حرف شمال

کد خبر: 115
سرانجام بعد از اما و اگرهای بسیار و کش و قوس های فراوان، شورای شهر کلاردشت توانستند به اجماع برسند و شهردار منتخب خود را برای سیر مراحل قانونی به استانداری مازندران معرفی کنند.

 یک تیر و دو نشان شورای شهر کلاردشت با دستور فرماندار
 
لاله انگورج تقوی- سرانجام بعد از اما و اگرهای بسیار و کش و قوس های فراوان، شورای شهر کلاردشت صبح پنج شنبه در آخرین روز مهر ۹۴ توانستند به اجماع برسند و شهردار منتخب خود را برای سیر مراحل قانونی به استانداری مازندران معرفی کنند.
این درحالیست که در هفته های منتهی به چنین روزی بارها و به کرات جلسات مختلفی بدین منظور در شورای شهر برگزار میشد و اخبار خوشایندی از این جلسات به گوش شهروندان کلاردشت نمی رسید.
بعد از استعفای طاهری نسب شهردار سابق این شهر، که آن هم با حرف و حدیث های زیادی همراه بود، شورای شهر ۵ نفره کلاردشت،در ابتدا لیست بلندی از کاندیداهای مورد نظر خود را فراهم کردند.در این لیست نامهای زیادی به چشم می خورد که نشان از عدم هماهنگی اعضای شورا و عدم مطالعه درست در خصوص انتخاب شهردار داشت.بعد از منتفی شدن انتخاب شهردار ار این لیست،که عده ای آن را متاثر از فشارهای برخی افراد عنوان می کردند،زمزمه انتخاب شهردار از بدنه شورا و یا معرفی سرپرست شهرداری که معاون این شهرداری هم هست، بگوش رسید.
اما ظاهرا این مورد هم باعث ایجاد هماهنگی و وفاق در بین اعضای شورا نشد و هریک به نوعی نتوانستند یکدیگر را راضی کنند.نتیجه آن شد که باز هم چند جلسه بی ثمر برگزار شد....تا در چند روز گذشته که اتفاق جدیدی در شهرستان رخ داد و آن هم تغییر هدایت و سکانداری فرمانداری کلاردشت بود.
با تودیع یکباره صادق و معارفه صالحی به عنوان فرماندار کلاردشت و با توجه سوابق بسیار زیاد وی در عرصه مدیریت چه در بخش شهری و چه وزارت کشور،سرو سامان دادن به اوضاع آشفته این روزهای کلاردشت مورد انتظار و امیدواری بود، اما شاید کمتر کسی فکر می کرد که ظرف دو روز این روند آغاز شود.
بدون شک تدبیر و نقش مدیریتی ایوب صالحی به عنوان فرماندار و اولتیماتوم وی به شورای شهر برای انتخاب شهردار، نقشی غیرقابل انکار است.
این مسئله توسط چند نفر از اعضای شورای شهر نیز تصدیق شده است.
از سوی دیگر ، انتخاب گزینه شهرداری از بدنه شورا،که محل حرف و حدیث بسیاری در چند وقت اخیر بود نیز قابل بررسی است.
با وجود حضور چند تن از اعضای شورا که تحصیلاتی مرتبط با حوزه مدیریت شهری دارند، انتخاب علی دراسرایی به عنوان گزینه شهرداری از دو منظر قابل بررسی و حتی تحسین است.
اول اینکه دراسرایی با دارابودن مدرک فوق لیسانس عمران، و سابقه ۱۶ ساله در پروژه های شهرسازی و عمرانی، عضو هیئت علمی بودن دانشگاه و...از نظر تحصیلاتی و علمی ، مرتبط با این حوزه است، اما منظر دیگر که اینجا مورد توجه است، سابقه ۸ ساله حضور دراسرایی در شورای شهر کلاردشت است که همین مورد می تواند کمک زیادی به وی در اداره امور شهر کند.
همین مسئله باعث شده انتخاب شورای شهر و امضای ۵ رای موافق به این منظور را به فال نیک بگیریم و امید به همدلی لیست در ادامه عمر شورا داشته باشیم.
اما نشان مثبت دیگر این انتخاب چیز دیگری ست...
قاعدتا با معرفی یکی از اعضای شورا به عنوان شهردار، بایستی فردی از اعضای علی البدل به این نهاد مردمی راه پیدا کند که به این شکل، جعفر رستمی فر فردی خواهد بود که برای دو سال باقی مانده به شورای شهر کلاردشت می آید.
حضور رستمی فر، به عنوان فرهنگی بازنشسته ای که دوران طلایی مدیریتی وی در آموزش و پرورش ، سابقه حضور فعال ایشان در شورای شهر کلاردشت و ریاست ایشان در شورای اسلامی شهرستان چالوس- در زمانی که کلاردشت بخشی از چالوس بود-را به یاد داریم. همچنین نقش پیگیرانه و تلاش وی در جهت شهرستان کلاردشت در کنار دیگر اعضای ستاد مردمی پیگیری، از یادها نخواهد رفت.
مطمئنا حضور رستمی فر برای یکبار دیگر در حوزه شورای شهر کلاردشت نیز نوید روزهای بهتری را در این نهاد مردمی می دهد و کفه تجربه ترازو سنگین تر خواهد شد و انسجام و کارایی مطلوب تر شورای شهر را در پی خواهد داشت....
امید آن می رود این انتخاب با نگاه مثبت مدیران استانی هر چه سریعتر اجرایی شده و به سرانجام برسد تا مدیریت جدید شهر و شهرستان بزرگ کلاردشت، آغازگر تحولاتی جدید و سازنده به منظور دستیابی به توسعه هر چه بیشتر منطقه شوند.
بدون شک هیچ توفیقی بدون همدلی، هماهنگی و هم اندیشی حاصل نخواهد شد.کلاردشت گرچه در این سالها با مشکلات متعددی روبرو بوده است، اما هیچ یک از آنها به اندازه عدم وفاق مسئولانش به او آسیب نمی رساند.
سخت ترین مشکلات با همسویی مدیران و ایفای تعهدشان در سایه مشارکت مردمی قابل حل خواهد بود.
♦️♦️امید که روزهای پیش رو در سایه همدلی ها روشن تر از گذشته باشد....♦️♦️


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین