حرف شمال

کد خبر: 809
هشدار مدير کل دامپزشکي مازندران :
مدير کل دامپزشکي مازندران گفت: عرضه مرغ زنده ممنوع بوده و در صورت مشاهده فروش مرغ زنده در بازارچه هاي سنتي، محلي و هفتگي، بازرسان بهداشتي دامپزشکي با متصديان آن برخورد قانوني بعمل مي آورند.

 حرف شمال: مدير کل دامپزشکي مازندران گفت: عرضه مرغ زنده ممنوع بوده و در صورت مشاهده فروش مرغ زنده در بازارچه هاي سنتي، محلي و هفتگي، بازرسان بهداشتي دامپزشکي با متصديان آن برخورد قانوني بعمل مي آورند.

«سيد حسين رضواني» تصريح کرد: از شهروندان درخواست مي شود ضمن گزارش هرگونه تلفات غيرعادي در طيور بومي و يا مشاهده تلفات در طيور صنعتي به نزديکترين اداره دامپزشکي، از خريد طيور روستايي از بازارچه ها و دستفروشان به شدت پرهيز کنند.

 

وي با بيان مقاوم بودن برخي پرندگان مهاجر و برخي از طيور بومي نظير اردک به بعضي از بيماريها مثل آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان و نداشتن علائم ظاهري، توصيه جدي مي شود مردم از شکار و خريد اين پرندگان خودداري کنند.

رضواني اظهار داشت، انتظار مي رود فرهنگ عمومي مصرف مردم رو به استفاده از محصولات بسته بندي پيش رود و با خريد انواع طيور بسته بندي در بازار که در کشتارگاه هاي صنعتي طيور و مراکز مجاز بسته بندي تحت نظارت دامپزشکي عرضه مي شود سلامت مردم تامين و سلامت عمومي جامعه ارتقاء يابد.

مدير کل دامپزشکي مازندران اظهار کرد: در خصوص بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان نيز هشدار داد و افزود: کليه دستگاه هاي اجرايي استان بايد دامپزشکي را در انجام اقدامات پيشگيرانه ياري دهند و به وظايف قانوني محوله خود بر اساس تعريف سازماني اعضاي ستاد آنفلوآنزاي استان عمل کنند تا بتوانيم با کمک يکديگر علاوه بر جلوگيري از بروز اين بيماري مشترک بين انسان و حيوان در استان از سرمايه عظيم دامي ايجاد شده در استان صيانت و حفاظت کنيم.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین