حرف شمال

کد خبر: 947
در اولین جلسه خبرنگاران پدافندغیرعامل مازندران مطرح شد؛
انجمن علمی پدافند غیرعامل مازندارن بدور از فعالیت سیاسی، جناحی فقط بدنبال موج آفرینی نکات پدافندی برای مسئولین دستگاه های اجرایی میباشد.

حرف شمال: رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل مازندران با تاکید بر ممنوعیت هر گونه فعالیت سیاسی، جناحی و انتخاباتی، گفت: اگر انجمن سیاسی و جناحی شود، عملکرد مناسب و مثبتی ندارد. بایستی بدور از سیاسی کاری و سیاسی بازی فقط با نگاه آینده نگاری وپژوهش محوری تهدیداتی امنیت جانی و روانی مردم را کاهش دهیم.
به گزارش پایگاه خبری حرف شمال؛ امیرطاها خلعتبری در نخستین نشست جمعی از خبرنگاران انجمن‌های علمی پدافندغیرعامل شهرستان‌های استان مازندران، اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار ان.جی.او در کشور داریم که در حوزه‌های مختلف فعالیت کمک دولت در اجرای برنامه هایشان میباشند.
وی افزود: در رعایت الزامات پدافند غیر عامل همه دستگاه‌های نظامی، غیرنظامی، دولتی و مردم در آن مشارکت و همکاری دارند، در کشور ما مقوله دفاع جزو وظایف نیروی مسلح تعریف شده سازمان پدافند غیرعامل هم چون در مقوله دفاع درحال فعالیت است زیر نظر ستاد کل نیروی مسلح میباشد ولی فعالیتش در دولت تعریف شده با تعریف اداره کل پدافند غیر عامل سعی در اجرایی کردن تمهیدات پایداری در زیرساخت ها را دارد.
رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل مازندران، تصریح کرد: انجمن‌های علمی پدافند غیرعامل همراه با پژوهش محوری در کنار دولت و شورای پدافند غیرعامل شهرستان به عنوان فعالیت مستشاری (مشاوره کارشناسی )در حوزه پدافند غیرعامل و بازوی کارشناسی فرمانداریها میباشد و از آنجایی که الزامات پدافند غیر عامل بایستی در پروژه ها مخصوصا توسط پیمان‌کاران اجرایی رعایت شود و ممکن است دستگاه های اجرایی در این زمینه با ضعف کارشناسی روبرو باشند؛ انجمن میتواند با رصد علمی و کارشناسی به دستگاه‌های اجرایی، کمک نماید .البته دستگاه های اجرایی بایستی در این زمینه به انجمن و نخبگانش اعتماد نماید و این همکاری تنگاتنگ را می‌طلبد.
این مسئول با بیان اینکه معمولا در زمان بروز بحران خدمات‌دهی لازم وجود دارد اما تداخل وظایف و نبود برنامه ریزی درست، و نحوه مداخله باعث میشود ارائه خدمات دستگاه های ذی ربط در نگاه مردم ضعیف تلقی شود،ایشان همچنین خاطر نشان کرد: وظایف رسانه‌ها و خبرنگاران در این مواقع دو چندان می‌شود که باید با ایجاد تعامل دو سویه، اطلاعات صحیح را منعکس و در مردم باور و اعتماد ایجاد کنند.
خلعتبری از دیگر وظایف رسانه‌ها به ویژه خبرنگاران انجمن‌های علمی پدافند غیرعامل را ایجاد موج در موضوع پدافند غیرعامل و توجه دادن مسوولان و مردم، رصد بحران و ارائه مشاوره و راهکار در مدیریت و کنترل بحران عنوان کرد.
وی افزود: چون نگاه پدافندغیرعامل تهدید محور و نگاه دولت فرصت محور است، پس قاعدتا اختلاف نظری در اجرایی شدن بعضی از پروژه وجود دارد مثل محصولات تراریخته در حوزه کشاورزی انجمن علمی پدافند غیرعامل میخواهد با ایجاد پیکره کارشناسی و علمی به فرمانداری و جلسات شورای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کمک نماید.
این مسئول در پایان اعضای انجمن علمی پدافند غیرعامل را از فعالیت‌های سیاسی، جناحی و انتخاباتی منع کرد و گفت: فعالیت‌های مذکور برای انجمن و اعضای آن ممنوع است زیرا در این صورت نمی‌توان عملکرد مناسب و مثبتی در حوزه پدافند غیر عامل داشت و در صورت مشاهده فعالیت اعضا در حوزه سیاسی با آنان قطع همکاری می‌شود.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین