حرف شمال

کد خبر: 253
پایش تبلیغات داوطلبان انتخابات اعم از خبرگان و مجلس نشان می دهد که باید کارت زردی را به برخی از داوطلبان دو مجلس داد.

حرف شمال/ علیرضا نوری کجوریان: پایش تبلیغات داوطلبان انتخابات اعم از خبرگان و مجلس نشان می دهد که باید کارت زردی را به برخی از داوطلبان دو مجلس داد.
در حالی که تنها یک هفته به انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری باقی مانده است تنور انتخابات با شروع تبلیغات داغتر شده و نویدبخش بهار سیاسی در هفتم اسفندماه خواهد داد.
بررسی و پایش شور و مشارکت مردم و فضای بانشاط سیاسی ایجاد شده حکایت از آن دارد که هفتم اسفند رکورد مشارکت مردم در انتخابات شکسته خواهد شد.
بی شک فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه ملت برعکس خواست دشمنان عمل می کنند در روز اخذ رای تحقق و تعبیر می شود. اما در کنار خلق حماسه ظهور توسط آحاد مردم به عنوان یک ضلع از انتخابات پیش رو، دو ضلع دیگر از حماسه حضور که شامل ضلع اجرایی انتخابات و ضلع رفتارهای اخلاق مدارانه نامزدها هم از جایگاه مهمی برخوردار است. البته آنچه مهمتر است نوع تاثیرگزاری و تاثیرپذیری هریک از اضلاع انتخابات بر یکدیگر است که در این میان نقش رفتارهای انتخاباتی نامزدها و روند قانونمندانه و قانون مدارانه شان بر ضلع دیگر انتخابات یعنی مردم و هواداران تحرک بخش یا تهیج انگیز و در مقابل هم در نگاه منفی نقش مسکوت کننده و خنثی کننده خواهد داشت.
پایش تبلیغات داوطلبان انتخابات اعم از خبرگان و مجلس نشان می دهد که باید کارت زردی را به برخی از داوطلبان دو مجلس داد.
برخی مظاهر تبلیغاتی نظیر نصب پوسترها و بنرهای غیراستاندارد و بیش از حد بزرگ و غیرقانونی حتی نارضایتی رقبایشان را هم موجب شد.
استفاده از انواع و شیوه های منسوخ شده نظیر برپایی مجالس سخنرانی با طعم پذیرایی، توزیع اقلام تبلیغی، کشیدن پای اسطوره های ورزشی و هنری به تبلیغات از شیوه هایی است که در این دوره نیز متداول است.
از سوی دیگر بررسی شعارهای نامزدها نشان می دهد که برخی از داوطلبان هنوز نسبت به جایگاه و وظایف خانه ملت آگاهی چندانی ندارند و جلب افکار عمومی را غایت نهایی قرار داده اند.
انچه در این بازار تبلیغی سبب دلگرمی می شود رقابت توام با رفاقت برخی داوطلبان است که با حضور در ستادهای یکدیگر بر همدلی و همزبانی تاکید دارند.
به هر روی شمارش معکوس برای انتخابات آغاز شده و آن چه محرز است برد ملت در روز هفتم اسفند، خواهد بود.
* مشاور شورای اطلاع رسانی مازندران- فعال رسانه ای"
 
 

 کارت زرد مردم به متخلفان انتخاباتی!

 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین