حرف شمال

کد خبر: 258
نقدی بر رفتارهای اصلاح طلبان نوشهر و چالوس
عده ای از شورای اصلاح طلبان نوشهر، چالوس و کلاردشت ظاهرا مرام و منش اصلاح طلبی را فراموش کرده اند و باید در برابر ملت، هواداران و نسل آینده پاسخگو باشند!

اختصاصی حرف شمال/ محمدصفر لفوتی: عده ای از شورای اصلاح طلبان نوشهر، چالوس و کلاردشت ظاهرا مرام و منش اصلاح طلبی را فراموش کرده اندو باید در برابر ملت، هواداران و نسل آینده پاسخگو باشند!
قبلا در جایی نوشته بودم که « اگر قرار باشد طاهر اصلاحات در مجلس حضور نداشته باشد دیگر از نظر وزن هیچ فرقی ندارد از میان این کاندیداهای بزرگوار کدامیک به مجلس راه می یابند که " زین پس نه هیچ فیلی به هوا میرود و نه هیچ آسمان قلمبه ایی به زمین می افتد... »

اما همین چند وقت اخیر در یک بیانیه ای که فکر کنم با نام « یاران باران » منتشر شده بود میخواندم که نوشته بود یکی از اهداف همین است که اولا به واسطه رد صلاحیت مهندس طاهرنژاد و منوچهر طاهایی و دکتر سهرابی و روح الله ردایی ، مردم و هواداران اینان را نا امید نموده و با صندوق های رای قهر کنند و در انتخابات شرکت نکنند و به سمت شخصی هم هدایت نشوند تا بتوانند در جمع بندی نهایی آرا ، نام رقیب بالا بیاید....

به همین جهت اگراین حس نا امیدی در ما و دیگران تقویت شود که وقتی طاهرنژاد نیست پس ما رای نمی دهیم یا فقط نام طاهرنژاد را می نویسیم ، چه تایید باشد و چه نباشد؛ فقط باعث پیروزی رقیب خواهدشد و رای ندادن شما دقیقاً یک رفتار سیاسی است که تیم مقابل خواستار آن است! در واقع یک پاس گل اشتباه به فردی که خوشحال می شود کسی رای ندهد! چون با آرای اندک شان راحت تر پیروز می گردند. از طرفی آن حماسه سیاسی و مشارکت عظیمی که مورد نظر مقام معظم رهبری است رقم نخواهد خورد و دشمن شاد کن می شویم ...

دوم و پروژه بعدی این است که فرصت و وقت را بگیرد و بسوزاند ! در این موقعیت نمی توان فقط امید به تایید مهندس داشت! بله من و دوستانم نیز در کانون ، این امید را داریم و ما نیز تا آخر خواهیم ایستاد و منتظر می مانیم و شاید تنها ترین افرادی بودیم که به صورت علنی و با نام و نشان ، با وجود رد صلاحیت ، خود را برای ایشان هزینه نمودیم و آن نامه پر سر و صدا ی سرگشاده را خطاب به نماینده فعلی منتشر نمودیم !

در حالیکه بسیاری از افراد صاحب نام و مقام که می توانستند با موضع گیری ، پیگیری و فشارهای مختلف از طرق گوناگون در جهت رفع مشکل عدم تایید صلاحیت مهندس عزیزمان ذره ای مثمر ثمر واقع گردند ، بعداز رد صلاحیت ایشان ، سکوت را ترجیح دادند! و ترس پیروزی رقیب و از دست رفتن منافع شخصی و پست و مقامشان سکوت اختیار نمودند که به عقیده ما گناه اینان از گناه آندسته از تمامیت خواهانی که در صدد حذف ایشان بر آمدند سنگین تر هم می باشد.... !!!

اما اگر این امید محقق نشد چه؟یعنی باید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم که مهندس تایید می شود؟اگرنشد چه؟
پس باید بر خلاف آنچه رقیب می خواهد بازی کنیم و به صورت موازی و همزمان با تلاش از طریق رسانه ها و افکارعمومی و ... ، پیگیر تایید صلاحیت مهندس طاهرنژاد شد و از سویی نیز گزینه بعدی و قابل اعتمادی را هم انتخاب و تقویت نمود که اگر طاهرنژاد تحت هرشرایطی موفق به دریافت تاییدیه نشد ، حداقل فرصت معرفی "دکتر ریاحی فر" را که الان در این موقعیت ، در بین دیگر کاندیداهای گرامی ، تنها گزینه دارای شناسنامه و برچسب و همینطور مرام و اخلاق و تفکر و اندیشه اصلاح طلبی است را از دست ندهیم و به مردم معرفی کرده باشیم... چون فقط اطلاعیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان نوشهر و چالوس و کلاردشت مشکل را حل نخواهد کرد که دل به آن خوش کنیم شاید برخی بتوانند دست از منافع شخصی خود بردارند و به توافق برسند... بلکه باید قاطبه مردم را از این سردر گمیس نجات داد و نباید آرای خاموش و خاکستری جامعه را فراموش نمود!

مطمئن باشید در هر لحظه از زمان و حتی آخرین لحظات هم ایدئولوگ بزرگ اصلاحات مهندس طاهرنژاد تاییدیه را کسب نمود از آنجا که وی خود از بوجود آورندگان دوم خرداد و تئوریسین های ارشد اصلاحات کشور است "دکتر ریاحی فر " نیز بنا بر همین دلیل احترام گذاشته و به نفع ایشان انصراف خواهند داد و باید هم بدهند ، چون اخلاق و مرام و استراتژی انتخاباتی این را می گوید ...

الان دراین شرایط متاسفانه شنیده می شود برخی از افرادشاخص شورای اصلاح طلبان چالوس برخلاف نوشهر و کلاردشت ، به دنبال رایزنی برای معرفی قاسم احمدی لاشکی به عنوان کاندیدای منتخب شورای اصلاح طلبان هستند!!! حتی فکر نمودن در این مورد نیز یعنی خیانت به اصلاح طلبی و اصلاح طلبانی که زندگی ، جوانی و آینده خود را وقف اصلاحات کرده اند و از شغل و کار و فعالیت های مختلف محروم گشته اند و تمام پوست و خونشان نشان اصلاحات دارد !!!
آقایان چون به فکرمنافع شخصی خودهستند ، به قول معروف می خواهند روی اسب برنده شرط بندی کنند و ظاهرا اصلا مرام و عقیده و منش اصلاح طلبی را به عنوان یک اصل مهم و شاخص ، اهمیت نمی دهند ؛ همگان درروز جمعه فریاد جمع کثری از هواداران اصلاح طلب منطقه را که طی یک بیانیه ای منتشر شده بود شنیدیم و دیدیم که حمایت قاطع خود را از دکتر ریاحی فر اعلام نمودند و در گروه های مختلف شبکه اجتماعی تلگرام خواندیم که گفته اند اگر اینها به خاطر منافع شخصی خود و ترس از دست دادن پست و مقام هایشان به عنوان سران شورای اصلاح طلبان منطقه تصمیم به معرفی رقیب بگیرند، مردم و هواداران و سمپات های اصلاح طلبان این دیار بعنوان بدنه اصلی این مجموعه و تفکر ، به دلیل عدم ثبات مرام سیاسی وی در گذشته و حال و عدم وجود اعتماد به پایبندی ایشان به اصلاحات ، آنها را همراهی نخواهند نمود و به انتخابشان لبیک نخواهند گفت و بعد از مهندس طاهرنژاد تنها فرد مورد تاییدشان "دکترریاحی فر" خواهدبود...
اما گویا آقایان صدای بدنه اصلی اصلاح طلبان منطقه را نمی شنوند یا خود را به نشنیدن می زنند و تصمیم به بازی درر زمین رقیب و گل به خودی را دارند؛ و همانطوریکه به صورت تلفنی و حضوری به برخی از اعضای این شورا عرض کرده ایم در این صورت باید برای اصلاحات منطقه جامه سیاه به تن کرد و به عزاداری پرداخت و مسئولیت این فاجعه و مصیبت برعهده آنان بوده و باید در برابر ملت ، هواداران و نسل آینده پاسخگو باشند!
امیدواریم همه عزیزان دست به دست هم دهند و نگذارند آنچه رقیب می خواهد اتفاق بیافتد و به صورت موازی که امید به تایید صلاحیت مهندس را از دست نداده اند و نخواهند داد و تا آخر محکم و استوار ایستاده اند ، برای دکترریاحی نیز فعالیت کنند ، چون درهرصورت باید یکی از این دو عزیز در میدان باقی بمانند و فقط با اتحاد و همدلی و تلاش درمیدان به صورت عملی ، می توان به پیروزی رسید.
محمدصفر لفوتی/روزنامه نگار و فعال سیاسی
 

عده ای صدای بدنه اصلی اصلاح طلبان منطقه را نمی شنوند!!

 


28 فروردین 1403 21:44
نقل قول
میهمان
امتیاز مثبت 0
سپاس از نوشته ی خوبتان

نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین