حرف شمال

کد خبر: 941
شهردار کجور گفت: با توجه به پتانسیل‌های زیادی که در پرورش گیاهان دارویی در منطقه کجور وجود دارد این شهر به مزرعه بزرگ گیاهان دارویی تبدیل می شود. 

حرف شمال: جمال ملک محمدی، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره گیاهان دارویی و صنایع وابسته، اظهار کرد: منطقه کجور محل پرورش و رشد بیش از 250 نوع گیاهان دارویی است که از 400 هزار تا چهار میلیون تومان ارزش دارند و با پرورش این گیاهان می توان موجب توسعه منطقه شد.

وی با بیان اینکه  شهرکجور به دلیل شرایط جغرافیایی و فاصله 85 کیلیومتری که با مرکز شهرستان دارد مورد بی مهری مسئولان است و از غافله توسعه عقب مانده است افزود: برای توسعه منطقه پیگیر صنایع زیادی شدیم  که خاصیت درون زایی به لحاظ اقتصادی داشته باشد و متکی به خود باشد و در این میان دو صنعت شاخصگردشگری از نوع بوم گردی و گیاهان دارویی شناسایی شدند که می توانند تحول آفرین باشند. 

شهردار کجور با اشاره به اینکه ایده گیاهان دارویی سال گذشته تبلور پیدا کرد گفت: با توجه به قابلیت های منطقه به دنبال یک محرک اقتصادی و تلنگر بودیک که مردم منطقه بدانند پرورش گندم، جو و علوفه انچنان که باید و شاید اقتصادی نیست و باید به دنبال پرورش گیاهان دارویی و صنایع وابسته بود که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. 

ملک محمدی تصریح کرد: گل گاوزبان در هر هزار متر حدود هشت تا 9 میلیون تومان درآمد دارد در حالیکه در هر هکتار زمین شاید سایر محصولات  از جمله گندم و جو این مقدار درآمد نداشته باشد بنابراین نباید فرصت ها را از دست داد. 

وی با اشاره به پتانسیل های زیادی که بخش کجور و خصوصا شهر کجور به لحاظ پرورش گیاهان دارویی دارد تاکید کرد: به عقیده بسیاری از کارشناسان نوع گل محمدی و عرق آن که در منطقه کجور پرورش می یابد به لحاظ مرغوبیت از عرق گل محمدی کاشان و قمصر بهتر است . 

شهردار کجور برگزاری جشنواره گل محمدی را تلنگری برای مردم منطقه جهت پی بردن به ظرفیت های منطقه دانست و گفت: با این جشنواره بسیاری از سرمایه گذاران می توانند به قابلیت منطقه جهت پرورش انواع گیاهان دارویی پی ببرند . 

ملک محمدی ادامه داد: در کنار مزارع بزرگ گیاهان دارویی، به فکر ایجاد مرکز طب سنتی هستیم که گردشگری سلامت را گسترش می دهد. 

وی با مثبت ارزیابی کردن جشنواره گیاهان دارویی سال گذشته ر شهر کجور ابراز کرد: با توجه به استقبال زیادی از سوی مردم از سایر شهرها شد شخصی تقاضای 100 هکتار جهت ایجاد و پرورش گیاهان دارویی را کرده است که شهرداری و اعضای جشنواره به فکر تهیه این زمین برای شخص مرود نظر هستند. 

شهردار کجور افزود: 55 هکتار از اراضی ضلع غربی آبندان جهت ایجاد و پرورش گیاهان دارویی توسط شهرداری  از منابع طبیعی تقاضا شده است که طرح آن مورد تصویب قرار گرفت و منتظر نتیجه نهایی هستیم تا در این اراضی گیاهانی چون انواع گل گاوزبان، آرتی شو، گل محمدی، اسطوخودوس و چند نوع دیگر پرورش داده شود. 

ملک محمدی گفت: با این اقداماتی که انجام می شود قصد داریم کجور را به مزرعه بزرگ گیاهان دارویی تبدیل کنیم./ایسنا


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین