حرف شمال

کد خبر: 763
در انتقاد نماینده مجلس عنوان شد؛
نماینده مردم فهیم و شریف شهرستان های نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی؛ با نطق های میان دستور و تذکر های شفاهی خود، مسائلی را در صحن مجلس مطرح کرده که امیداست مدیران و مسئولان سطح کلان کشور به موارد بیان شده، توجه، و با اتحاد و همدلی و تعامل لازم، هرچه سریعتر در رفع مشکلات و معضلات موجود گام بردارند!

حرف شمال: این روزها در مجلس شورای اسلامی، نام نوشهر و چالوس و کلاردشت در صدر بود! قاسم احمدی لاشکی؛ نماینده محبوب و پرتوان این منطقه، با نطق های میان دستور و تذکر های شفاهی و انتقادهای فراوان، نگاه تمامی مسئولان سطح کلان کشور را به خود معطوف کرد! او روز گذشته هم با برپایی مراسمی تحت عنوان گزارش عملکرد اجلاسیه اول مجلس دهم با حضور دوتن دیگر از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون های اقتصادی؛ و صنایع و معادن؛ و همچنین مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی؛ و شهروندان شریف شهرهای مختلف غرب مازندران؛ که با توزیع جزوه "ره آورد وصال"  همراه بود؛ اثبات کرد خدمت به مردم، فقط در حرف و سخنرانی نیست! و با ارائه گزارشی از اقدام و عمل مثبت خود و همکارانش، موجی از نشاط و شادی در این دیار به ارمغان آورد!
نماینده مردم فهیم و شریف شهرستان های نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی؛ با نطق های میان دستور و تذکر های شفاهی خود، مسائلی را در صحن مجلس مطرح کرده که مرور و مطالعه آنها را به هر ایرانی؛ و هر مازنی پیشنهاد می کنیم! و امیدواریم مدیران و مسئولان سطح کلان کشور به موارد بیان شده از سوی این نماینده تلاشگر و مدافع حقوق ملت، توجه و با اتحاد و همدلی و تعامل لازم، هرچه سریعتر در رفع مشکلات و معضلات موجود و اصلاح امور، گام بردارند.

عملکرد بی ثمر ستاد مبارزه با مفاسد!

احمدی لاشکی در نطق میان دستور نشست علنی روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه جاری مجلس شورای  اسلامی؛ با بیان اینکه عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد تاکنون بی ثمر دیده شده است، گفت: باید از تجربه کشورهای موفق در زمینه مقابله با مفاسد استفاده کنیم. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛ خطاب به رئیس جمهور، گفت: ابتدا انتخاب مجدد جنابعالی از سوی مردم فهیم و بزرگ ایران اسلامی را تبریک عرض کرده و امیدوارم تمام تلاش خود را برای آسایش و رفاه مردم و حفظ دستاوردهای بزرگ انقلاب در سایه سار ولایت انجام دهید. نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقد متاخر بر فهم است، افزود: نقد باید گفتمانی باشد، از ابتدای انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی ایران همواره دو جریان مشخص در جامعه در حال فعالیت هستند که در طی ۴۰ سال گذشته شاخص هایی برای خود تعیین کرده اند که یکی از این شاخص ها مبارزه با فساد سیستمی، سیاسی و اقتصادی است.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت کشورهای موفق در زمینه مبارزه با فساد

وی ادامه داد: درطی ۴۰ سال گذشته ما ستادی به نام ستاد مبارزه با مفاسد که متشکل از روسای سه قوه هستند، ایجاد کردیم؛ کارایی این ستاد را اگر نگویم صفر است حداقل تاکنون بی ثمر دیده شده است! احمدی لاشکی با تاکید برضرورت بهره گیری از ظرفیت کشورهای موفق در زمینه مبارزه با فساد، افزود: باید از تجربه کشورهایی که در مبارزه با فساد موفق بوده اند و شفافیت را اولویت خود قرار داده اند، استفاده کنیم.
باید به رسانه‌های افشاگر، به عنوان رکن چهارم جامعه، امتیاز و پاداش دهیم؛ نه اینکه آنها را محدود کنیم!

قاسم احمدی لاشکی؛ با دفاع از رسانه ها و رسانه نگاران و اصحاب مطبوعات به عنوان رکن جهارم، گفت: باید به روزنامه نگاران و رسانه های افشاگر، پاداش بدهیم! 
وی با بیان اینکه حکومت باید در ظرف شیشه حکمرانی کند، ادامه داد: یکی از وسایلی که دنیای غرب در مبارزه با فساد سود جسته است، رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم جامعه هستند، ما نیز باید به رسانه‌ها امتیاز دهیم، نه اینکه آنها را محدود کنیم! احمدی لاشکی گفت: در کشور آمریکا یا همان شیطان بزرگ، قانونی تحت عنوان قانون «سوت‌زن» وجود دارد، به این معنا که وقتی رسانه‌ای علیه مقامات فاسد افشاگری می ‌کنند امتیازات اجتماعی برای‌ شان در نظر گرفته می‌شود؛ اما در جمهوری اسلامی پس از ۴۰ سال مردم خود را معترض می‌کنیم و با جمهوریت و اسلامیت مخالفت می‌کنیم!!

چوب تاراج بر سرمایه های مردم نزنید!/برای ساماندهی موسسات اعتباری اقدام کنید!

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به رئیس‌کل بانک مرکزی، گفت:چه شد که رئیس بانک مرکزی با موسسات اعتباری اینگونه برخورد می‌کنید؟ آیا راه دیگری وجود نداشت؟ چرا هر روز شاهد حضور میلیون ها نفر از سپرده‌گزاران موسسات مالی و اعتباری در خیابان‌ها هستیم؟ وی با بیان اینکه می‌دانیم مشکل موسسات مالی و اعتباری از ادوار گذشته به دولت روحانی به ارث رسیده است، تصریح کرد: آقای سیف، می‌خواستید مردم را به خیابان بکشانید که نشان دهید نظام دینی، نظام ناکارآمدی است؟ چرا چوب تاراج را بر سرمایه‌های انسانی این مملکت می‌زنید. آقای رئیس‌جمهور شخصا برای ساماندهی این موسسات اقدام کنید که فردا دیر است.

آقای رئیس جمهور بخش اقتصادی دولت را یکدست و همدل کنید!

احمدی لاشکی خطاب به رئیس‌جمهور، گفت:در تشکیل دولت جدید،به گذشته توجه کنید و ضعف‌های دولت قبل را به قوت تبدیل کنید.دولت جدید را به دولت اتحاد و انسجام مبدل کنید؛ وزرای پیر را به وزرای جوان تبدیل کنید تا توانمندی جسمی و فکری کار کردن داشته باشند. وی با تاکید بر اینکه اشتغال، تورم، رکود و بیکاری با همه تلاش ها و دلسوزی های که انجام شده در شرایط فعلی قرار دارند، تصریح کرد: آقای رئیس جمهور لطفا بخش اقتصادی دولت را یکدست و همدل کنید تا شاهد چند صدایی نباشیم.

ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی، بدون بررسی باعث آسیب است!

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: هرگونه شکاف در قله کوه، خود را در دامنه و در بین مردم نشان خواهد داد! از این رو لازم است دولت الگو باشد تا مشکلات مردم کاهش یابد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر علوم گفت: از تلاش شما برای آمایش علمی کشور تشکر می کنم؛ اما یادآور می شوم شیوه و راه رسیدن باید مطابق برنامه باشد؛ از این رو حذف یک باره کد رشته محل های حدود ۲ هزار ۸۵۰ مورد دانشگاه آزاد، ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی، بدون بررسی، آسیب است. 
 
تعرفه جدید بهای گاز، فشاری به مردم متحمل نکند/ آفتی در غرب مازندران باعث نابودی گونه های نادری از شمشاد شده است!/از مالکان اراضی اطراف فرودگاه نوشهر حمایت کنید!

قاسم احمدی لاشکی در جلسه علنی روز یکشنبه، ۱۸ تیرماه ۹۶ مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: آفتی که در غرب مازندران بروز پیدا کرده باعث نابودی گونه های نادری از شمشاد شده و وضعیتی را برای پارک ملی سی‌سنگان ایجاد کرده که دل را به درد می آورد. 
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: از تقویت پروازهای نوشهر تشکر و قدردانی می کنم و خواستار ادامه حمایت ها از مالکان اراضی اطراف فرودگاه هستم.
وی همچنین خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: اخباری مبنی بر تعرفه جدید برای نرخ بهای گاز مصرفی واصل شده که باید گفت مردم تحمل فشار جدید را از این ناحیه ندارند؛ لذا باید نرخ اعلامی گاز عاقلانه باشد.نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان از بنیاد شهید خواستار رسیدگی به وضعیت مزار شهدای چالوس شد.

نیمه‌کاره رها شدن راه های روستایی محور سوال از آخوندی/نابودی جنگل‌های سی‌سنگان مازندران وزیر جهاد را به مجلس می کشاند

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس، از عدم تامین منابع تکمیل راه روستایی انتقاد کرد و گفت: نیمه کاره رها شدن بسیاری از راه های روستایی مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده و به مهاجرت بیشتر به شهر ها دامن زده است.
قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با خبرنگاران پارلمانی ، با انتقاد از وضعیت راه های روستایی، گفت: متاسفانه بسیاری از پروژه های راه روستایی به علت عدم تامین اعتبار لازم نیمه کاره رها شده اند که این موضوع مشکلات بسیاری برای مردم بومی در آن مناطق ایجاد کرده است.نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تخریب پل ارتباطی در سه روستای حوزه انتخابیه بنده به بهانه ساخت پل جدید و بدقولی در ایجاد آن موجب اعتراض های بی شمار مردم شده است، تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان رسیدگی به مشکلات روستاییان و رفع حداقل مطالبات آن ها است.
وی ادامه داد: دولت باید با تزریق اعتبارات لازم تکمیل راه های روستایی را جهت مقابله با مهاجرت از روستاها به شهر در دستور کار قرار دهد.
احمدی لاشکی گفت: بی توجهی دولت به ویژه مسئولان وزارت راه وشهرسازی به راه های روستایی علت سوال از آخوندی بوده که امروز در جلسه کمیسیون عمران مجلس مطرح می شود.
این نماینده مجلس دهم، با اشاره به محور سوال دیگر از وزیر راه و شهرسازی، افزود: تجهیز فرودگاه نوشهر به دستگاه کنترل برای تخمین مسافت جهت فرود آمدن هواپیما در شرایط جوی مه آلود بدون مشکل اقدام خوبی بود که صورت گرفت، اما با وجود این دستگاه ساخت و ساز در حوالی فرودگاه ممنوع شده که این مشکلات بسیاری را برای ساکنان آن منطقه ایجاد کرده است.وی ادامه داد: پس از نصب دستگاه مذکور در نشستی با مسئولان مقرر شد املاک ساکنان مستقر در حوالی فرودگاه از سوی وزارت راه و شهرسازی خریداری شود که این مهم تاکنون عملیاتی نشده است، از این رو، این مشکل ، محور دومین سوال از وزیر راه وشهرسازی است که در کمیسیون عمران مطرح کرده ام.

انتقاد از نابودی جنگل های شمشاد

احمدی لاشکی در ادامه با اشاره به سوال از وزیر جهاد کشاورزی، گفت: متاسفانه مدت مدیدی است، شب پره ها میهمانان ناخوانده در جنگل های شمشاد مازندران موجبات نابودی این گونه نایاب را فراهم کرده است و شدت این بیماری به حدی است که شمشادهای غرب مازندران به ویژه در پارک جنگلی سی سنگان نوشهر را به قبرستانی برای این گیاه نادر تبدیل کرده؛ از این رو خواستار پاسخگویی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مقابله با نابودی این گیاه هستیم. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سوال از حجتی در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس قرار گرفت.


نظرگاه شما
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
مجوزها
تازه ترین عناوین