حرف شمال

کد خبر: 161
در پیام آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری عنوان شد؛
آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، به‌مناسبت شانزدهم آذر روز دانشجو طی صدور پیامی، گفت: شانزدهم آذر، سالروز تجلی غیرت، بصیرت و ابراز خشم دانشجویان عزیز ایرانی در برابر استکبار جهانی است.

به گزارش حرف شمال، آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، به‌مناسبت شانزدهم آذر روز دانشجو طی صدور پیامی، اظهار کرد: شانزدهم آذر، سالروز تجلی غیرت، بصیرت و ابراز خشم دانشجویان عزیز ایرانی در برابر استکبار جهانی است.

وی می‌افزاید: 16 آذر روزی است که در سال 1332 جمعی از دانشجویان غیرتمند و هوشیار، با ورود نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در دانشگاه تهران، تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند و انزجار خود را نسبت به کودتای آمریکایی‌انگلیسی 28 مرداد و ساقط کردن دولت ملی مصدق نشان دادند، ولی نظام وابسته ستم‌شاهی اعتراض خاموش دانشجویان را با گلوله‌های جنگی سرکوب کرد و در نتیجه، سه تن از آن غیورمردان، «مهدی شریعت»، «مصطفی بزرگ‌نیا» و «احمد قندچی» به فیض شهادت رسیدند و غریبانه و مظلومانه به خاک سپرده شدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان این پیام آورده است: یاد شهدای روز 16 آذر گرامی و راه‌شان جاودانه باد، امروز نیز دانشجویان عزیز ما با تلاش علمی‌پژوهشی و استکبارستیزی خود، وارث آن عزیزان و ادامه‌دهندگان راه و رسم آنان هستند.

علم پژوهشی و استکبارستیزی التزام مهم دانشجوی امروز

 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین