشخص شده بود ... 

برادرم ، دقیقا آنچه بر مهندس طاهر نژاد رفت یک حرکت کاملا سیاسی بود! یک ظلم بود و دست همه ما در این ظلم رفته به مهندس طاهر نژاد ، آلوده هست!!! در جبهه اصلاحات از زبان برخی از رفقا ، من میشنیدم که خدا خدا میکردند تا مهندس طاهر نژاد رد صلاحیت شود ! در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که همسنگر را اینطور نشانه بروند!!! بهر حال اهداف معقولانه و لازم و کافی در جبهه اصلاح طلبان که ترسیم شده است ، حاصل یک عمر استخوان خرد کرده ها و تجربه های پر فراز و نشیب و پرداخت هزینه های بسیار است و ورای یک بنگاه معاملاتی است که بتوان با کوچکترین ناملایماتی آن را معامله و چوب حراج بر تمام داشته های ۳۷ سال مبارزه و کار تشکیلاتی زد. سخت است اما باید پذیرفت برخی از دوستان اصلاح طلب ما در این بازی جفت شش! آوردند

مهندس طاهرنژاد ، از نخبگان این وطن و از چهره های شاخص ایران و به قول دوستمان آقای لفوتی ، مهندس طاهر نژاد یکی از اصلی ترین تئوریسین های رفرم در کشور هستند؛ و امیدوارم آنهایی که باید بشنوند بشنوند که مهندس طاهر نژاد ها آخرین نسلی هستند که با زبان اصلاحات سخن میگویند ...این سر مایه ها را با نقد های سخیف و شابعات و رد صلاحیت های کتره ایی در معرض تند باد ها قرار ندهیم و حرمت شان را نشکنیم و بدانیم آنچه از این جهالت بدستمان می آید فقط خسی در میقات خود پرستی های مان خواهد بود.
* علی مافی، روزنامه نگار و فعال سياسي

"جفت شش" اصلاح طلب ها در نوشهر، چالوس و كلاردشت!

 





8 اردیبهشت 1403 04:59
نقل قول
میهمان
امتیاز مثبت 1
از نیمه های مطلب نگارنده کاملا احساسی نوشته و مطلب کاملا نظر شخصی ایشون هست.

نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین