حرف شمال

کد خبر: 254
دوراهه تردید اصلاح طلبان نوشهر و چالوس
جریان اصلاح طلبی نوشهر و چالوس در پیچ امتحان و تصمیم گیری مهم،تاریخی و سرنوشت سازی قرار دارد/ در این شرایط دلیل تعلل در معرفی و حمایت از کاندیدای اصلاح طلب ناشناخته است.

جریان اصلاح طلبی نوشهر و چالوس در پیچ امتحان و تصمیم گیری مهم،تاریخی و سرنوشت سازی قرار دارد/ در این شرایط دلیل تعلل در معرفی و حمایت از کاندیدای اصلاح طلب ناشناخته است.
حرف شمال/ ولی اله پاشا : تلاش اقتدارگرایان برای تک قطبی کردن انتخابات در کشور و به تبع آن در حوزه انتخاباتی نوشهر،چالوس و کلاردشت قابل پیش بینی بود.
 

تقریبا در مناطقی از کشور همانند نور" علی اسماعیلی" و نوشهر"یداله طاهرنژاد" که اقبال و رای اوری انان به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان و حامی دولت محتمل و  مسجل بود را ازگردونه انتخابات خارج کردند.اگر به نحوه بازدارندگی این کاندیداها دقت کنیم درمی یابیم طوری عمل شد که با اغاز رقابت انتخاباتی،هنوز این  کاندیداها و طرفداران انان امیدوار به بازگشت به عرصه انتخابات می باشند.این موضوع موجب شد تا اصلاح طلبان این مناطق به شکل عام و شورای هماهنگی اصلاح  طلبان به شکل خاص، در دوراهه تردید گرفتار شوند و قدرت تصمیم گیری از انان سلب شود.
اگر چه شنیده شد در نور و محموداباد همزمان با اولین ساعات اغاز ماراتن انتخابات، گزینه جایگزین اصلاح طلبان معرفی شد،اما در حوزه انتخاباتی نوشهر،چالوس و  کلاردشت اوضاع متفاوت است.
در این حوزه تقریبا 4 کاندیدای اصلاح طلب وارد عرصه رقابت انتحابات شدند.یکی از مهمترین دلایل این تعدد،عدم اطمینان اصلاح طلبان نسبت به تایید گزینه اصلی  این جریان یعنی" یداله طاهرنژاد" که از چهره های ملی و مورد وثوق اصلاح طلبان کشور و منطقه است و به رای اوری او در صورت عبور از فیلتر نهادهای نظارتی  یقین دارند، می باشد.
در نهایت با عدم تایید سه کاندیدای این جریان فکری و اخذ تاییدیه توسط دکتر ریاحی فر،اکنون اگر چه هنوز برخی از کاندیداها به بازگشت و ادامه رقابت امیدوارند اما  زمان به سرعت سپری می شود و این گذر زمان به نفع رقیب است.بنابراین همین الان هم برای تصمیم گیری دیر است و به قول شاعر" چقدر زود دیر می شود".
شورای هماهنگی اصلاح طلبان به مدد خرد جمعی بر اساس نظر مجمع عمومی می بایست بدون فوت وقت تصمیم نهایی خود را در معرفی و حمایت از کاندیدای مورد نظر اتخاذ و اعلام نماید.
این شورا با اتکا به چهره های شاخص و اثرگذار همانند " دکتر محسنی و مهندس طاهرنژاد"که هم سابقه کار انتخاباتی و هم تشکیلاتی دارند می بایست در این بزنگاه نقش افرینی کند.
واقعیت غیر قابل کتمان این است که تنها گزینه اصلاح طلبان منطقه که به صورت نقد و محسوس در عرصه کارزار انتخابات بجا ماند و فعالیتهای ستادی و میدانی خود را با جدیت و بلاشک شروع کرد،دکتر ریاحی فر است. او که تا این لحظه اداب سیاسی منطبق با مشی اصلاح طلبی را چه با رفتار و جهت گیری های خود در گذشته و چه با عضویت و حضور در نشستها و جلسات این تشکل بجا اورد.
حال یا باید ایشان را اصلاح طلب دانست و از او حمایت کرد و یا با ارایه تعاریف تازه ،به عدم التزام وی به اصلاح طلبی حکم داد!
آنچه که مسلم است اصلاح طلبان منطقه در صورت حضور گزینه نخست خود"مهندس طاهرنژاد"کارشان راحت تر بوده و سهم و نقش چندانی در پیروزی وی ندارند به عبارتی چند قدم از ایشان و اقبال عمومی نسبت به وی عفب ترند.اما در غیاب او و با حمایت از دکتر ریاحی می توانند بجای سوار شدن بر موج اقبال عمومی و استحاله در این وضعیت،نقش و سهم و میزان اثرگذاری و بسیج عمومی خود را بسنجند و به تاثیرات خود در پیروزی کاندیدای مورد حمایت ببالند.
در این شرایط دلیل تعلل در معرفی و حمایت از کاندیدای اصلاح طلب ناشناخته است.اگر دلیل ان احتمال بازگشت مهندس طاهرنژاد یا دیگر کاندیدای اصلاح طلب است میشود با میثاقی مبنی بر تمکین گزینه مورد حمایت به نظر شورا حتا در دقیقه نود در صورت بازگشت هر یک از کاندیداها به این موضوع فیصله داد تا از بار روانی و سردرگمی خیل عظیم نیروهای همسو در اردوگاه کاندیداهای اصلاح طلب و نیز قاطبه مردم منطقه کاسته شود.اما اگر منفعت طلبی و شرط بندی بر سر برنده حتا اگر رقیب باشد !- به تصور برخی به ظاهر اصلاح طلب - دلیل این تعلل است که باید به این تفکر گفت حتا قمار بازی هم آدابی دارد که یکی از آن پاکبازی ست!
جریان اصلاح طلبی منطقه در پیچ امتحان و تصمیم گیری مهم،تاریخی و سرنوشت سازی قرار دارد. امید است با تصمیم سریع و صحیح از این ازمون سربلند و پیروز بیرون اییم.چرا که تصمیمات امروز بر فردای ما و نسل و اندیشه ایندگان تاثیر خواهد گذاشت.
* روزنامه نگار و فعال سیاسی


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین