حرف شمال

کد خبر: 792
عیسی رمضانی پول؛ در واکنش به پخش فیلم ساختگی از سوی برخی از اعضای شورای شهر نوشهر و هزینه ساخت کلیپ در تحریف آزادسازی سواحل و انحراف افکار عمومی، نامه ای خطاب به شهروندان شریف نوشهری نوشته است.

حرف شمال:عیسی رمضانی پول؛ در واکنش به پخش فیلم ساختگی از سوی برخی از اعضای شورای شهر نوشهر و هزینه ساخت کلیپ در تحریف آزادسازی سواحل و انحراف افکار عمومی، متن نامه ای به پایگاه خبری تحلیلی حرف شمال ارسال کرده ، که عیناً منتشر می شود:
ما با پدیده تحریف تاریخی و جویده شدن ریشه‌های حقیقت آشنا هستیم. این پدیده ی ناصواب همواره در غیاب قهری تاریخ سازان صورت می‌گیرد و شمول مرور زمان نیز به آن حدت و شدت می‌بخشد.
متاسفانه اخیراً شکل تازه ای از تحریف و قلب  حقیقت در منطقه ما رواج پیدا کرده که افزون بر وصف مجرمانه ، بدعتی ناصواب و مطلق دهن‌ کجی به شهروندان و ناظران تلقی می‌شود.
 این تحریف برخلاف نوع تاریخی در حالتی صورت می گیرد که بازیگران اصلی موضوع تحریف حضور دارند و بخشی از امورات جاریست و خوشبختانه دفاع برای عاملان اصلی وجود دارد.
 اخیراً کلیپی با هزینه گزاف و نگاهی جهت دار توسط برخی از اعضای شورای سابق  نوشهر تهیه شده که حقیقت را تحریف و امورات را واژگونه نشان داده است؛ و امری بدیع را مصادره به مطلوب نموده است.
 این کلیپ راجع به آزادسازی خط  ساحلی نوشهر است که مصداق بارز قلع واقعیت و مطلق تحریف است. اینجانب "عیسی رمضانی پول" به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی سابق و جانشین فرماندار محترم شهرستان در ستاد آزادسازی ساحل به احترام شهروندان شکیبا و در راستای خودباوری وجلوگیری از تخدیش شعور اجتماعی و مصادره گری، مطالبی را در خصوص این کلیپ  به سمع و نظر می رسانم:
بدوا عارض می شوم که امورات کلان و حتی رفتارهای اجتماعی و کلان تک بعدی نیستند بلکه  برآیندی از مجموع عوامل شکل دهنده است؛ عواملی چون ترغیب ساختاری، فشار ساختاری، باور همگانی، بسیج مردم،فضا سازی و نظارت اجتماعی در آن دخیل است؛ فرماندار محترم شهرستان جناب آقای دکتر شادمان به عنوان نماینده عالی دولت و مسئول هماهنگ کننده ی تمام دستگاه‌ها و نهادها از همین سبب عهده دار و بانی و آغازگر آزاد سازی ساحل شدند و این کار بزرگ به یمن همت این بزرگوار کلید خورد؛ هزاران عکس و تصویر و فیلم و مستندات و مکتوبات جرائد از بدو امر در کنار حضور مستمر، حجم زیاد سخنرانی ها و مکاتبات اداری و غیره مثبت بر این ادعاست؛ آنچنان که تاکید شد به علت عرض اندک جلگه خزری و قیمت زمین های ساحلی و حقوق مکتسبه و ماخوذه مالکان، در بادی امر مخالفت های زیادی وجود داشت؛ اما جناب دکتر شادمان برای اجرا و عملی کردن طرح به ترغیب ساختار و فضاسازی و اهتمام باور همگانی و لحاظ منافع ملی پرداختند و اقدامات شکلی ذیل را به عنوان پیش شرط مهم این امر کلان و مبارک انجام دادند، از جمله:
۱- تشکیل ستاد آزادسازی ساحل و دخیل کردن دستگاه‌ ها و ادارات مرتبط
۲- هماهنگی و همراهی مستمر با دادستان محترم شهرستان و منابع طبیعی شهرستان و نیروی محترم انتظامی و دیگر دستگاههاي اجرایی
۳-حضور محسوس و غیر محسوس و مداخله اعضای محترم شورای تامین شهرستان بدیهی است قبل از ورود فرماندار محترم به موضوع آزادسازی هیچ اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته بود و کسی نمی‌تواند مدعی پیشگامی باشد.
 پس از اقدام بنیادی و جدی فرماندار محترم و دستگاه‌ های زیرمجموعه ایشان فضای کار فراهم گردید، هم نوایی ایجاد شد.
"عکسهای یادگاری" متعدد برخی اعضای شورای اسلامی در کنار این طرح خود نشان ‌دهنده ورود شورا به این مقوله به عنوان متصدی "بعد"از آزادسازی و تحویل آن هم منحصرا نسبت به بخش شهری است و این مسئله منصرف از اقدام آغازین می باشد که با تدبیر آقای فرماندار و اقدامات منابع طبیعی صورت گرفت.
 دعوت مالکان و نشاط اجتماعی برای تحقق این امر از دیگر اقدامات دکتر شادمان در این خصوص بود که با اقدامات تامینی، بازدارنده و تشویقی صورت گرفت. اسناد موجود فیلم ها گواهی مالکان و رغبت آنان با همنوایی تمام عوامل انسانی، فنی این مجموعه، آرشیو عکس ها، و اخبار و اصحاب رسانه، مطبوعات، فضای مجازی و حضور مستمر آقای فرماندار در مدت ۱۱۰ روز کاری در طرح، خود بیانگر حقیقت موضوع و نازل بودن اقدامات مصادره گرایانه است.
 گرچه فرماندار در تمام مصاحبه ها و سخنرانی ها از همکاری و خرد جمعی دستگاه‌های قضایی، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های مرتبط قدردانی نموده است؛ اما نباید این واقعیت را فراموش کرد که حافظه مردم نوشهر و ذهن خلاق آنها که هم به صورت عینی و هم به صورت آرشیو ذهنی به خوبی به یاد دارند؛ ۱۱۰ روز حضور میدانی مستقیم شخص فرماندار در آزادسازی، در کنار منابع طبیعی با حمایت دستگاه‌های قضایی بر کسی پوشیده نیست شهرداری پس از آزادسازی ساحل برابر وظایف محوله قانونی عهده‌دار بازسازی و آماده کردن بستر لازم برای تولیت شد.از هرجیز که بگذریم حافظه شهروندان شریف نوشهری مبین حقیقتی واقعی می باشد.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین