حرف شمال

کد خبر: 1199
با گذشت سه روز از زمان ثبت نام داوطلبان نامزدی ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر ، کرسی ۹ شهر مازندران تاکنون داوطلب نداشته است.

حرف شمال| کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات مازندران جمعه شب با انتشار گزارش جمع بندی ثبت نام روزانه از دابودشت و رینه در شهرستان آمل ، گتاب در شهرستان بابل ، خلیل شهر و رستمکلا در شهرستان بهشهر ، کیاسر و طبقده در شهرستان ساری ، آلاشت در شهرستان سوادکوه ، و کیاکلا مرکز شهرستان سیمرغ به عنوان شهرهایی نام برده است که تاکنون هیچ داوطلبی برای کرسی پارلمان شهری آنها پیدا نشده است.طبق این گزارش طی روز جمعه ۶۶ نفر دیگر از داوطلبان نامزدی شورای شهرهای استان روند ثبت نام خود را تکمیل کرده اند که از این تعداد ۲ نفر زن و بقیه مرد هستند. همچنین ۱۱ نفر از این افراد دارای سابقه نمایندگی در شورای شهر بوده و ۵۵ نفر هم فاقد سابقه هستند. ثبت نام داوطلبان نامزدی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در کشور از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند شروع شد و تا پایان روز ۲۶ همین ماه ادامه دارد.
 

شورای شهر ساری پیشتاز در جذب داوطلب 

بر اساس گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات مازندران در مجموع تا پایان سومین روز ۲۲۸ نفر داوطلب نامزدی شورای شهرهای استان شدند که بیشترین تعداد با ۳۲ نفر مربوط به شهرستان ساری است.

جدول ریز ثبت نامی ها هم نشان می دهد که از ۳۲ نفری که در شهرستان ساری ثبت نام کرده اند ، ۲۹ نفر داوطلب در اختیار گرفتن کرسی شورای شهر ساری هستند ، یک نفر برای شهر فرح آباد نام نویسی کرده است ، یک نفر هم داوطلب نامزدی شورای شهر فریم شده و برای پایین هولار هم یک نفر اسم نوشته است.

بابل با ۲۵ نفر و نور با ۲۲ نفر پس از شهرستان ساری بیشترین تعداد ثبت نام شدگان قطعی را به خود اختصاص داده اند. اگر چه در بابل بیشترین تعداد ثبت نامی ها با ۱۱ نفر کرسی های شورای شهر بابل را نشانه گرفته اند و برای امیرکلا و خوش رودپی هر یک چهار نفر ، زرگرمحله سه نفر و مرزیکلا یک نفر نام نوشته است ، ولی در شهرستان نور تنها سه نفر داوطلب نامزدی شورای شهر نور شدند و بیشترین تعداد داوطلبان مربوط به شهرهای تابعه شامل ایزدشهر و چمستان هر یک با هفت نفر ، رویان سه نفر و بلده ۲ نفر است .

تعداد داوطلبان ثبت نام شده در شهرستان آمل هم در پایان سومین روز به ۱۱ نفر رسیده که از این تعداد ۹ نفر برای شهر آمل ، یک نفر برای امامزاده عبدالله و یک نفر هم برای بابکان است.

آمار ثبت نامی های شهرستان بابلسر هم هشت نفر اعلام شده است که ۶ نفر برای شهر بابلسر ، یک نفر برای بهنمیر و یک نفر هم برای هادی شهر اسم نویسی کرده است.

در شهرستان بهشهر هم پنج نفر اسم نویسی قطعی کرده اند که تمامی آنان داوطلب در اختیار گرفتن کرسی پارلمان شهری بهشهر هستند.

شهرستان تنکابن با ۱۵ ثبت نامی قطعی وضع بهتری نسبت به شهرستان های همترازش دارد. ۶ نفر از این افراد برای شورای شهر تنکابن ، پنج نفر برای نشتارود ، ۲ نفر برای شیرود و ۲ نفر هم برای خرم آباد اسم نویسی کرده اند.

آمار ثبت نامی های قطعی شهرستان جویبار هم در پایان روز سوم به ۱۱ نفر رسیده که از این تعداد ۱۰ نفر برای شهر جویبار و یک نفر هم برای شهر کوهی خیل نام نویسی کرده است.

در شهرستان چالوس ۱۶ نفر ثبت نام قطعی کرده اند که بیشترین تعداد با هشت نفر داوطلب کرسی شهر هچیرود شدند. شهر چالوس تاکنون ۶ ثبت نامی داشته و ۲ نفر نیز برای شهر مرزن آباد نام نویسی کردند.

تعداد ثبت نامی ها در شهرستان رامسر به ۶ نفر رسید که چهار نفر برای شورای شهر کتالم و سادات شهر و ۲ نفر هم برای شورای شهر رامسر اسم نوشته اند.

شهرستان سوادکوه نیز ۹ ثبت نامی در پایان روز سوم داشت که پنج نفر برای شهر پل سفید و چهار نفر هم برای زیراب نام نویسی کردند. سوادکوه شمالی اما تنها یک ثبت نامی برای تنها نقطه شهری خود یعنی شیرگاه داشته است.

آمار ثبت نامی های شهرستان عباس آباد نیز هشت نفر اعلام شده است که پنج نفر برای کلارآباد ، ۲ نفر برای سلمانشهر و تنها یک نفر برای شهر عباس آباد است.

در فریدونکنار ۶ نفر برای کرسی های شورای این شهر اسم نوشته اند.

تعداد ثبت نامی های شهرستان قائمشهر هم به ۱۵ نفر رسیده است که ۱۲ نفر برای شهر قائمشهر و سه نفر برای ارطه است. در کلاردشت هم ۶ نفر برای تنها نقطه شهری اسم نویسی کردند. گلوگاه هم که یک نقطه شهری دارد در پایان سومین روز شاهد ثبت نام چهار نفر بود.

شهرستان محمودآباد در پایان سومین روز شاهد ثبت نام قطعی ۹ نفر بود که ۶ نفر برای شهر محمودآباد و سه نفر هم برای سرخرود اسم نویسی کردند. برای تنها نقطه شهری نکا هم هفت نفر ثبت نام کردند.

آمار ثبت نامی ها در شهرستان نوشهر به ۱۰ نفر رسیده است که هشت نفر برای شهر نوشهر و برای شورای شهرهای پول و کجور هم هر کدام یک نفر داوطلب شده است. در میاندورد با ۲ نقطه شهری تنها یک نفر برای شهر سورک اسم نوشته است .

نکته جالب در پایان سومین روز نام نویسی داوطلبان نامزدی شورای شهرهای مازندران مربوط به شهرستان سیمرغ به مرکزیت کیاکلا به عنوان تنها نقطه شهری است که تاکنون هیچ داوطلبی پیدا نشده است.

چهار روش ثبت نام 

بر اساس اعلام وزارت کشور ، داوطلبان نامزدی شوراهای شهر می توانند به چهار روش حضور در فرمانداری ها ، حضور در دفاتر پیشخوان دولت ، استفاده از نرم افزار موبایلی و یا نرم افزار رایانه کار ثبت نام خود را انجام دهند.

داوطلبان برای ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی یا رایانه خانگی باید این نرم افزار مورد نیاز را از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir دانلود کنند.

داوطلبانی که ثبت نامشان را از طریق اپلیکیشن موبایلی یا رایانه خانگی انجام می دهند باید توجه داشته باشند که ثبت نام آنان زمانی قطعی است که کد رهگیری را از طریق سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ دریافت کنند.

داوطلبان برای ثبت نام لازم است گواهی عدم سوء پیشینه با مهلت اعتباری سه ماهه داشته باشند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

استان مازندران طبق نتایج سرشماری سال ۹۵ حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این استان با ۲۲ شهرستان ، ۶۱ نقطه شهری و سه هزار و ۶۲۲ نقطه روستایی دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۳۳ روستا دارای سکنه هستند.

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران ۱۸ هزار و ۲۸۶ نفر نامزد شده بودند که از میان آنان ۱۰ هزار و ۷۹۶ نفر به عنوان عضو اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

در حال حاضر از مجموع ۶۱  شهر مازندران ، اعضای اصلی شورای چهار شهر ۹ نفره ، پنج شهر هفت نفره و بقیه شهرها نیز پنج نفره است.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین