حرف شمال

کد خبر: 800
حکایت جریانهای سیاسی مازندران:
شایعه ای که این روزها در فضای سیاسی مازندران دهان به دهان می شود سبب شده است تا دلسوزان استان به شدت نگران شوند.

حرف شمال: شایعه ای که این روزها در فضای سیاسی مازندران دهان به دهان می شود سبب شده است تا دلسوزان استان به شدت نگران شوند.

پس از مدت ها رایزنی فشرده و گزینه تراشی جریانهای سیاسی برای جایگزینی یک استاندار توانمند به جای ربیع فلاح، اکنون شنیده می شود که وزارت کشور علیرغم خواست عمومی مردم مازندران، به دنبال تحمیل یک گزینه غیربومی و بازنشسته به مردمی است که با هزاران امید و آرزو به دولت اعتدال رای دادند. متاسفانه در این بین انفعال مجمع نمایندگان استان مازندران بسیار عجیب و غیر معقول است.
 

از طرفی برخی از مازندرانی های ذی نفوذ که ممکن است با گزینش استاندار توانمند  بومی،منافع مادی و معنوی شان به خطر بیافتد هم دست به کار شدند تا با تحمیل برخی از شرایط نامعقول به اهداف خاص خود دست یابند.

در این میان رد پای برخی از "شیوخ" مازندرانی که اکنون از بدنه حاکمیت طرد شده اند هم وسط است و حتی گفته می شود گزینه غیر بومی را به دولت تحمیل کرده اند.

متاسفانه عدم اتحاد و انسجام سیاسیون استان و افراد موثر در فرایند انتخاب استاندار، موجب آشفتگی و هرج و مرج در دستگاه تصمیم گیر شده است. مازندران که سالهای متمادی از قافله توسعه عقب مانده است، این بار هم دنبال تکرار فاجعه از طریق استاندار غیر بومی و بازنشسته می گردد.

استانداری که چند سال باری به هرجهت بر مسند استانداری بنشیند و بدون دستاورد، صحنه را تهی از هیچ انگیزه ای خالی کند. واقعا چنین افرادی که تنها به فکر منافع شخصی و حزبی هستند چه پاسخی هم به وجدان خود و هم به افکار عمومی مازندران خواهند داد؟ چه وقت قرار است فلان "شیخ" و بهمان "مشاور" دست از سر مازندران بردارند؟ مازندران مظلوم که هر روز فقیر تر و خسته تر می شود و هیچ عزمی چه در دولت و چه در بین کنشگران سیاسی استان برای پایان دادن به رنج هایش دیده نمی شود.

جریانات متنفذ سیاسی مازندران که حاضرند گزینه های دست چندم و از کار افتاده از استانهای دیگر برایشان تصمیم بگیرند، مصداق ضرب المثل قدیمی هستند که :
نه خود خورم نه کَس دهم  /  گَنده کنم به سگ دهم

منبع:دیده بان شمال


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین