حرف شمال

کد خبر: 764
رئیس گردشگری نوشهر در گفتگو با حرف شمال:
رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نوشهر با اشاره به طرح اجرایی صنعت بومگردی در بخش کجور گفت: زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم بومی منطقه و حفظ بافت روستا از مزیت های این طرح است.

حرف شمال: صبح امروز در حاشیه بازدید از بخش کجور؛ مهدی اسحاقی؛ در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی حرف شمال، ضمن اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری روستایی بخش کجور وجود دارد، اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف روستاهای کجور به ویژه «بوم‌گردی» باید شناسایی شده و برای اجرایی شدن آن گام برداشت.
وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای بخش کجور همچنان بافت بکر و طبیعی خود را حفظ کرده‌اند، افزود: وجود سازه‌های کاه‌گِلی با معماری خاص قدیمی در کنار طبیعت سرسبز و پاکیزه روستا جزء بسترهای بالقوه و بسیار ارزشمند به منظور فعال‌کردن صنعت «بوم‌گردی» در راستای ایجاد رشد و توسعه گردشگری در این حوزه همراه با اقتصاد و درآمد پایدار از این صنعت گردشگری با رویکرد «بوم‌گردی» در روستاها است.
این مسؤول تأکید کرد: وجود بناهای تاریخی، موزه مردم‌شناسی کندلوس که همچون تاریخی زنده در برابر دیدگان عموم مسافران و گردشگران قرار دارد، بافت با ارزش و قدیمی روستا، طبیعت بکر همراه با چشمه‌ساران با آب زلال و گوارا و  ویژگی‌های خاص دیگری که در خود دارد گویای این است که بخش کجور قابلیت قرار گرفتن در بحث «بوم‌گردی» در حوزه صنعت توریسم روستایی را دارد.
اسحاقی افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان نوشهر با اهالی این روستا به منظور گسترش فعالیت و توسعه صنعت «بوم‌گردی» همکاری‌های بسیار نزدیک و خوبی را دارد و سرعت‌بخشی در صدور مجوز «بوم‌گردی»  را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون نیز تعداد قابل توجهی مجوز در این زمینه صادر شده است.
وی پایان گفت: انتظار ما از تمامی شوراها و دهیاران روستاهای بخش‌ کجور این است توسعه صنعت «بوم‌گردی» را که سبب شکوفایی و رونق اقتصادی خانوارها در روستاها نیز می‌شود جدی بگیرند و همکاری‌های لازم را با اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری شهرستان نوشهر داشته باشند.


یحیایی
10 فروردین 1403 12:24
نقل قول
میهمان
امتیاز مثبت 0
دوست عزیز حداقل نیاز صنعت گردشگری راه دسترسی مناسب به شهر و روستاهای اطراف می باشد. در حالیکه خود شهر کجور از راه آسفالت مناسب بی بهره است. دیگر وارد بحث راههای روسنای اطراف نمیشوم...
موفق باشید...

نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین