حرف شمال

کد خبر: 840
تحلیلی بر رفتار استاندار جدید و نمایندگان غرب مازندران؛ از شعار تا عمل؛
در جریان سفر سفیر کره جنوبی و هیئت همراه و در بازدیدها از مراکز صنعتی، تجاری و توریستی استان، چرا منطقه پراز استعداد و ویژه غرب مازندران دیده نشده است؟! آیا این رویکرد با عنوان شایسته سالاری و شایسته گزینی که آقای استاندار جدید در آغاز بکار در استان عنوان کردند در تضاد نیست؟!

حرف شمال:  نادیده گرفتن غرب استان مازندران سال ها است که مورد انتقاد شهروندان، فرهیختگان، اصحاب هنر و رسانه شهرهای غرب استان می باشد؛ و متاسفانه نه تنها مدیران کلان کشور و مسئولان استانی توجه ای به اعتراض اهالی شریف غرب مازندران ندارند بلکه هر از چندگاهی با رفتارهایی غیرقابل قبول نمکی بر زخم غرب مازنی ها می ریزند! جدیدترین آنها هم میتوان به  برنامه سفر ۳ روزه سفیر کره جنوبی به استان مازندران اشاره کرد که با وجود شعارهای استاندار جدید مازندران در یدو ورود به استان در یکپارچه دانستن آن ، باز هم استعدادهای غرب استان دیده نشد!
در یادداشت پیش روی "محمدرضا ظفری" روزنامه نگار با سابقه تنکابنی به چرائی ها؛ و اما و اگرهای این سفر و کم  مهری مدیران به این دیار پرداخته است:
در جریان سفر سفیر کره جنوبی و هیئت همراه و در بازدیدها از مراکز صنعتی، تجاری و توریستی استان، چرا منطقه پراز استعداد و ویژه غرب مازندران دیده نشده است؟!
آیا این رویکرد با عنوان شایسته سالاری و شایسته گزینی که آقای استاندار جدید در آغاز بکار در استان عنوان کردند در تضاد نیست؟!
آیا این رویه تداوم به توجهی های مسئولان مرکز نشین و تداوم عقب ماندگی های بیشمار به منطقه غرب استان نمیتواند باشد؟!
سکوت بی معنای نمایندگان مردم در مجلس در قبال این بی توجهی وعدم اعتراض ایشان که وظیفه ذاتی آنها به عنوان نمایندگان مردمی در مجلس هستند، اما مشغول دخالت در انتصابات خارج از عرف و قانون شده اند به چه معناست؟!
مسئولان دولت درشهرستان ها انگار درخواب رخوت و پوچی قرار گرفته اند، چرا پیگیر این مطالبه به حق مردم نیستند؟!
موضوع مطروحه و چرائی ها در سفر یادشده:
برنامه سفر ۳ روزه سفیر کره جنوبی و هیات همراه در ایران به مازندران :

كيم سئونگ هو سفير كره جنوبي و هيات همراه براي ديدار از توانمندی ها و ظرفیت های استان و بازدید ی با استاندار مازندران ونیز از چند مركز توليدي و نشست با فعالان اقتصادی وارد مازندران می شوند و برنامه ریزی هائی هم برای این سفر و معرفی استان و ظرفیت های در آن شده است که طی سه روز اجرائی خواهد شد.
در این ارتباط روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ودبيرشورای اطلاع رسانی استانداری مازندران اهم این برنامه ها رابه شرح زیرعنوان کرده است:
- دیدار با  استاندار و مدیران ارشد استان درساری، بازديد ازمجتمع پرورش ماهيان خاوياری قره برون شهرستان جويبار، بازديد از شركت توليدی فرش ساوين، بازديد از نمايشگاه صنعت ساختمان در دانشگاه نوشيروانی بابل و نشست با فعالان اقتصادی استان مازندران در بابلسر، بازديد از واحد پرورش گل گياه ارگانيك رويش طبرستان و بازديد از شركت خزر الكتريك شهرك صنعتی بابكان که مجموعه این بازدید و نشستها از برنامه های سفر ۳روزه سفير كره جنوبی وهیئت همراه به مازندران است.
آقای استاندار:
 با توجه به این سفر مهم، عدم در نظر گرفتن منطقه ی پر از استعداد با فرصت های بیشمار سرمایه گذاری در غرب استان چه معنایی می تواند داشته باشد؟!
آیا این بی توجهی ادامه نادیده گرفتن منطقه و تداوم عقب ماندگی آن و نیز در نظر نگرفتن اقدامات اساسی برای توسعه غرب استان نمی تواند باشد؟!
با توجه به اینکه شما (استاندارجدید) در آغاز بکار خویش از توسعه استان سخن رانده اید و بنای کار را شایسته سالاری و شایسته گزینی و استفاده از همه ظرفیت های مغفول مانده استان اعلام کردید، این اتفاق و عدم حضور هیئت کره ای درغرب مازندران چه معنایی میتواند داشته باشد؟!
آقای مهندس اسلامی!
 شما در جریان آغاز به کار خویش در رأس هرم مدیریت دولتی استان عنوان کردید مبنای کار بر اساس شایسته سالاری و شایسته گزینی باشد، آیا این رویکرد فقط در بحث توان مدیریتی است یا اینکه استعداد های فراوان منطقه غرب مازندران نیز جزء شایستگی های بیشمار آن به حساب می آید؟!
یادآور میشود منطقه غرب مازندران با ویژگی های بیشمار و فرصت های فراوان توسعه از جمله وجود منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و بندر فعال آن، وجود ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر، منابع معدنی و طبیعی فراوان، مناطق گردشگری مطرح و تاریخی ازجمله کجور، کلارستاق در نوشهر و چالوس زیبائی های کلاردشت، دوهزار و سه هزار در تنکابن، جنت رودبار در رامسر و نیز مناطق صنعتی مانند شهرک صنعتی سلمانشهر، پایانه گل وگیاه اسبچین، محصولات کشاورزی و باغی استراتژیک مانند مرکبات، کیوی، برنج، چای و نوارساحلی زیبا با بیشترین میزان جذب  گردشگر در طول سال و نیز فراوانی خرده فرهنگ های دارای آداب وسنت های دیرینه اقوام ایرانی، که خاص منطقه است از جمله فرصت های مناسب سرمایه گذاری و توسعه در کنار میزان سواد جوانان تحصیلکرده با تخصص اما بیکار هستند و نادیده گرفتن این همه فرصت برای حضور سرمایه گذاران خارجی با توجه به آن همه بی توجهی و عقب ماندگی های منطقه از سال های گذشته تاکنون چه معنایی میتواند داشته باشد؟!
آیا باید باز هم در حسرت توسعه و  این همه فرصت سوزی ها باشیم؟! یا دلخوش به وعده های آقای اسلامی، استاندار جدید که با آن همه تعاریف امیدوار کننده در این رویداد، با عدم حضور گروه سرمایه گذاران کشور یاد شده، سریعا به فراموشی سپردند؟! آیا در این اتفاق رویکرد اعتدالی و نگاه عدالت محور وجود دارد؟!
تاسف بیشتر و انتظار از خودی ها:
 متاسفانه در این جریان نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان شهرستان ها هم به وظایف ذاتی خویش عمل نکردند و معلوم نیست سرگرم چه کاری هستند؟!! جا دارد به نمایندگان مردم در منطقه هم یادآور شویم صدای کسانی که به شما رای دادند و برخی مسئولان و نمایندگان مردمی ازجمله ائمه جمعه و اعضاء شوراها هم در آمده که حضرات بجای رسیدگی به امور و مطالباب مردم در پی اعمال انتصابات خاص هستنند که این مساله خارج از حیطه وظایف قانونی و مسئولیت های ایشان است، لذا انتظار ما به عنوان کسانی که به شما رای داده ایم  چیز دیگری است و آن هم پیگیری حقوق به حق مردم منطقه و ایجاد بسترهای تحول و شکوفائی اقتصاد و معیشت مردم است، که اگر دیر بجنبیم رنگ فقر دارد در و دیوار شهرها و روستاهای ما را از هجوم خود تهدید میکند و همه ما نیک میدانیم فقر منشا بیشماری از آسیب های بزرگ اجتماعی و فجایع دیگر است.اما مسئولان شهرستانی را چه باید گفت که انگار درخواب رخوت و کوتاهی مشغول هستند و شاهد هیچ گونه تحرک و پیمائی از ایشان نیستیم، غیر از پیگیری مطالبات مردم برای تحول و توسعه و اجرائیات در این حوزه چه مسئولیتی را میتوان به این دوستان داد!! چرا منطقه شاهد یک اتفاق بزرگ و تحول اساسی نیست؟! در حالیکه استان های دیگر مشغول جذب اعتبارات مهم زیر ساخت های بزرگی همچون راه آهن و نظایر آنها هستند ما هنوز درگیر راه اندازی مجدد کارخانه های فعال و قدیمی مانند خزر خز، احداث کمربندی شهرها و چنین پروژه هایی باید باشیم!! آیا عدم حضور وزرا و مدیران ارشد و نداشتن سهم مهم از پروژه های بزرگ و زیر ساختی کشوری برایمان کافی نیست؟!! تاکی سکوت؟ تا کی بی توجهی؟!! آیا وقت آن نرسیده است که مردم این منطقه نیز طعم شیرین رشد و توسعه را بچشند؟! چرا ما سال هاست باید چشم انتظار باشیم و تحول و توسعه را در استان ها و شهرهای دیگر ببینیم!! اما خودمان از ساده ترین آنها بی بهره باشیم!!چرا؟! مگر مردم این منطقه حق برخورداری از امکانات را ندارند؟! آیا نباید روزی به عنوان مسئول پاسخگوی اقدامات خود باشید؟! وجدان کاری و خدمتگذاری کجارفته است و چرا فقط در حرف و ادعا این واژه ها خلاصه شده اند؟! انگار مسئولیت و سنگینی این امانت فقط پشت میزنشینی و بی تحرکی شده است؟!! *محمدرضا ظفری/روزنامه نگار


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین