حرف شمال

کد خبر: 126
دکتر سید هاشم فاطمی :
همایش بصیرت حسینی با سخنرانی دکتر سید هاشم فاطمی استاد دانشگاه در مجموعه پرستو نوشهر با حضور مشتاقان سیدالشهدا و علاقمندان آن امام همام برگزار شد.

به گزارش حرف شمال، همایش بصیرت حسینی با سخنرانی دکتر سید هاشم فاطمی استاد دانشگاه در مجموعه پرستو نوشهر با حضور مشتاقان سیدالشهدا و علاقمندان آن امام همام برگزار شد.
 

 

 
دکتر سید هاشم فاطمی در این مراسم، ضمن گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله به تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا  (عاطفی، عقیدتی و حماسی) پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از قیام خونین کربلا است و حماسه های مختلف مردم در این سه دهه با تاسی از آموزه های عاشورا بشمار می رود.
این استاد دانشگاه در این مراسم گفت: ما افتخار می کنیم که امروز همچنان با لباسهای سیاه در مراسم عزای حسینی شرکت می کنیم، چرا که اگر به تاریخ بنگریم متوجه می شویم که در طول تاریخ جنگهای زیادی رخ داده است و میلیونها نفر کشته شدند و حتی در برخی جنگها پادشاهان نیز کشته شدند اما چرا امروز یادی از آنها نمی شود ولی امام حسین (ع) که با 72 تن از یاران باوفایش در روز عاشورا به شهادت می رسند، امروز پس از گذشت 1400 سال هنوز مردم یاد آنها را زنده و عزاداری می کنند.
دکتر فاطمی افزود: ماه محرم به عنوان اول سال قمری می باشد و در همه فرهنگها نیز رسم بر این است که اولین روز و ماه هر سال را جشن می گیرند اما باید اندیشید که چه حادثه ای رخ داده است که اولین ماه قمری برای همیشه تاریخ مردم عزادارند.

وی گفت: حرکت و روز عاشورا یک حرکت و روز معمولی نیست و همه اینها خلاصه می شود که امام حسین(ع) برای رضای خدا حرکت کرد و اگر امروز شهدای ما زنده اند و یاد آنها در در اذهان زنده است بخاطر این است که برای رضای خدا حرکت کردند.

وی بیان داشت: ما باید درس آزادگی را برای کل جهان مطرح کنیم و همه انسانها باید از عاشورا درس بگیرند همانطوریکه شهدا درس گرفتند.

فاطمی اظهار داشت: اگر خانواده شهدا استقامت و تحمل می کنند به واسطه یاد حادثه کربلا است که به آنها تسلی می دهد و ما مفتخریم که شیعه و در راه امام حسین(ع) هستیم.

دکتر فاطمی افزود: باید همواره رهرو راه شهدا باشیم و پیامشان را درک کنیم و فراموششان نکنیم چرا که آنها جان خود را فدای ملت کردند تا دین و ناموس ما حفظ گردد.

وی گفت: امروز کشور ما بعنوان یک کشور با امنیت بالا در جهان مطرح است که همه اینها را مدیون خون شهدا هستیم و تا وقتی با فرهنگ عاشورا زندگی کنیم دشمنان اسلام هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

 وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در روزهای پایانی سال 94 خواستار مشارکت آگاهانه مردم در حماسه 7 اسفند، انتخابات مجلسین خبرگان و مجلس شورای اسلامی شد.
دکتر فاطمی در ادامه،خصوصیات یک نماینده اصلح را در  شناخت چالش ها و ظرفیت های منطقه ،داشتن طرح و برنامه متناسب با ظرفیت ها، اقتدار در تصویب و پیگیری طرح ها ، داشتن سوابق اجرایی موفق در منطقه ، داشتن تعهد به نظام و خدمت بی منت به مردم دانست.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین