حرف شمال

کد خبر: 849
در نامه سرگشاده یک فعال رسانه ای، به امام جمعه آمل مطرح شد؛
دیری نیست که شما بعنوان امام جمعه در شهرستانی مشغول به خدمت شده اید که امام راحل (ره) در وصیتنامه سیاسی و الهی خود از مردم این دیار تشکر و قدردانی نمود، مردمی که تاریخ ساز وقایعی بودند که نظام اسلامی و انقلاب برخاسته از اراده ملت هنوز پس از گذشته قریب به 4 دهه در همه ی عرصه ها حضور پر رنگ و تقش بی بدیلی دارند. در طول هفته های اخیر بخش هایی از خطابه ی حضرتعالی در نماز سیاسی و عبادی جمعه بصورت تقطیع شده و با اهدافی خاص و تیترهایی تحریک کننده از سوی بعضی جریانات سیاسی در برخی رسانه ها به کرات منتشر شد که در کنار تعجب همگان از این فرمایشات ، به عقيده بنده شما را ناخواسته وارد دسته بندی و جناح گیری های خاصی نمود که زیبنده جایگاه رفیع نماز نیست!

حرف شمال: امام جمعه شهرستان آمل در جدیدترین سخنرانی خود در خطبه های نماز جمعه این شهرستان خطاب به مسئولان گفته است که چرا افراد بی دین و چپاول گر نزد مردم این شهر عزیزتر از افراد متدین می باشند؟! و  از مدیرانی سخن به میان آورد که بدون وضو نماز می خوانند! عرق خور و قداره کش می باشند و از بیت المال سوء استفاده می کنند! حاج شیخ سيد جلیل مرتضوی گفت که قلم ها را خواهد شکست! با تک صدایی مقابله خواهد کرد!
در همین راستا فرهاد عزیزی؛ فعال رسانه ای طی نگارش نامه ای سرگشاده به موضوعاتی قابل تامل پرداخته است که مطالعه آن خالی از لطف نمی باشد.

متن کامل این نامه سرگشاده که نسخه ای از آن برای حرف شمال ارسال شده است به شرح دیل می باشد:
ن والقلم و ما یسطرون ( سوره قلم آیه 1)

جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی
امام جمعه محترم شهرستان آمل
با سلام و تقدیم احترام و آرزوی توفیق و سلامتی برای شما و همچنین سربلندی و پیشرفت برای شهری که مردم سلحشور ، علامتین ، روسای قوا و نخبه های مذهبی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی آن همچون نگینی همواره در تاریخ این سرزمین می درخشند.
دیری نیست که شما بعنوان امام جمعه در شهرستانی مشغول به خدمت شده اید که امام راحل (ره) در وصیتنامه سیاسی و الهی خود از مردم این دیار تشکر و قدردانی نمود، مردمی که تاریخ ساز وقایعی بودند که نظام اسلامی و انقلاب برخاسته از اراده ملت هنوز پس از گذشته قریب به 4 دهه در همه ی عرصه ها حضور پر رنگ و تقش بی بدیلی دارند. در طول هفته های اخیر بخش هایی از خطابه ی حضرتعالی در نماز سیاسی و عبادی جمعه بصورت تقطیع شده و با اهدافی خاص و تیترهایی تحریک کننده از سوی بعضی جریانات سیاسی در برخي رسانه ها به کرات منتشر شد که در کنار تعجب همگان از این فرمایشات به عقيده بنده شما را ناخواسته وارد دسته بندی و جناح گیری های خاصی نمود که زیبنده جایگاه رفیع نماز نیست.
جناب حاج شیخ سيد جلیل مرتضوی شب گذشته و پس از اوج گیری بداخلاقی از سوی برخی رسانه ها که خود را حامی شما می دانند و با توجه به ادامه دار شدن اهانت های مكرر افرادی كه هويتشان را پنهان نموده، چشم ها را بسته و دهان باز نموده اند! بر آن شدم تا با نگارش نامه ای سرگشاده خطاب به شخص حضرتعالی مواردی را ذکر کنم که شاید خالی از لطف نباشد:
مقام معظم رهبری در بخشی از مطالبات خود از ائمه جمعه فرمودند : امام جمعه بایستی نسبت به همه جناح ها، افراد و گروه ها حالتی پدرانه داشته باشد و نباید گرایش به یک طرف به نحوی باشد که عده ای از شهر احساس کنند این فرد متعلق به آنها نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از مطالبات خود خطاب به ائمه جمعه تاکید نمودند : بایستی از خط بازی پرهیز کرد چرا که اگر مساله خط بازی و اختلاف جناحی و .. وارد میدان ائمه جمعه شود این مسئولیت خطیر را لوث خواهد کرد ؛ ایشان قدرت طلبی را در سایه منصب امامت جمعه نقض غرض دانستند و فرمودند: اگر امامت جمعه در شهرستان ها به معنای یک کانون قدرت و وسیله ای برای قدرت نمایی باشد آن امات جمعه از روحانیت خواهد افتاد.
امام راحل (ره) نیز در بخشی از فرمایشات خود خطاب به ائمه جمعه فرمودند: ائمه جمعه نصب و عزل نکنند و در امورد اجرایی دخالت مستقیم نکنند بلکه ارشاد کنند و نظری ارشادی داشته باشند، اینطور نباشد که اگر امام جمعه ای به خیابان آمد مردم خیابان را خلوت کنند.
 جناب مرتضوی بزرگوار؛  یقین دارم که شما هم عالمید و هم فرزانه ، از آنجایی که حامی و پشتیبان ولایت می باشید و در خط رهبری سیر می کنید، موارد فوق را هم می دانید و هم رعایت می کنید. اما جهت تنویر افکار عمومی و اقناع خیل عظیمی از مردم که بارها در تماس های تلفنی و پیام های متعدد به حقیر نسبت به برخی مواضع و صحبت های حضرتعالی و نزدیکانتان سوال هایی را مطرح می کنند که شاید بهتر باشد یک بار خارج از یک فضای بسته توام و به دور از حاشیه به برخي ابهامات پاسخ دهید.
سید بزگوار؛ شما در بخشی از خطبه های سیاسی نماز جمعه هفته اخیر پرسیدید که چرا افراد بی دین و چپاول گر نزد مردم این شهر عزیز تر از افراد متدین می باشند! از مدیرانی سخن به میان آوردید که بدون وضو نماز می خوانند! عرق خور و قداره کش می باشند و از بیت المال سو استفاده می کنند. از مقابله با تک صدایی سخن گفتید و فرمودید که قلم ها را خواهید شکست!!
 شما در حالی این مطالب را مطرح نمودید که مصداق روشنی برای این فرمایشتان نیاوردید؟ آیا واقعا در شهری که هنوز شهید می دهد مگر می شود مردم ، افراد لاابالی را بیشتر از افراد انقلابی بپذیرند؟ مگر می شود افرادی با این خصوصیت ها و ویژگی ها که شما می فرمایید از دستگاه های نظارتی نظام مقدس جمهوری اسلامی تاییدیه مناسب مهم اجرایی و حاکمیتی را بگیرند؟ مگر نه اینکه هم در فقه اسلامی و هم در قانون اساسی اصل بر برائت اشخاص می باشد؟
در اصل سی و هفتم (37) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است:
اصل، برائت است و هیچ‌کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود، مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.
سید بزرگوار؛ بنده نه از سر تخريب ها و بي اخلاقي ها نسبت به خودم! بلكه اندوه اينروزهای شهرم را مكتوب نموده ام! امروز در شهر، رسانه هایی هستند که در کنار حمایت همه جانبه از شما به همه مسئولین شهر اعم از نماینده، فرماندار ، شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر انتقاد می کنند، اما کسی قلم هایشان را نمی شكند!
 قبل از شکستن قلم ها خواستم از شما خواهش کنم همانطور که فرمودید نگذارید تک صدایی ایجاد شود! اجازه دهید در مجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی هر کسی آزادنه به ابراز عقاید خود بپردازد. چرا که قانون اساسی میثاقی است بین تمام مردم ایران و حاکمیت برخاسته از  انقلاب شکوهمند اسلامی.
 اصل بیست و چهارم (24) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید:
نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آن که مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشد. تفصیل آن را قانون معین می‌کند.
امام خمینی (ره) درباره حرمت قلم فرمودند: شهدا را قلم ها می سازند و قلم ها هستند که شهید پرورند، قلم و علم و بیان است که می تواند بشر را بسازد.
جناب حاج شیخ سید جلیل مرتضوی؛ انتخابات درونی اعضای شورای اسلامی شهر و بحث انتخاب شهردار ماه هاست که تمام شده است شاید آنچه برخی از دوستان می خواستند نشد! و شکی نیست که ریشه برخی دلخوری ها نشات گرفته از همین فضا باشد! اما آیا بهتر نیست شما که امامت نماز را بر عهده دارید نگاهی ناصحانه و پدرانه به موضوعات داشته باشید؟ مگر نه اینکه در سایه وحدت و همدلی می توان مسیر توسعه و پیشرفت شهر را هموار نمود؟!
 همه مسئولین شهر اعم از نماینده ، فرماندار ، شهردار ، هر 9 عضو شورای اسلامی شهر ، دستگاه قضایی و نهادهای نظامی و امنیتی که مسئولیت اجرایی را برعهده دارند انتظار حمایت و نصایح پدرانه از حضرتعالی دارند! زیبنده است که رفتار شما و حامیانتان به گونه ای باشد که همه مردم آمل در هر سلیقه و عقیده سیاسی که دارند شما را بعنوان پشتیبان و حامی خود بدانند و در سختی بتوانند به شما اعتماد تکیه کنند!
در پایان با ذكر اين مهم كه بخشي از اين نامه به دليل عدم انتشار در فضای عمومی! بحضورتان ارائه مي گردد، برای شما آرزوی سلامتی و طول عمر دارم.
فرهاد عزیزی
زمستان ١٣٩٦


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین