حرف شمال

کد خبر: 919
تامین برق مطمئن برای مازندرانی ها
صنعت برق استان‌های مازندران و گلستان به خاطر داشتن امکانات لازم و چند نیروگاه مجهز در طی چند دهه اخیر توانسته خدمات مطلوب و قابل قبولی را به مردم، کارخانه‌ها و کسبه و مؤسسات دولتی و خصوصی بدهد.

حرف شمال: صنعت برق استان‌های مازندران و گلستان به خاطر داشتن امکانات لازم و چند نیروگاه مجهز در طی چند دهه اخیر توانسته خدمات مطلوب و قابل قبولی را به مردم، کارخانه‌ها و کسبه و مؤسسات دولتی و خصوصی بدهد، ثبات، مدیریت، نظم و دیسپلین اداری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال برق در نقطه نقطه از استان‌های مزبور باعث شده تا امروز علاوه بر تأمین مصارف برق داخلی مقداری هم به کشورهای همسایه صادر شود. یقینأ در هدایت و تحولی که در توسعه صنعت برق استان‌های شمالی مازندران و گلستان به وجود آمده حضور مدیریت متخصص و توانمند و با برنامه که توانسته شرایط این شاخص‌ها را فراهم آورد از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اصول ساختاری برق منطقه بوده که به خوبی انجام شده‌است. که در کنار شرکت تعاونی مسکن کارکنان نور برق ساری خدمات قابل توجهی داشته اند.
از همان ابتدای تأسیس هیأت مؤسس و در ادامه با تشکیل هیأت مدیره شرکت تعاونی مسکن کارکنان نوربرق ساری نقش بی‌بدیل دکتر سید محمد کاظم‌نژاد در ساماندهی و اجرای دقیق مصوبات مجمع عمومی شرکت مذبور امکان ناپذیر است، ایجاد هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی در راه ساخت مجتمع مسکونی ۳۰۰ واحدی کلاردشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن که احداث و آماده بهره‌برداری شده‌است از جمله عملکرد شاخص مدیرعامل بود که وی توانست با همکاری سایر اعضای هیأت مدیره آن را به منصه ظهور بگذارد.
نظم در برگزاری جلسات، نظارت دقیق بر اجرای مصوبات هیأت مدیره و پیگیری در راه تحقق و اجرای آن شرایط را بگونه‌ای برای این شرکت تعاونی رقم زد که علاوه بر رضایتمندی اعضای مجمع، جهت آماده‌شدن مجتمع مسکونی باعث ایجاد تعامل بین مسئولین شهرستان کلاردشت و شرکت برق منطقه مازندران و گلستان گردید.
در آستانه بهره‌برداری از مجتمع ۳۰۰ واحدی مسکن کارکنان نوربرق ساری دکتر کاظم‌نژاد گفت: بعد از ابلاغ بند«د» تبصره یازده قانون بودجه، سال ۸۶ ایده تشکیل شرکت تعاونی مسکن در شرکت برق منطقه‌ای مازندران با انتخاب هیأت مؤسس عملی شد در ادامه با تشکیل شرکت تعاونی مسکن نور برق ساری که با تلاش پرسنل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در راستای احداث مجتمع مسکونی که بتواند تمام اعضا را تحت پوشش خود قرار دهد حرکت جهادی صورت گرفت، وی افزود: در همین راستا و از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۳ مراحل اداری، تملک و خرید زمین از وزارت راه و شهرسازی انجام شد و پس از آنکه طی قراردادی واگذاری ۶۵ قطعه زمین با مساحت دو هکتار در شهر کلاردشت از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به شرکت تعاونی مسکن کارکنان نوربرق ساری واگذار شد و در ادامه مراحل دریافت پروانه ساختمان، تهیه نقشه‌های اجرایی و آماده‌سازی زمین انجام شد و در روز بیست و سوم اردیبهشت ماه سال نودوچهار با لایه‌برداری و آماده‌سازی بستر، پروژه ۳۰۰ واحدی کلنگ‌زنی شد.
وی تصریح نمود: بعد از گذشت ۱۳۰۵ روز و با تلاش، پیگیری و نظارت دقیق از شروع عملیات اجرایی پروژه فوق آماده بهره‌برداری گردید و امروز خوشحال هستیم که این پروژه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و صاحبان مسکن افتتاح شد.
دکتر کاظم‌نژاد گفت: این پروژه در ۵۰بلوک ۶ واحدی و با میانگین مساحت ۹۲ متر مربع برای هر واحد و با زیربنای ۳۸۶۸۰ متر مربع و ۳۰۰ واحد در ۳ طبقه بالای پیلوت احداث شده‌است.
مهم‌ترین ویژگی این پروژه رعایت کلیه الزامات و مقررات ملی احداث ساختمان و رعایت مباحث ویژه مدیریت مصرف و انرژی می‌باشد.
مدیرعامل شرکت تعاونی نور برق ساری در پایان از حسن همکاری مسئولان در وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران ارشد بانک‌های مسکن، قرض‌الحسنه مهر ایران، توسعه و تعاون، مهر اقتصاد و ملت و حمایت‌های بی‌بدیلمهندس حسن افضلی مدیرعامل محترم شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، اعضای هیأت مدیره شرکت تعاونی و مسئولان کشوری، استانی و بخصوص مسئولان شهرستان کلاردشت که نهایت همکاری و تعامل را با ما داشتند تقدیر و تشکر نمود.
حضور مهندس حسین افضلی مدیرعامل دانا و باتجربه برق منطقه‌ای استان‌های مازندران و گلستان که سال‌ها است هدایت این صنعت عظیم را در دو استان شمالی به عهده دارد باعث شد تا علاوه بر خدمات‌دهی به جامعه شرایط را برای  خدمت‌رسانی به پرسنل هم هموار نماید.
بعد از تشکیل شرکت تعاونی مسکن نور برق ساری که از ابتکارات مهندس افضلی جهت احداث مجتمع مسکونی برای پرسنل و اعضای این شرکت بوده حمایت‌های لازم و اساسی مدیرعامل برق منطقه‌ای هم جلوه دیگری داشت تا بتوانند با تعامل این مهم را به سرانجام برسانند. در آستانه بهره‌برداری از مجتمع مسکونی ۳۰۰ واحدی شرکت تعاونی مسکن نور برق ساری با مهندس افضلی گفت و گویی را ترتیب دادیم که در ذیل از نظر شما عزیزان خواهد گذشت.

مدیرعامل برق منطقه‌ای اظهار داشت: از زمانی که سازمان ملی و مسکن اعلام کرد که بخشی از زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی  را که به سازمان زمین و مسکن واگذار شده‌بود، در اختیار همان شرکت تعاونی قرار گیرد کارکنان شرکت برق منطقه‌ای با تشکیل تعاونی مسکن در صدد برآمدند تا با خرید این زمین مجتمع مسکونی را برای اعضای خود احداث نمایند.
هیأت مدیره شرکت تعاونی و مدیرعامل آن با همت و تلاشی که داشتند، توانستند در سریع‌ترین زمان ممکن پروژه ۳۰۰ واحدی را با رعایت تمام قوانین نظام مهندسی احداث نمایند. هر چند در راستای اخذ مجوز و در اختیار قرار گرفتن زمین وقت زیادی صرف شد اما در نهایت تلاش و پیگیری‌ مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره به بار نشست. وی یادآور شد علاوه برتلاش‌های مجدانه هیأت مدیره همکاران ما در ایستگاه برق کلاردشت تلاش وافری نموده و نهایت همکاری خود را با هیأت مدیره داشتند.
شرکت برق منطقه‌ای نیز در چهارچوب قانون کمک‌های لازم را بعمل آورد تا این پروژه سریع‌تر به اتمام برسد. مهندس افضلی خاطرنشان کرد: عملیات ساختمانی پروژه با رعایت استانداردهای لازم که برای کار ساختمانی تعریف شده‌است زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در کلاردشت انجام شد و بارها از سوی مراجع نظارتی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت. خوشبختانه ساختمان‌های این پروژه از استحکام خوبی برخوردار بوده و مصالح بکار رفته در آن بسیار مرغوب است و در حد امکان سعی شده از بهترین‌ها استفاده شود. مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اظهار نمود: خوشبختانه روند ساخت این پروژه به گونه‌ای پیش رفت که با نوسانات ارزی مواجه نشد و عمده کارها قبل از گران شدن کالا و مصالح صورت گرفت که باید از هیأت مدیره بخاطر این تلاش خوبشان تشکر کرد.
مهندس افضلی بیان نمود: طی نظرسنجی که از همکاران و اعضای شرکت تعاونی در خصوص این پروژه انجام شد، همگان رضایتمندی خود را از روند ساخت و بهره‌برداری آن اعلام نمودند، جا دارد در این راستا از تعامل دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، اعضای شوراهای اسلامی ادوار گذشته و حال حاضر شهر کلاردشت، شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله گاز، توزیع برق غرب مازندران، شرکت آبفای شهری مازندران و کلاردشت و سایر نهادها که در راستای به سرانجام رسیدن هر چه زودتر این پروژه تلاش نمودند، تقدیر و تشکر نمایم.
مهندس افضلی با اشاره به پتانسیل‌های بالای کلاردشت در راه سرمایه‌گذاری گفت: این منطقه علاوه بر داشتن طبیعت زیبا و خدادادی و آب و هوای مطبوع پتانسیل‌های بالایی در حوزه جذب سرمایه‌گذاران دارد که با برنامه‌ریزی و حمایت لازم از سوی مسئولان شهر می‌توان در مسیر شکوفایی و توسعه روزافزون قرار گیرد.
 
وی در پایان ضمن تشکر مجدد از تلاش هیأت مدیره از حسن توجه استانداران ادوار گذشته استان، مدیران عامل بانک‌های مسکن، قرض‌الحسنه مهر ایران، توسعه و تعاون، ملت و مهر اقتصاد و همچنین رسانه های منطقه بویژه نشریه شمیم دیار با مدیرمسئولی شیمادلفان آذری تشکر و قدردانی کرد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین