حرف شمال

کد خبر: 120
مریم پروین فعال مدنی مازندران خبر داد؛
دفاع مدنی و قانونمند از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ حقوق شهروندی در اقشار و سطوح مختلف اجتماعی از اهداف تشکیل انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران است.

حرف شمال: بی تردید تشکل های مردم نهاد در هر جامعه ای از نقش مهم در افزایش مشارکت مدنی در حوزه های مختلف اجتماعی برخوردارند. در این میان نقش تشکل های مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با خبر شدیم مازندران شاهد تشکیل و تاسبس و آغاز فعالیت اولین تشکل مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی در استان شده است. انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران را مریم پروین فعال اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مازندرانی و آملی تاسیس و راه اندازی کرده است. گفتنی است مریم پروین از پیشگامان حوزه ی تشکل های مردم نهاد در مازندران است که تاسیس و فعالیت در  چندین تشکل مردم نهاد از جمله تشکل زیست محیطی دیار سبز مازندران را در کارنامه خود دارد. به بهانه تاسیس و آغاز فعالیت اولین انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران  با مریم پروین  مدرس دانشگاه و موسس و مدیر عامل این انجمن به گفت و گو نشسته ایم. 
وی هدف اصلی از تشکیل این انجمن را دفاع مدنی و قانونمند از حقوق شهروندی در مازندران و ترویج فرهنگ حقوق شهروندی در اقشار و سطوح مختلف اجتماعی برشمرد.
پروین همچنین خاطر نشان کرد : بسیاری از تضییع حقوق شهروندان ناشی از عدم آگاهی و کم آگاهی آنان به حقوق قاتونی و شهروندی آنان است. قطعا میان افزایش آگاهی شهروندان به حقوق خود، با کاهش تضییع حقوق آنان ضریب همبستگی بالا و مهمی وجود دارد. ما برآنیم تا با آموزش و ترویج فرهنگ حقوق شهروندی ، زمینه های حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی در مازندران را تسهیل و تسریع کنیم.
موسس و مدیر عامل این انجمن همچنین تصریح کرد : با توجه به پاره ای خلاهای قانونی در زمینه حقوق شهروندی و نیز برخی موارد نقض قوانین موجود در راستای حقوق شهروندی، در تعاملی قانونمدارانه با نهادهای مرتبط و مراجع ذیصلاح و در چارچوب وظایف و اختیارات قانوتی این انجمن،پیگیر حفظ و توسعه ی حقوق قانونی و مدنی شهروندان مازندرانی خواهیم بود.
پروین افزود :در این راه با بهره گیری از همکاری متخصصان و صاحب نظران حوزه های مختلف در کنار اعضای هیات مدیره و اعضای مجمع این انجمن، در حال بررسی های کارشناسانه در راستای آسیب شناسی وضع موجود و ارایه راهکارهای قانونی در قالب لوایح و پیشنهادات به مراجع مربوطه و پیگیری های لازم برای حفظ و توسعه ی حقوق شهروندان در مازندران هستیم.
موسس و مدیر عامل انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی در مازندران در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اهمیت نقش آموزش در حوزه ی حقوق شهروندی، برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی، انتشار جزوات آموزشی، برگزاری سمینارها و همایش های آموزشی و ترویجی با هدف افزایش آگاهی های شهروندان به حقوق خود و فرهنگ سازی در این زمینه را از جمله برنامه های این انجمن برشمرد.
 

تشکیل اولین انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران

 


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین