حرف شمال

کد خبر: 261
جوانان اصلاح طلب قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه و سیمرغ در رابطه با انتشار بیانیه ای از لیست مورد حمایت اصلاح طلبان حوزه انتخابیه انتقاد کردند .

به گزارش حرف شمال، جوانان اصلاح طلب قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه و سیمرغ در رابطه با انتشار بیانیه ای از لیست مورد حمایت اصلاح طلبان حوزه انتخابیه انتقاد کردند .
 

انتقاد جوانان اصلاح طلب قائم شهر از لیست مورد حمایت شورای مشورتی اصلاح طلبان این حوزه انتخابیه

 

 
 
متن این بیانیه به شرح زیر می باشد :

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مردم شریف شهرستان های قائم شهر ، سوادکوه ، جویبار و سیمرغ
انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان تجلی روح مردم سالاری از اهمیت به سزائی برخوردار است زیرا از یک سو ، آنگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرموده بودند "میزان رای ملت است" و از سوی دیگر با تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت انتخابات ، ساختار قدرت در جمهوری اسلامی ایران از طریق مشارکت مردمی تعیین می گردد لذا پس از خلق حماسه سیاسی در خرداد 92 و انتخاب دولت اعتدال‌گرا و همچنین گشایش نسبی در فضای سیاسی کشور ، اینک انتظار می رود ملت شریف و بزرگوار با انتخاب نمایندگانی امانت دار ، متخصص ، متعهد و البته معتدل ، ضمن دفاع از منافع ملی و حقوق شهروندی ، یاری‌گر برنامه ها و اهداف دولت منتخب ملت باشند.

در همین راستا اصلاح طلبان ، در مسیر حفظ وحدت و تقویت اعتدالگرایی ، اقدام به تشکیل شوراهای مشورتی در شهرستان ها نمودند تا با همراهی جریان های سیاسی غیراصلاح طلب ولی همسو ، به انتشار لیست های ائتلافی کاندیداهای انتخابات مجلس دهم مبادرت ورزند که قرار گرفتن نام علی لاریجانی در لیست اصلاح طلبان قم و یا نام های علی مطهری و کاظم جلالی در لیست اصلاح طلبان تهران ، مصداق بارز عینیت یافتن این ادعاست.

اما در استان مازندران و مخصوصاً حوزه انتخابیه قائم شهر با رد صلاحیت گسترده کاندیداهای این جریان سیاسی ، رسیدن به  نظر نهایی و انتخاب کاندیداهایی که حائز اکثریت پارامترهای لازم باشند ، اندکی پیچیده و دشوار شد  که در این بین  شورای مشورتی اصلاح طلبان شهرستان های قائم شهر ، سوادکوه ، سیمرغ و سوادکوه شمالی در غیاب اصلاح طلبان جویباری ، در این زمینه می بایست از بین کاندیداهای موجود ، دو نفر را در این حوزه انتخابیه برمی گزید اما این شورا بر خلاف مشی اصلاح طلبانه ای که قاعدتاً باید رعایت می کرد، در خلال پروسه ی انتخاب کاندیداهای اصلح ، به روش های انتقاد برانگیزی متوسل شد که به چند نمونه از آن در ذیل اشاره می شود :

1 – ارجحیت منافع شخصی بر منافع ملی ، منطقه ای  و مصالح کلان جریان فکری در انتخاب گزینه های نهائی لیست اصلاح طلبان ؛
مردم شریف منطقه بدانند ، عدم انتصاب بعضی از اعضای این شورا در مسئولیت های شهرداری قائم شهر ، معاونت فرمانداری سیمرغ و ... در نظر و رای آنها به گزینه های موجود تاثیر گذار بود. زیرا چند عضو شورا از یکی از کاندیداهای دعوت شده ، مسئولیت های فوق الذکر را مطالبه کرده بودند ولی چون این درخواست ها محقق نشده بود ، منافع شخصی را در تصمیم خود لحاظ کردند و در نهایت گزینه مورد نظر نیز در لیست مورد حمایت آنها قرار نگرفت.

2 – فقدان رفتار عادلانه در مواجه با کاندیداها ؛ به طوریکه اعضای شورا با یک کاندیدای خاص که در لیست قرار گرفت با تسامح و تساهل فوق العاده از طرح سوالات چالش برانگیز خودداری نمودند و حتی در یک سوال به خصوص نیز کاندیدای مذکور از پاسخ دادن عذرخواهی نمود ولی در هنگام مصاحبه با کاندیدایی که در نهایت در لیست قرار نگرفت ، با طرح ‌انواع و اقسام سوالات چالشی سعی در تخطه‌ی وی داشتند که این رفتار عین نقض اصل بی طرفی است و اثبات می کند پرسش گران عدالت و مساوات را رعایت نکردند.

3 – حضور نیافتن چند عضو اصلی شورا در جلسات مذکور ؛
چند تن از اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان قائم شهر که از مدتی قبل به پیش داوری ها ، اغراض شخصی و بی عدالتی برخی دیگر اعضا پی برده و در اعتراض به این قبیل رفتارها از حضور در جلسات خودداری کرده بودند.

4 – عدم مشورت با بزرگان اصلاح طلب ؛
در تعیین لیست نهائی اصلاح طلبان حوزه انتخابیه با چند شخصیت برجسته و شاخص اصلاح طلب منطقه ، مشورت صورت نگرفت . این در صورتی است که دوستان وانمود می کنند تصمیمات آنها تحت تاثیر مشورت با بزرگان جریان فکری است.

با این تفاسیر ، ما جوانان اصلاح طلب و حامی دولت تدبیر و امید در شهرستان های قائم شهر ، سوادکوه ، جویبار ، سیمرغ و سوادکوه شمالی معتقدیم که یک کاندیدای اصلح می بایست دارای پارامترهای مختلفی از جمله محبوبیت عمومی ، سابقه مدیریتی قوی ، برخورداری از کاریزمای شخصیتی ، همسویی با دولت تدبیر و امید ، قدرت چانه زنی در بالاترین سطح قانونگذاری و...  باشد تا حائز رای اکثریت مردم حوزه انتخابیه برای ورود به خانه ملت شود . به عبارت دیگر شایسته نیست تا اصلاح طلبان با نادیده گرفتن این خصوصیات ، با انتخاب گزینه های نامعقول زمینه ورود دلواپسان به مجلس را هموار کنند . بنابراین ضمن ابراز امیدواری به تائید صلاحیت چهره های اصیل اصلاح طلب در اندک زمان باقی مانده تا انتخابات و همچنین با احترام به نظر شورای مشورتی اصلاح طلبان حوزه انتخابیه ، از تمکین لیست منتشر شده خودداری می نمائیم و بعد از مشورت با بزرگان جریان فکری در منطقه ، راساً به معرفی کاندیداهای اصلح به مردم اقدام خواهیم نمود.

***‌جوانان اصلاح طلب و حامی دولت تدبیر و امید در شهرستان های قائم شهر ، سوادکوه ، جویبار ، سیمرغ و سوادکوه شمالی


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین