حرف شمال

کد خبر: 10
گزارش وضعیت فوتبال مازندران
مازندران به‌اندازه دو تیم فوتبال در تیمهای کشور بازیکن دارد اما ۹ سال گذشته از رفتن به لیگ برتر بازمانده است.

یگ برتر فوتبال ایران، پانزدهمین دوره خود را در حالی تجربه می‌کند که از دوره ششم هیچ تیم مازندرانی حضور در این رقابت‌ها را تجربه نکرده است و در واقع ۹ دوره پیاپی مازندران نماینده‌ای در لیگ برتر ندارد.

مازندران در مجموع ۱۵ دوره لیگ برتر تنها در دوره‌های سوم تا پنجم نماینده در لیگ برتر داشت که در هر سه فصل شموشک عنوانی بهتر از چهاردهمی به دست نیاورد. در همین چند فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر، استقبال از بازیکنان مازندرانی به نحو چشمگیری افزایش‌یافته و تاجایی پیش رفته که هرسال بیش از ۵۰ مازندرانی در تیم‌های لیگ برتر به میدان می‌روند.

درگذشته شاهد حضور تیم‌هایی چون شهرداری ساری، نساجی مازندران، ایرسوتر و شموشک نوشهر در لیگ کشور بودیم، ولی هرکدام از این تیم‌ها به علت عدم‌حمایت مسئولان مازندرانی از لیگ برتر و لیگ آزادگان به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

تیم فوتبال نساجی مازندران چند سالی است که برای مازندرانی‌ها دلبری می‌کند و هرساله با فاصله یک یا دو امتیاز از صعود به لیگ برتر بازمی‌ماند، اما امسال، لیگ را با پائولو آلوس پرتغالی آغاز کرده‌اند و باید منتظر ماند و دید آیا نساجی چی‌ها با مربی خارجی خود می‌توانند در پایان فصل به لیگ برتر صعود کنند یاخیر؟

همچنین تیم خونه به خونه مازندران تیمی است که با بسیار باقدرت کار خود را آغاز کرده است تا جایی که بسیاری از بازیکنان صاحب‌نام فصل گذشته لیگ برتر را جذب کرده است و برادران حسن‌زاده باآوردن مربی چون اکبر میثاقیان که استاد صعود تیم‌های دسته یکی به لیگ برتراست امیدوارند به لیگ برتر صعود کنند.

استعدادهای زیادی در حوزه فوتبال داریم ولی متأسفانه امکانات و سرمایه‌گذاران خوبی در استان نداریم

محمود سورتچی که فوتبالی‌های ایران به او لقب پدر فوتبال مازندران را داده‌اند در خصوص عدم حضور یک نماینده مازندرانی در لیگ برتر فوتبال می‌گوید: ما استعدادهای زیادی در حوزه فوتبال داریم ولی متأسفانه امکانات و سرمایه‌گذاران خوبی در استان نداریم.

وی با عنوان اینکه اگر یک سرمایه گذار خوب هم پیدا شود باید مسئولین ارشد استان او را حمایت کنند تا بتواند به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهد، به حضور ۱۸ ساله خود در باشگاه شموشک اشاره می‌کند و می‌گوید: مرحوم درویش مالک باشگاه شموشک یک عاشق واقعی فوتبال بود و به ورزش فوتبال علاقه خاصی داشت و به فوتبال پایه خیلی اهمیت می‌داد و توجه به فوتبال پایه سبب شد تا مازندران بانام شموشک در تمامی رده‌های سنی فوتبال در کشور عنوان‌هایی را کسب کند.

وی به پرورش و فعالیت حدود ۴۰۰ ورزشکار در مدرسه فوتبال شموشک اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد، از تمامی نقاط استان در آن مدرسه فوتبال حضور داشتند.

پدر فوتبال مازندران افزود: محمدرضا خلعتبری بازیکن فعلی تیم فوتبال سپاهان، محسن بنگر بازیکن فعلی تیم فوتبال پرسپولیس، کیانوش رحمتی بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران، حامد شیری بازیکن فعلی سایپا و مجید ایوبی بازیکن تیم فوتبال سایپا از بازیکنانی هستند که در رده پایه در باشگاه شموشک حضور داشتند.

محمود سورتچی بابیان اینکه بعد از فوت مرحوم درویش فعالیت‌های باشگاه شموشک به پایان رسید، عنوان کرد: تنها در یک کلمه می‌توانم بگویم درویش عاشق واقعی فوتبال بود که برای فوتبال مازندران زحماتی بسیاری کشیده است.

توصیه پدر فوتبال مازندران: به فوتبال پایه اهمیت دهید

وی به دو تیم خونه به خونه بابل و نساجی قائم‌شهر اشاره کرد و افزود: پرهام مالک باشگاه نساجی یک سرمایه‌گذار خوب است که باید موردحمایت مدیران استان قرار بگیرد و باشگاه خونه به خونه هم باانگیزه کار خود را آغاز کرده است امیدوارم به فوتبال پایه اهمیت دهد.

تیم خونه به خونه مازندران از تیم‌های مدعی است که با مربیگری اکبر میثاقیان سرمربی مربی نام‌آشنای فوتبال ایران، سودای صعود به لیگ برتر را در سر می‌پروراند و اکبر میثاقیان سرمربی تیم خونه به خونه مازندران  بابیان اینکه درگذشته در تیم شموشک نوشهر فعالیت می‌کردم، عنوان کرد: کارکردن در تیم خونه به خونه من را یاد دورانی که در شموشک حضور داشتم می‌اندازد برادران حسن‌زاده همانند مرحوم درویش فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به دوران فعالیت خود درتیم شموشک، گفت: در گذشته توانستم تیم شموشک را به لیگ برتر برسانم و اکنون  هدف ما در باشگاه خونه به خونه این‌گونه خواهد بود و  امیدوارم در پایان لیگ دسته اول باشگاه  خونه به خونه به اهداف خود برسد.

به گزارش مهر، حضور بازیکنان مازندرانی در لیگ برتر از همه استان‌ها بیشتر است اما متأسفانه عدم‌حمایت‌های مسئولین و نبود پشتیبان‌های مالی باعث شده تا این استان همچنان از بودن در لیگ برتر محروم باشد.

جای تأسف است که مازندران تیمی در لیگ برتر نداشته باشد درحالی‌که بیشتر بازیکنان مازندرانی دوست دارند در استان خودشان بازی کنند اما متأسفانه نبودن حمایت‌های خوب و پشتیبان‌های قوی سبب شده تا اکثر بازیکن‌ها مجبور به ترک استان شوند و به دیگر تیمهای کشور روند/میلاد حسین زاده



نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین