حرف شمال

کد خبر: 783
امام جمعه فعلی مرزن آباد که سابق بر این امامت جمعه بخش کجور را برعهده داشت؛ طی نگارش بیانیه ای به مشکلات منطقه کجور پرداخته است!

حرف شمال:حجت الاسلام یزدان جهاندار لاشکی امام جمعه فعلی مرزن آباد که سابق بر این امامت جمعه بخش کجور را برعهده داشت؛ طی نگارش بیانیه ای به مشکلات منطقه کجور پرداخته است؛ در این بیانیه که به صورت اختصاصی در اختیار پایگاه خبری تحلیلی حرف شمال قرار گرفته است آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ  ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ
ناگهان چه زود دیر می شود
درست در یک هوای برفی زمستانی در 7 بهمن 1390 بود که با استقبال گرم اهالی محترم بخش کجور وارد شهر پول (مرکز بخش) شدم و اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی ایران را در سالن ورزشی این شهر جدیدالتأسیس با حضور مسئولین شهرستانی و استانی و خصوصاً مردم عزیز این دیار کهن اقامه نمودم و بهترین لحظه تمام عمرم آن لحظه ای در ابتدای خطبه دوم بود که بعد از حمد و ثنای الهی نام حضرات معصومین و ائمه طاهرین (ع) را پشت این تریبون مقدس که حاصل خون شهداء و رهبری امام راحل عظیم الشأن بود، بر زبان جاری نمودم.
( دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند   واندر ان ظلمت شب آب حیاتم دادند
چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی   آن شب قدر که این تازه براتم دادند)
اما همین که جلسه معارفه تمام گشت اکثر قریب به اتفاق نمازگزاران به شهرستان های اطراف رفتند که رفتند. به قول سیاسی  «مسلم شدی» اما علیرغم تمام مشکلات و کمبودها حکم سه ساله بنده به اتمام رسید و مقدمات رفتن بنده به شهر هچیرود تا حد خوردن حکم فراهم گشت، اما بنابر درخواست، اصرار و جمع آوری طوماری بزرگ که به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در تهران توسط دوستان خوبم برده شد؛ و اتمام حجت، سرور ارجمند و استاد ارزشمند حاج آقای مشایخ (امام جمعه محترم نوشهر) با بخشی از مردم و مسئولین و قول عمل به تعهدات و حمایت از سوی مسئولین، بار دیگر راضی به ادامه و استمرار امامت جمعه در بخش کجور گردیدم. اما اوضاع بهتر از قبل نشد بلکه ...
اما اینجانب باز دلگرم و سرگرم به فعالیت ها بودم که از مهمترین کارکردهای نماز جمعه در این بخش محروم؛ ساخت و توسعه مسجد امام حسن عسکری شهر پول (محل برگزاری نماز جمعه) که استارت و شروع آن با مبلغ قابل توجهی از پول دفتر اینجانب و همت اهالی این مسجد (خصوصاً مهندس سیاوش خزائی)، رساندن مشکلات و کاستی های و محرومیت های این بخش به گوش مسئولین از طریق این تریبون مقدس، برگزاری اولین همایش یادواره علمای بخش کجور در روستای کندلوس(که همکاری خوبی از سوی مردم و حمایت اندکی از سوی مسئولین شد)، برگزاری کلاس های فرهنگی خصوصاً حفظ قرآن و تربیت خواهران حافظ قرآن که برخی تا 20 جزء از قرآن کریم را حفظ کردند (زیر نظر همسر اینجانب)، ساماندهی امور مبلغین و روحانیون در ماه مبارک رمضان و محرم الحرام و ایام تبلیغی دیگر (با همکاری و همیاری سازمان تبلیغات نوشهر)، حضور و بعضاً سخنرانی در یادواره های شهدای این بخش، اقامه نماز جماعت با کلاس احکام و قرآن در مجتمع های شبانه روزی، توزیع سبدهای غذائی بین محرومان و مستضعفان، برگزاری پنج سال و نیم نماز جمعه بدون حتی یک هفته تعطیلی که این 5 ماه آخر یک هفته در میان در شهر کجور هم اقامه نماز جمعه داشتیم. (بماند که مسئولین ارشد حتی یکبار هم نماز جمعه شهر کجور نیامدند) که از این تریبون مقدس و قوی بسیاری از مشکلات، کمبودها و کاستی ها به گوش مسئولین شهرستانی و استانی و حتی کشوری می رسید. حتی یک بار در اوایل دولت دهم در روز جمعه همراه با نماز جمعه جلسه شورای اداری استان با حضور استاندار محترم وقت (مهندس طاهایی) معاونین و مدیران کل و حضور وزیر محترم تعاون و کار وقت (دکتر شیخ الاسلامی) و معاون رئیس جمهور در مناطق محروم (آقای بشارتی) برگزار گردید که بخشی از عملکرد نماز جمعه و امام جمعه در این بخش می باشد.
اما مشکلات اصلی و اساسی این بخش محروم: (هرچند بعد از انقلاب فعالیت های بسیاری زیاد و چشمگیری تا کنون انجام گردیده که جای تقدیر و تشکر دارد؛ اما وضعیت موجود تا نقطه مطلوب همچنان فاصله زیادی دارد)
1. قانون محدودیت البرز مرکزی    
2. پراکندگی و وسعت گسترده و کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه خصوصاً در فصل سرما  
3. عدم سکونت اکثر قریب به اتفاق مسئولین بخشی و شهری (شهر پول)، علاوه بر اینکه انتخاب مدیر و مسئول و شهردار غیر ساکن، نوعی ظلم و توهین به مردم دائم السکنه آنجا می باشد.
4. هر چند برای اصل برپایی نماز جمعه از سوی برخی مسئولین وقت تلاش های خوبی صورت گرفت (البته هم زمان نیز عده ای به دلایل و بهانه های مختلف با آوردن نماز جمعه موافق نبودند) اما برای استمرار و حمایت این امر، اراده جدی در مسئولین نبود که نبود.
راهکارهای رفع محرومیت:
1. دو بخش شدن این منطقه، به کجور شرقی و غربی که مقدمات و برخی از کارهای آن هم انجام شده، تا امکانات و تسهیلات بیشتر و بهتری تخصیص داده شده و فعالیت بیشتری صورت گیرد.
2. انعطاف برخی از قوانین محدوددیت البرز مرکزی، استقرار صنایع و شهرک ها و شرکت های همسو با آمایش سرزمینی منطقه
3. تعریض و ترمیم دو راه و جاده موجود برای بخش کجور (تنگه نهر رودبار به سیسنگان برای دهستان کجور و توابع، جاده دلسم ویسر به نوشهر برای مرکز بخش و دهستان زانوس رستاق (طبق قانون بخش باید به شهرستان راه مستقل و مستقیم داشته باشد اما عبور و مرور کجور یا از جاده چالوس (شهرستان همجوار) یا از جاده رویان گلندرود (شهرستان همجوار) می باشد،  (مستقیم به خود نوشهر جاده آسفالت ندارد.
4. گزینش و انتصاب مدیران و مسئولین دائم السکنه حتی المقدور، مثل بخشدار، شهردار(البته شهردار کجور دائم السکنه می باشد) و سایر مدیران و رؤسای ادارات حتی پرسنل آنان.
از آنجائی که وجود این مشکلات در همه زمینه ها خصوصاً بر نماز جمعه هم تأثیر منفی دارد، این موارد مکتوب و پیشنهاد گردید تا إن شاءالله بار دیگر با رفع این موانع شاهد برپائی نماز جمعه ای در شأن و تراز حکومت اسلامی (نه وهن آن) در این منطقه باشیم، در مجموع وجود و ادامه نماز جمعه در بخش کجور با توجه به آماده شدن برخی از زیر ساخت ها برای نماز جمعه و محرومیت منطقه بهتر از نبود آن است.
در پایان وظیفه خودم می دانم از زحمات و خدمات و حمایت های مردم عزیز بخش متمدن و تاریخی کجور خصوصاً خانواده معظم شهداء (شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و وطن) ایثارگران، جانبازان، آزادگان، بسیجیان، جوانان، نخبگان و روحانیت متعهد و نماینده محترم، استاندار قبلی و فعلی، فرماندار قبلی و فعلی، بخشدار قبلی و فعلی، شهرداران قبلی و فعلی، شوراها و ... تقدیر و تشکر نمایم.
بنده هر کجا که باشم سرباز ولایت (مقام معظم رهبری) و مملکت بوده و به کجوری بودنم افتخار کرده و آن را فراموش نمی کنم و به دعای خیرتان احتیاج مبرم داشته و رضایت و حلالیت از همگی مسئلت دارم. ضمناً امیدوارم که وقت یا شرایطی پیش آید تا خاطرات و مشاهدات ناب و جذاب خود را از کجور برای مردم این منطقه بازگو نمایم. به امید آن روز و به امید ظهور آن یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (روحی له الفداء) و به امید کجوری آباد و آزاد.
                                                                                                     والسلام علی من اتبع الهدی
                                                                                                        یزدان جهاندار لاشکی
                                                                                                   امام جمعه بخش مرزن آباد
                                            ۹۶/۵/۱۱  


بنیادشهید
1 اردیبهشت 1403 16:24
نقل قول
میهمان
امتیاز مثبت 0
بنده به نیابت ازبنیادوجامعه هدف ازهمکاری وافرشمادردیدارهاوتجلیل وتکریم از خانواده های شاهدوایثارگرآن منطقه تقدیروتشکردارم وآرزوی طول عمرباعزت ،وسلامتی شماراازخداوندمتعال خواستاریم

نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین