حرف شمال

کد خبر: 967
مدیرکل محیط زیست مازندران؛
مدیرکل محیط زیست مازندران با اظهار این که کسی جز نیروی مردمی نمی‌تواند اکوسیستم و محیط زیست استان را نجات دهد و احیا کند، گفت: متاسفانه پوپولیست‎های محیط‌زیستی حاضر در استان دائما در حال سنگ‌اندازی هستند.

حرف شمال: مدیرکل محیط زیست مازندران با اظهار این که کسی جز نیروی مردمی نمی‌تواند اکوسیستم و محیط زیست استان را نجات دهد و احیا کند، گفت: متاسفانه پوپولیست‎های محیط‌زیستی حاضر در استان دائما در حال سنگ‌اندازی هستند.
 
حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: برخی با ژست دوست داشتن محیط زیست به دنبال جلوگیری از حضور پویش‌های مردمی و نیروهای محیط زیست در انجام درست وظایفشان در قبال طبیعت هستند.
وی ادامه داد: آنچه امروز بیش از هرچیزی دیگری برای محیط زیست مازندران خطرناک است، پوپولیسم محیط زیستی است که دائما در حال جلوگیری از اجرای قانون و همچنین ورود پویش های مردمی است. این افراد بر اساس منافع خود و با رسانه‌ای کردن اقدامات قانونی، تلاش دارند تا قانون را آزار دهنده جلوه دهند.
ابراهیمی با اعلام این که پوپولیسم محیط زیستی از چند دهه پیش گریبان طبیعت و حیات مازندران را گرفته است، گفت: پوپولیست ها نه تنها به دنبال مظلوم جلوه دادن قتل عام کنندگان پرندگان مهاجرند، بلکه از منقرض شدن گونه های بومی اکوسیستم هیرکانی نیز ابایی ندارد.
وی یکی از شگردهای پوپولیست های محیط زیستی مازندران را استفاده ابزاری از اقتصاد و معیشت مردم دانست و توضیح داد:  این افراد در تازه ترین اقدام به دنبال دریافت مجوز ایجاد کارخانه کک سازی در ارتفاعات سوادکوه هستند، در حالی که این کارخانه دارای قطران و هزاران آلودگی دیگر است که برای منطقه سوادکوه جز فاجعه چیز دیگری نخواهد داشت.

باید مردم به حفظ محیط زیست وارد شوند

مدیرکل محیط زیست مازندران با تاکید بر این که در هیچ جای جهان دولت ها به تنهایی قادر به حفاظت از محیط زیست نیستند، گفت: باید برای حفاظت از محیط زیست مردم وارد عمل شوند.
وی افزود: امروز احیای میانکاله، گلستانک، حفاظت از مرال و جنگل های هیرکانی توسط مردم انجام شده است و در بسیاری از نقاط کشور این مردم هستند که در احیای محیط زیست نقش محوری را دارند .
ابراهیمی با بیان اینکه نمی توان برای هر درخت یک محیط بان گذاشت، گفت: نه تنها باید مردم بومی را برای حفاظت از محیط اطراف خود به میدان آورد ، بلکه باید شکارچیان و مخربان محیط زیست را نیز با فرهنگ سازی دوست دار محیط زیست کرد.
وی برخورد قهری و قانونی را لازمه حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: اما فرهنگ سازی کم هزینه ترین و موثر ترین و همچنین دائمی ترین تاثیر را خواهد داشت.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین