حرف شمال

کد خبر: 913
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران:
حوزه بانوان در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذاری است و دارای حساسیت فراوانی است اما با این وجود بانوان در استان مازندران دارای مطالبات فراوانی می باشند که لازم است در اینخصوص روحیه مطالبه گری را افزایش دهیم.

حرف شمال: حوزه بانوان در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذاری است و دارای حساسیت فراوانی است اما با این وجود بانوان در استان مازندران دارای مطالبات فراوانی می باشند که لازم است در اینخصوص روحیه مطالبه گری را افزایش دهیم.
بانوان مازندران در عرصه مختلف دوش تا دوش مردان حضور فعال دارند و با وجود اینکه در بیشتر اوقات جدی گرفته نمی شوند ولی بروز و ظهور قابل توجهی دارند.
 تلاش  و کوشش ها در حوزه بانوان باید پیوسته و هدفمند شوند تا شاهد رونق و توسعه بیش از پیش عملکرد بانوان در جامعه باشیم.
بانوان در مازندران عرصه های ورزشی ، فرهنگی و هنری و کارآفرینی توانسته اند فعالیتهای خود را تثبیت کنند نمی توان به سادگی ظرفیت های موجود در حوزه بانوان را نادیده گرفت.
اداره کل بانوان و خانواده استانداری مازندران بعنوان دستگاه سیاست گذار و متولی حوزه بانوان نقش مهم و تاثیرگذاری در افزایش حضور بانوان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی ایفا می نماید.
هدايت، راهبري و هماهنگ سازي امور بانوان و خانواده، در سطح استان بمنظور ايجاد زمينه رشد و تامين همه جانبه حقوق مادي و معنوي زنان و تحكيم خانواده باید در استان مازندران نهادینه شود.
باید مطالعه و تحقيق در خصوص مسايل و مشكلات مرتبط به امور خانواده و بانوان در ابعاد زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي و جهت دهي آنان به سوي سياست هاي كلان با رويكرد بومي و ارائه پيشنهادهاي لازم از طريق استفاده از پژوهش ها و نظرات نخبگان به طور جدی پیگیری شود تا شاهد رشد و ترقی این حوزه مهم باشیم.
 شناخت و معرفی امكانات و تسهيلات مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي استان و برنامه ريزي در جهت بهره برداري بهينه ازامكانات مذكور براي تقويت جايگاه بانوان و خانواده در استان به منظور افزایش مطالبه گری موثر می باشد.
تعيين راهبردها و شاخص هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي زنان و خانواده در سطح استان بمنظور فراهم آوردن زمينه هاي لازم براي بهبود و ارتقاي سطح كيفيت مناسبات خانواده در جهت تثبیت و تبین نقش زنان در جامعه تاثیرگذار می باشد.
همچنین  سمیه قاسمی طوسی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با حضور در دفتر نشریات گفت:  اغلب بانوان برای رفع مشکلاتشان نمی دانند به کدام دستگاه دولتی مراجعه کنند و این در حالی است که اداره کلی به نام بانوان و خانواده در استانداری وجود دارد.
قاسمی طوسی تصریح کرد: متاسفانه زنان سرپرست خانوار و زنان زندانی در استان متولی و پناهگاه مشخصی ندارند.
که تعداد زنان سرپرست خانوار در مازندران۱۲۷ هزار ۴۳۹  نفر می باشد.
وی خاطر نشان کرد: زنان سرپرست خانوار  ۱۱/۸ درصد از  جامعه در استان را تشکیل می دهند.
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه  رسانه ها میتواند در تاثیرگذاری نقش زنان سرپرست خانوار و زندانی در اجتماع کمک شایانی نمایند گفت: رسانه ها مشکلات و موانع پیش روی جامعه زنان را اطلاع رسانی کنند.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه باید در جامعه اقشار مختلف زنان را شناسایی نماییم و برحسب نیازشان آنها را حمایت کنیم افزود: اعطای تسهیلات ۳ میلیونی تومانی از جمله  کمک هایی می باشد که نهاد ریاست جمهوری برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته است
وی اظهار داشت: این تسهیلات توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران به این زنان اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: طی نشست با فعالین اقتصادی داشتیم مطرح کردند امور بانوان بعنوان کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه بانوان هستند.
قاسمی طوسی با بیان اینکه استاندار مازندران اهمیت فراوانی به نهاد خانواده می دهند و  به توانایی زنان در جامعه ایمان دارند گفت: فرصتی خوبی مهیا است تا در زمینه بانوان به دستاوردهای مطلوبی دست یابیم.
ایم مقام مسئول یادآور شد: سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار باید در جامعه فعال شوند.
وی گفت: در بخش ورزشی بانوان مازندرانی در رشته های مختلف توانسته اند نام مازندران را در میادین مختلف پر آوازه نمایند. باید برنامه ریزی کنیم و در این زمینه بستر سازی  و الگو سازی در دستور کار می باشد.
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران خاطر نشان کرد: در بخش های مختلف حوزه بانوان باید افراد موفق را بعنوان الگوهای ارزشمند به نسل جوان معرفی کرد./بیان شمال


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین