حرف شمال

کد خبر: 841
رئیس کمیته امداد شهرستان چالوس خبر داد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چالوس از اختصاص سهمیه ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای زلزله زدگان کرمانشاه از سوی کیمته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران خبر داد

حرف شمال: محمد قمی اویلی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان چالوس با اشاره به اینکه تاثیرگذارترین افرادی که فعالیتهای امداد را به جامعه می شناسانند خبرنگاران هستند، اظهار کرد: این قشر رسالتی موثر دارد و می تواند در جامعه نقش سازنده ای ایفا کند.

 
وی با تشریح چگونگی شکل گیری نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد به نام حضرت امام ثبت شد و پس از ۲۲ روز از پیروزی انقلاب شکل گرفت.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چالوس با بیان اینکه این نهاد با تاسی از منویات مقام معظم رهبری و امام راحل 
تمام مباحث برگرفته از اندیشه فقهی و دینی و قرآنی را دنبال می کند و فرهنگ نیکوکاری و احسان، کمک به همنوع و انفاق و... را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین سیاستها و برنامه های نهاد کمیته امداد برای دستگیری از مستمندان و نیازمندان در ابعاد مختلف می باشد، افزود: فراهم آوردن امکانات به منظور توانمندسازی و خود اتکایی و استقلال اقتصادی خانواده های نیازمند از مهم ترین اهداف این نهاد است.
قمی اویلی با تاکید بر اینکه  مهم ترین فاکتور  برای نهاد کمیته امداد توانمند سازی خانواده ها است، بیان کرد:این اقدام یک خدمت موثر و هدفمند است و در این راستا در تامین معیشت بهداشت و درمان و هزینه تحصیلی، هزینه ازدواج ، اشتغال و ... اقدامات سازنده ای صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه چالوس شهری توریستی و مسافرپذیر است بنابراین گویای این است که فرهنگهای متفاوت و به دنبال آن آسیبهای مختلف اجتماعی نیز دور از ذهن نیست.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چالوس به آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و شغلهای کاذب  اشاره کرد و افزود:  در راستای کاهش این آسیبها و دستگیری از مددجویان برای مقابله با مشکلاتی از این دست نهاد کمیته امداد امام خمینی( ره) چالوس  در زمینه اشتغال پایدار برای حمایت بیشتر مددجویان گام بر می دارد.
 وی با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد یک هزار و ۹۶۰ خانوار  در قالب دوهزار و ۹۶۰ نفر کمک معیشت بگیر تحت پوشش امداد هستند، اظهار کرد: ۷۱۴ خانوار غیر کمک معیشت بگیر نیز در قالب یک هزار و ۳۴۵ نفر زیر پوشش کمیته امداد چالوس هستند.
قمی اویلی یادآور شد: در مجموع  دو هزار و ۶۷۴ خانوار در قالب چهار هزار و ۳۰۵ نفر مددجوی کمیته امداد چالوس هستند.
وی از پوشش ۶۳ درصدی  زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد امام خمینی( ره) چالوس خبر داد و گفت: این نهاد  برای توانمندسازی و معیشت افراد زیر پوشش تلاش می کند و  همچنین ۳۷ درصد از مددجویان نیز سرپرست مرد هستند.
رئیس کمیته امداد چالوس با اشاره به اینکه تمام تلاش بر این است که برنامه های خاص خود را در جهت حفظ الگوی توانمندسازی خانواده ها معطوف داریم، تصریح کرد: برای رعایت توازن کار و زندگی زنان سرپرست خانوار جهت  پیگیری تربیت و امور تربیتی و تحصیلی فرزندان نیز برنامه های فرهنگی و آموزشی داریم.
وی به توانمند سازی فکری و اجتماعی و اقتصادی مددجویان این نهاد تاکید کرد و گفت: آموزشهای مختلف در زمینه مهارت زندگی، مهارتهای اعتقادی، بهداشتی و اعتماد و عزت به نفس و مشاوره های فردی و گروهی و چهره به چهره و همچنین کلاسهای آموزشی برای دختران جوان با عنوان تحکیم بنیان خانواده ها توسط نهاد کمیته امداد چالوس انجام می شود.

قمی با اعلام اینکه در مورد اعتیاد و پیشگیری کمکها و آموزشهایی به شرط اینکه خانواده رجوع مجدد نداشته باشد نیز انجام می شود، بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان چالوس دچار آسیب هستند خانواده هایی که در مناطق پرخطر هستند با آموزش و حتی انتقال و سکونت به مناطق امن و  غیر آسیب هدایت می شوند.
وی گسترش توسعه و مداخلات تخصصی برای مددکاران را بر اساس نیازسنجی و  ارایه خدمات بر اساس نیاز  از دیگر فعالیتهای کمیته امداد خواند و ادامه داد: در بحث کمک هزینه برای ازدواج مددجویان ۲۷ مورد اقدام شک که ارزش ریالی آن ۸۲۲ میلیون ریال براورد شد.
رئیس کمیته امداد چالوس از اعطای ۱۲۰ مورد وام قرض الحسنه کارگشایی به ارزش یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال در مدت ۸ ماه خبر داد و افزود:  از یک تا پنج میلیون وام قرض الحسنه داریم و در زمینه کمک هزینه برای مسکن نیز  ۹۵ مورد با اعتبار ۵۹ میلیون ‌ ۸۵۰ هزار ریال پرداخت شد. 
وی با اشاره به اینکه در تامین لوازم منزل نیز ۴۷ مورد با ۹۴ میلیون ریال کمک داشتیم، گفت: ۱۱ مورد کاهش تعرفه خدمات سلامت و یک مورد معافیت از خدمت از دیگر اقدامات این نهاد در مدت ۸ ماه بود.
 قمی به مساعدتهای موردی ( بلاعوضها) در قالب یک میلیارد ۵۵۲ میلیون  و ۸۸۸ هزار و ۸۵۰ ریال  اشاره کرد و افزود: در زمینه آموزش خانواده نیز برای یک‌هزار و ۱۲۲  نفر آموزش داشتیم که ۸۴ میلیون و ۲۲۳ هزار ریال هزینه داشت.
وی با اشاره به اعزام ۲۶۶ مددجو به اردوهای زیارتی مانند مشهد و کربلا خبر داد و گفت: در این زمینه نیز ۷۸ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۹۰۵ ریال هزینه شد.
رئیس کمیته امداد شهرستان چالوس با بیان اینکه در واحد فرهنگی این نهاد برای  ۷۲ دانشجو و ۲۹۵ دانش آموز تا کنون ۸۰۸ میلیون ریال کمک هزینه اختصاص یافت، اظهار کرد: ارجاع خانواده ها و بیمه های اجتماعی زنان سرپرست خانوار، پرداخت فرانشیز تجهیزات توان‌بخشی و از دیگر اقداماتی است که انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه  برای ۵۷ خانواده سالمند و زمین‌گیر هزینه های مجزا ارسال می‌شود، خاطر‌نشان کرد: پشتیبانی از تغذیه  کودکان زیر ۶ سال در قالب ۵۰  مورد  هم برای  مددجویان و هم برای افراد نیازمند نیز در دستور کار قرار گرفت  و بیش از ۲۱۲ میلیون ریال نیز برای آن هزینه شد.
قمی اویلی با اشاره به اینکه در زمینه  ساخت مسکن و ساختمان ۱۵ واحد سهمیه مسکن داشتیم که ۸ مورد با بسیج سازندگی در حال اجرا داریم، افزود: در این باره نیز ۸۸۰میلیون ریال تا کنون هزینه خرید و تجهیز داشتیم و سه مورد سهمیه از سوی رئیس کمیته امداد امام کشور بود .
وی از اختصاص سهمیه ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای زلزله زدگان کرمانشاه از سوی کیمته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران خبر داد و گفت:  واحد اکرام از واحدهای فعال در کمیته امداد امام خیمین(ره) چالوس می‌باشد که در راستای کمک به ایتام و محسنین و ارتباط با حامیان و خیران اقدامات شایسته ای را انجام داد.
رئیس کمیته امداد چالوس با اشاره  به اینکه تعداد ۱۶۵ مورد از ایتام و ۱۵۲ مورد نیز در قالب طرح محسنین زیر پوشش این نهاد هستند، تصریح کرد: یک‌هزار و ۶۵۵حامی این فرزندان را پشتیبانی می‌کنند و تا کنون دو میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۸۷۴ ریال در این زمینه هزینه شد.
وی با بیان اینکه در بحث مشارکت در مورد صندوق صدقات و کمکهای مردمی  نیز ۸۴۱ صندوق صدقات بزرگ در شهر و ۱۲۰ تا متوسط و صندوق کوچک ۱۶ هزار و ۸۲۲ مپرد در نقاط مختلف شری و روستایی تعبیه شده است، گفت: در مدت هشت ماه امسال جمع کل صدقات پنج میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۶۰۰ ریال بود.
قمی با تاکید بر اینکه تمام صدقات برای جهیزیه، کمک هزینه دانش آموزی، مسکن، درمان و وام هزینه می‌شود، گفت:یکی از مهمترین اهداف امداد توانمندسازی و رسیدن به استقلال مالی خانواده ها است.
وی در پایان با اشاره به اینکه تا کنون ۱۸۶ مورد معرفی به بانک داشتیم گفت: مبلغ ۳۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال طرح در قالب ۵۱ درصد طرح خدماتی و ۱۱ درصد حمل و نقل و ۳۰ درصد دامداری و صنایع دستی دو درصد فنی سه درصد و کشاورزی سه درصد وام اعطا شد ه از این تعداد ۸۹ مورد اجرا شد و مابقی نیز در حال طی مراحل قانونی هستند./تیترامروز


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین