حرف شمال

کد خبر: 232
معاون دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری منابع طبیعی كشور خبر داد؛
معاون دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هشت هزار فقره پرونده در قالب ماده ۳ داریم که این طرح‌ها تعیین تکلیف نشده است.

معاون دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هشت هزار فقره پرونده در قالب ماده ۳ داریم که این طرح‌ها تعیین تکلیف نشده است.
 یوسفعلی رستمانی در گردهمایی معاون آبخیزداری منطقه سه کشور، بابیان اینکه قرار بود دبیرخانه‌ای در منابع طبیعی راه‌اندازی شود گفت: دریکی از استان‌ها هزار و ۲۰۰ قرارداد وجود داشت که ۴۰۰ طرح منجر به فسخ‌شده است.
 

بلاتكليفي 8 هزار پرونده منابع طبيعي در ماده 3

 



وی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری شرایط را برای برخی متقاضیان مهیا کرده، گفت: اهم محصولات قابل بهره‌برداری شامل آب، خاک، واریزه و مقطوعات درختی و سرشاخه‌ای و پوشش گیاهی، درختی و درختچه‌ای است و اقتصادی کردن طرح‌ها و مشارکت مردم محلی از برنامه‌های مهم است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

رستمانی بابیان اینکه طبق قانون اساسی، آب‌های دریا و جاری از مشترکات بوده و در اختیار حکومت اسلامی است و طبق مصالح عمومی از آن بهره‌برداری می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از تکلیف وزارت نیرو توسط سازمان جنگل‌ها انجام می‌شود و باید مشکلات مربوط به آب در قالب تفاهم‌نامه‌ای رفع شود.

معاون دفتر استعدادیابی و بهره‌برداری منابع طبیعی ادامه داد: بجای مسیر مراحل قانونی اخذ مجوزها، طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو تعیین تکلیف و در انجام بهره‌برداری از محصولات پروژه‌های آبخیزداری تسریع شود.

وی یادآور شد: درباره بهره‌برداری از خاک موجود در پشت سازه‌های پروژه آبخیزداری نیز گفت: برای ساخت سازه‌های آبخیزداری حجم زیادی خاک در عرصه‌های منابع طبیعی جابجا می‌شود و می‌توان ضمن برداشت و بهره‌گیری از رسوبات در عملیات تثبیت بیولوژیک اطراف حوزه، سازه را آماده کنیم.

رستمانی گفت: انباشت واریزه‌ها سبب انسداد مجاری عبور آب و تشدید پدیده سیلاب می‌شود و ضرورت تخلیه و جمع آوری آن در کوتاه‌ترین مقطع زمانی مهم است.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین